(new)ויקטורי
כיצד להתמודד עם לחץ בתקופה של חוסר וודאות

כיצד להתמודד עם לחץ בתקופה של חוסר וודאות

לרמות לחץ גבוהות יש השפעה נפשית ואפילו פיזית. יש מי שיסבלו מסחרחורת, בחילה, רעד וצמרמורת או דופק מהיר בעת לחץ גבוה. לכן חשוב להירגע ולהפחית את המתח

(צילום: RF123)

בשיתוף פרמה גורי

הקורונה המשתוללת בעולם, מצב ביטחוני עם תפניות בלתי צפויות, יוקר המחיה. אנשים רבים מתקשים לישון בלילה וסובלים מלחץ אדיר.

סטרס לא טוב לבריאות בלשון המעטה ועלול רק להחריף את החרדות ולהחמיר את נדודי השינה. איך להוריד לחץ? טיפים לצורך התמודדות עם לחץ, כולל נדודי שינה, תרופות סבתא שיכולות להועיל.

היכון, הכן – נרגעים
לרמות לחץ גבוהות יש השפעה נפשית ואפילו פיזית. יש מי שיסבלו מסחרחורת, בחילה, רעד וצמרמורת או דופק מהיר בעת לחץ גבוה. לכן חשוב להירגע ולהפחית את המתח.
ניתן לעשות זאת במגוון סגנונות לפי בחירתכם, במיוחד סמוך לזמן השינה. תרגילי הרפיה יכולים לסייע בשחרור מתח, כמו הרפיית השכמות ואפילו הלחיים, ובעיקר קצה אצבעות הרגליים.
ניתן לתרגל נשימות עמוקות על מנת להגיע למצב של הרפיה, וכן לשלב מחשבות חיוביות שידחקו הצידה את המחשבות השליליות. מיינדפולנס, יוגה ומדיטציה, טאי צ'י ודמיון מודרך מהווים אסטרטגיות וטכניקות ביצועיסטיות שיכולות לסייע בהשגת הרגיעה המבוקשת לאורך זמן.

שגרה נבונה לרגיעה יעילה
חשוב מאוד לנסות להפחית את רמת הלחץ במהלך היומיום כמו ריבוי משימות, עמידה בדד ליינים בלתי אפשריים, לקיחת אחריות גדולה מכפי שאתם סבורים שתוכלו לטפל.
נסו לסדר את הלו"ז הצפוף במשימות לפי סדר עדיפויות, לקחת פחות משימות או לייצר אסטרטגיות שיאפשרו לכם להגיע לביצועים גבוהים יותר בפחות לחץ. מומלץ לשמור על שעות שינה קבועות, לווסת את הטמפרטורה, להתנתק מהמסכים, במיוחד מאור כחול שגורם לנדודי שינה, ולהפחית צריכת קפאין שיכולה להעלות את רמות הלחץ.

לקחת שליטה ולהיות אקטיביים בחיים
למדו מתי לקחת הפסקה ולנשום אוויר כאשר הלחץ גואה. בילוי בטבע יכול לסייע מאוד, המרחבים הפתוחים, ירוק בעיניים או שהייה קרוב לים. עיסוק בתחביבים, מאפייה דרך פעילות גופנית כמו רכיבה על אופניים ושחייה.
לאימונים פיזיים, כל עוד הם מתונים, יש השפעה מטיבה על רמות הלחץ וכדאי להקדיש להם זמן על מנת ליהנות מהיתרונות. אגב, פעילות אקטיבית היא לא רק במובן הפיזי, מחקרים שונים הצביעו על כך שאובדן שליטה מזרז את הלחץ, ולכן חשוב להיות אקטיביים ולא להישאר פאסיביים גם בהתמודדות ופתרון בעיות. מצד שני, יש דברים שאינם בשליטתכם ויש להשלים עם המצב כי דאגה בנוגע למה שאינו נמצא בשליטה רק מחמירה את מדד הלחץ.

לא לבד – ביחד
חשוב מאוד לא לשאת את הלחץ לבד, אלא בשותפות ולקבל תמיכה מהסביבה. אם לא מקבלים זרוע מושטת מהקרובים אליכם, אפשר למצוא מסגרת תומכת ייעודית לבעיות עמן אתם מתמודדים. לעיתים התמיכה מגיעה בדרכים אחרות כמו למשל, פודקאסט שעוסק בהתמודדות עם לחץ, אנשי טיפול ומרפא, שיטות אלטרנטיביות כמו דיקור סיני להפחתת הלחץ או קבוצות תמיכה פרונטאליות או מקוונות. זכרו שגם יציאה עם חברים ופעילויות מבדרות כמו צפייה בקומדיה רומנטית או הצגה משעשעת יכולים בהחלט להעלות את מצב הרוח ולהפחית את מפלס החרדה.

ניתן להיעזר גם בתוספי תזונה למיניהם. או לנסות ולהיעזר ברסקיו או רסקיו לילה. רסקיו טיפת שלווה ליום וללילה שלך מבוססת על תמציות פרחי באך.

(newשלומי תבלינים חדש 13.10.21