(new)ויקטורי
רכבת לראשון לציון: רק בשנת 2026

רכבת לראשון לציון: רק בשנת 2026

דחיה ראשונה במועד סיום העבודות להקמת המסילה שתחבר את מודיעין עם אזור דרום גוש דן, בפרויקט שעלותו עומדת על 3.2 מיליארד שקל

(צילום: שבתשתיות - תיעוד פרויקטים בתחבורה, ויקיפדיה)

רכבת ישראל עידכנה לאחרונה כי העבודות להקמת מסילה 431, שתחבר את מודיעין עם אזור ראשון לציון, יסתיימו רק בשנת 2026. עם תחילת העבודות דובר על סיום כבר בשנת 2025, אבל לאור ניסיון העבר סביר להניח כי גם המועד עליו הוכרז לאחרונה לא יהיה המועד הסופי.

כזכור, העבודות להקמת המסילה החדשה החלו לפני קרוב לשנה, כאשר מדובר בפרויקט מסיבי בעלות של 3.2 מיליארד שקל. אורך המסילה הכולל יעמוד על 27 קילומטר, ויכלול גשרים באורך של למעלה משישה קילומטר ומנהרות באורך של 1.2 ק"מ. הפרויקט כולל מסילה כפולה לאורך התוואי כולו, כאשר בחלק המזרחי של התוואי יהיו שלושה מחלפים מסילתיים, תשעה גשרים ומנהרה. כמו כן, תבנה תחנת רמלה דרום. בחלק המערבי של התוואי מתוכננים גשר באורך של 3.5 ק"מ, מנהרה שתעבור מתחת למחלף מבוא איילון ומנהרה שתעבור מתחת לרחוב רבין בראשון לציון. כמו כן, תבנה תחנה רכבת חדשה בשם "תחנת מעין שורק".

כפי שפרסמנו כאן לפני כשבועיים, פרויקט גדול נוסף של רכבת ישראל שיגיע בקרוב לסיומו הוא פרויקט קשת מודיעין, שהעבודות להקמתו צפויות להסתיים בחודש דצמבר הקרוב. המסילה החדשה תחבר את מודיעין לקו תל אביב-ירושלים, ותאפשר לתושבי העיר להגיע לבירה בתוך 18 דקות בלבד.

(newשלומי תבלינים חדש 13.10.21