גורים בתוך חיתול

תושבת מודיעין בשנות ה-40 לחייה שהגיעה לנתב"ג ביום שלישי שעבר בטיסה מאוקראינה ביחד עם תינוקה, נתפסה על-ידי בודקי המכס כשניסתה להבריח שני גורי כלבים בני שלושה חודשים מגזע 'שפיץ ננסי'. שוויו של גור כלבים מגזע זה נאמד בכ-3,500 שקלים, אך הם נמכרים לא פעם גם בסכומים גבוהים בהרבה, הנעים סביב  6,000 עד 15,000 שקל האחד, לאחר זיוף תעודות היוחסין שלהם.

האישה הגיעה בטיסה מאוקראינה ועברה במסלול הירוק, כאשר נעצרה לבדיקה על ידי בודקי המכס בעקבות מידע מודיעיני מקדים שהועבר למכס ולמפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

תנועה חשודה בתיק

כשהתבקשה לעצור לבדיקה ניסתה האישה להתחמק וטענה כי תינוקה רעב וכי היא חייבת להאכילו בדחיפות לאחר הטיסה. המוכסים לא ויתרו, הם חיפשו במטענה של האישה ולא מצאו דבר. רגע לפני שעמדו הבודקים לשחררה, הבחין אחד הבודקים בתנועה בתיק שהיה מונח בתחתית העגלה של בנה התינוק.

בבדיקת התיק התגלו שני גורי הכלבים מוסתרים בתוך חיתולי בד, ללא פתחי אוורור ובקושי נושמים. הם הגיעו ללא בדיקות דם לנוגדני כלבת וללא תעודות בריאות, כפי שהחוק מחייב, ולכן הועברו מייד לטיפול השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, שם קיבלו שתייה ומזון, ולאחר מנוחה הועלו בחזרה למטוס שחזר לאוקראינה.

האישה נלקחה לחקירה ביחידת מכס-נתב"ג, שם הודתה כי כבר הבריחה בעבר ארצה גורים נוספים, כשלוש או ארבע פעמים נוספות. האישה שוחררה והתיק הועבר להמשך בחינה משפטית.

תעשייה של מרמה

ד"ר צביקה אבני, הרופא הווטרינרי של משרד החקלאות בנתב"ג: "בעלי חיים בכלל וכלבים בפרט, המגיעים מחו"ל ללא תעודות בריאות ורישיונות כנדרש, עלולים להביא עימם מחלות המסכנות את בריאות הציבור ובעלי החיים, העשויות אף לגרום למוות, כמו מחלת הכלבת שפוגעת גם בבני אדם והינה חשוכת מרפא. כמו כן, אנשים הרוכשים כלבים שהגיעו לארץ בדרכי מרמה וללא התעודות הנדרשות, עשויים לסבול מעוגמת נפש ומהפסד כפול של בעל החיים ושל כספם, היות וכלבים אלה מגיעים צעירים מדי, ופעמים רבות מתגלים כחולים במחלות קשות".

הוא הוסיף כי למשרד החקלאות מגיעות פניות רבות מאזרחים שרכשו בתום לב כלב ומאוחר מדי מגלים שהתעודות אינן אותנטיות, הכלב לא מוכר כגזעי, ואישורי החיסונים מזוייפים, ובמקרים העצובים יותר, בגלל בעיות רקע, סטרס שעבר על גור מוברח (בעיקר הצעירים שבהם) והיעדר חיסונים מתאימים – הגור חולה ומת. לכן ממליצים במשרד החקלאות לברר היטב מניין הגיע הגור, ולבדוק עם גורמי מקצוע האם התעודות מוכרות והאם אישורי החיסון אמינים לפני הרכישה.

בצילום: הוסתרו בחיתולי בד. (צילום דוברות משרד החקלאות)

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »