"הילדים יושבים אחד על השני"

ערן קמינסקי
2037-04-22 02:10:00
2037-04-22 02:10:00

בתחילת השנה נפתחה בחטיבת הביניים כיתת חינוך מיוחד שניה, וכעת עם החזרה המלאה לפעילות נאלצו בבית הספר לחלק את הכיתה לשתיים באמצעות קיר גבס והתלמידים לומדים בתנאי צפיפות קשים. אתמול הכריזו ההורים על שביתה

(צילום: פרטי)

הורי התלמידים באחת מכיתות החינוך המיוחד בחטיבת הביניים של עירוני ג' משביתים את הלימודים מזה כיומיים, זאת במחאה על כך שילדיהם נאלצים ללמוד ב"מיני כיתה" צפופה במיוחד.

מאז החזרה ללימודים של כלל התלמידים, ללא חלוקה לקפסולות, חולקות שתי כיתות חינוך מיוחד בכיתה אחת, שחולקה לשתיים באמצעות קיר גבס, בשל העובדה כי בבית הספר אין מקום פיזי לטובת שתי כיתות חינוך מיוחד נפרדות. 14 התלמידים בכל אחת מהכיתות לומדים בכיתה בגודל של 25 מ"ר, שכפי שניתן לראות בצילומים וסרטוני הוידאו, בתנאי צפיפות קשים.

קרן פרץ, אם לתלמיד בכיתה ששובתת מלימודים, סיפרה השבוע למודיעין NEWS: "הילדים שלנו נאלצים לשבת אחד על השני בצפיפות נוראית. כאשר מישהו צריך לקום להתפנות יש צורך להזיז שולחנות כדי לצאת מהכיתה תוך כדי שיעור, וזאת בנוסף להתמודדות עם קשיים רגשיים ודידקטיים מורכבים.  קשה מאוד, כמעט בלתי אפשרי, ללמוד בכיתה כזו. אנו ההורים פנינו לכל גורמי העירייה כבר בספטמבר, ועד עתה לא קיבלו פתרון הולם".

הורי התלמידים בכיתה מספרים כי הבעיה החלה כאשר בפתיחת השנה נפתחה כיתת חינוך מיוחד חדשה בבית הספר, שהצטרפה אל הכיתה שלהם שזו שנתה השנייה בעירוני ג'. עם פתיחת הכיתה השניה התברר כי בבית הספר ישנה מצוקת כיתות, אולם בשל העובדה כי הלימודים נערכו בחלוקה לקפסולות ובשילוב לימוד מקוון מהבית, למדו התלמידים בכיתות ריקות אחרות. כעת, עם השיבה המלאה לפעילות, נאלצות שתי הכיתות לחלוק כאמור כיתה אחת שחולקה לשתיים.

לדברי ההורים פניותיהם אל הנהלת בית הספר, מנהל החינוך בעירייה וראש העירייה חיים ביבס, לא הועילו. מראש העירייה קיבלו ההורים תשובה השבוע כי ניתן לפתור את הבעיה באמצעות מעבר  מיידי של כל הכיתה לתיכון ה', בו ישנן כיתות פנויות, אולם ההורים דחו את האפשרות על הסף וטענו כי לא הגיוני להעביר בית ספר דווקא את ילדיהם, שזו שנתם השניה בעירוני ג', ולא את הכיתה החדשה שנפתחה השנה.

מדוברות העירייה נמסר: "בשכבת ח' בבית הספר יש שתי כיתות חנ"מ, כאשר השנה נפתחה כיתה נוספת, במטרה לאפשר לעוד תלמידים מהשכבה  לקבל מענה ראוי ומותאם לצרכים הפדגוגיים. מאחר ואחוז גבוה מהתלמידים, שנמצאו זכאים לכתה כזו במעבר לכתה ח׳ למדו בעירוני ג׳, הוחלט כי הכיתה תיפתח בבית הספר, בכדי לאפשר לתלמידים להמשיך את הרצף החינוכי. עם ההחלטה על פתיחת הכתה הנוספת, בוצעה התאמה פיסית בבית הספר, ומרחב הלמידה חולק לשני חדרי לימוד בהם שוכנו שתי הכיתות המונות כל אחת 13 ו 14 תלמידים. המרחבים החדשים הותאמו בגודלם לכמות זו של תלמידים, כשבנוסף נרכש ריהוט שיתאים למבנה הכיתה.

בתקופת הקורונה, בזמן שלמדו בבית הספר באופן חלקי, ניתן היה לאפשר לכיתות ללמוד במרחבים מרווחים יותר וכך היה. כעת, משחזרה מערכת החינוך ללימודים סדירים, חזרו גם הכיתות הללו למרחבים המקוריים שלהן. חשוב לציין, שצורת המרחב הכיתתי ו/או גודלו אינם מפריעים לקיום לימודים סדירים, מותאמים ומוצלחים. יש לציין כי הוצגה חלופה אפשרית למעבר הכתה לבית ספר עירוני ה׳ הנמצא סמוך לעירוני ג'".

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »