(new)ויקטורי
5 סיבות נפוצות שמביאות לכישלונות בתחום אי-קומרס ודרכים להתגבר עליהן

5 סיבות נפוצות שמביאות לכישלונות בתחום אי-קומרס ודרכים להתגבר עליהן

על כל שני עסקים מצליחים בתחום זה ישנו עסק אחד שנכשל. אין כאן משהו מיסטי אלא פשוט טעויות

(צילום: Freepik)

תחום האי קומרס טומן בתוכו אפשרות להגיע למכירות נאות ואפילו להתבסס עם מחזורי מכירה גבוהים מאוד. אבל על כל שני עסקים מצליחים בתחום זה ישנו עסק אחד שנכשל. אין כאן משהו מיסטי אלא פשוט טעויות. מי שמוכן לנהוג חכם וללמוד מטעויות של אחרים, מקפיץ את סיכויי ההצלחה. אז נסיים עם ההקדמה וניגש לעניין, עם 5 סיבות נפוצות שמביאות לכישלונות בתחום אי-קומרס ודרכים להתגבר עליהן.

1. קופצים למים בלי לעשות שיעורי בית

דווקא בגלל שמאוד קל ופשוט להקים חנות מקוונת נדמה שזה מספיק. זוהי טעות פשוט להיכנס לפלטפורמה להקמת חנות אונליין, להקים חנות ולקוות שהמכירות תיכף ומיד יגיעו. לקפוץ למים ולהתנסות זה כלל טוב בחיים, אבל כלל משלים לכך הוא תמיד לעשות שיעורי בית. לדוגמא, אם עדיין לא שמעתם על דרופשיפינג, זה אומר שחסר לכם ידע על הדרך הכי מצליחה כיום להרוויח ממכירות אונליין. אז לפני הכל, תלמדו קודם כל מה זה וגם איך לעשות דרופשיפינג, כך שיהיה להם הבסיס הנדרש להיכנס לתחום האי קומרס.

2. לא משקיעים בקידום ומצפים שגולשים יגיעו

האינטרנט הוא לא סתם זירה של מכירות אלא זהו יקום שלם שבו אתרי תדמית, אתרי תוכן, אתרי חדשות ואתרי מכירות. יש שם עומס עצום של מידע, תכנים ומוצרים. טעות נפוצה היא להשקיע באתר מכירות מאוד מרהיב ולצפות לכך שכל העולם יגיע כדי לראות מה חדש בפנים. אבל מסחר באינטרנט מתבסס בצורה הדוקה על קידום נכון. אתר חדש, חנות חדשה, הולכים לאיבוד בין עוד מאות ואלפים ומיליונים של אתרים אחרים. חשוב להשקיע בקידום בטכניקות שעובדות, כך שבעצם עוזרים ללקוח למצוא את המקום הנכון. דוגמא: מבצעים מחקר מילות מפתח כדי למצוא בתחום שלכם, מה הגולשים מחפשים. שימוש מיטבי במילות מפתח מתאימות יעניק לאתר דירוג גבוה ויוביל למקום טוב בגוגל וחשיפה לקהל יעד עצום. 

3. פעילות לא מהודקת במדיה החברתית

ערוץ יוצא מן הכלל טוב לצורך הקפצה למעלה של מכירות אי קומרס נמצא ברשת החברתית. שימו לב שלא מדובר רק בפייסבוק אלא גם בערוצים נוספים. את הערוץ צריך לבחור בהתאם לקהל יעד שאותו אתם מחפשים. תחומים מסוימים עדיף לקדם בפייסבוק בעוד שמוצרים אחרים טוב יותר לקדם בעזרת אינסטגרם, טיקטוק או לינקדאין. חשוב לא פחות, להדק את הפעילות במדיה החברתית. למשל, חשוב להעלות פוסטים בקביעות. השקיעו בקהילת העוקבים שלכם, שחררו פרסומים מעניינים, לפעמים הרשו לעצמכם חשיפה אישית, תנו לעוקבים מבצעים.

4. סטטיסטיקה ככלי עבודה

ככל שמצליחים להביא יותר תעבורה לאתר, כך המכירות צפויות לעלות. כישלון בתחום האי קומרס נובע הרבה פעמים מכך שלא משתמשים נכון ביכולת לקבל נתונים סטטיסטיים יעילים. גוגל אנליטיקס מהווה דוגמא לכלי עבודה שנותן נתונים סטטיסטיים על הרגלי גולשים באתר, על תעבורת גולשים, אחוזי נטישה ועוד. יש עוד כלים לא פחות טובים וחשוב להשתמש בהם. זהו כלי עבודה מעולה שעוזר לשפר את כניסת הגולשים לאתר וסגירת יותר מכירות.  

5. טיפוח לקוחות קיימים

באופן טבעי, תחום האי קומרס מתבסס על חיפוש מתמיד אחר לקוחות חדשים. הגדלת נתח שוק בהחלט חשובה, אבל זו טעות להשקיע רק בכך. לא משנה מה אתם מוכרים או רוצים למכור, התייחסו ללקוחות שרכשו בתוך דרך מעולה לחיזוק מכירות. קודם כל, הרבה מוצרים מתאימים למכירות חוזרות. גם אם לא, צ'פרו את הלקוחות על ידי מתן הנחות לחברים. כך ימליצו עליכם ותמכרו הרבה יותר.

(new)שלומי תבלינים 18.5.20