שיאנית בגיוס לעתודה

יהודה גולן
2014-02-09 00:00:00
2035-10-23 01:32:00

פרט להיותה שיאנית הגיוס לצה"ל בקרב הגברים, שיאנית הגיוס ליחידות קרביות ושיאנית המשרתים במילואים, מצרפת מודיעין לרשימה עוד שיא מכובד. השבוע גילינו כי 4.4% מתלמידי התיכון בעיר מתגייסים לעתודה האקדמית של צה"ל. נתון שאין שני לו בשום יישוב אחר בארץ.

"מדובר בשנתון ילידי 1992 שמתגייסים עכשיו לצבא ושמתברר כי רבים מבין אותם מתגייסים מבינים את החשיבות את היתרונות בשירות בעתודה האקדמית, תוך כדי מיצוי פוטנציאל לרכישת מקצוע ושירות קבע משמעותי", אומרת סא"ל סיגי זלינגר – מפקדת לשכת הגיוס המרחבית ובעצמה תושבת מודיעין.

משיחה עם זלינגר עולה גם כי צה"ל, באמצעות לשכת הגיוס, דוחק מבתי הספר חברות אזרחיות וגופים פרטיים, שנהגו להרצות בהם לתלמידים לפני גיוס. זלינגר: "זה לא קל, בעיקר לא במודיעין, כי כאן יש ריכוז גדול של אנשים בעלי עבר צבאי מרשים. הרבה פורשי צה"ל שעובדים בחברות אזרחיות ובאים להרצאות בבתי הספר וכאן בתי הספר במודיעין לוקחים את הבכירים ביותר שירצו בפני התלמידים. השנה החלטתי לחדור לתוך הנושא הזה ובאמת הצלחנו להיכנס במכבים וברעות  ולקיים שם הרצאות".

דווקא במכבים ורעות? מעוז הצבאיות ושכונות שרוויות בקציני צבא?

"כן, אבל לא רק. התחלנו לדבר עם מנהלי בתי הספר על נתוני הגיוס שלהם, ואנחנו עושים עבודת שטח יסודית בעניין".

למה לדבר עם מנהלי בתי הספר על כמה מתגייסים יש להם?

"כי זה חשוב. ישבתי בחודש שעבר עם כל מנהל בית ספר בנפרד מול נתוני הגיוס של בית הספר שלו, עשינו ניתוח של נתוני הגיוס של כל מנהל בית ספר, בסופו של התהליך אשב עם כל מנהלי בתי הספר ועם ראש העיר ונציג את הנתונים ואת הציפיות שלנו מהם".

וזה מצליח?

"יש לנו שיתוף פעולה מלא ממנהלי בתי הספר וחשפנו בפניהם את כל סל הכלים שעומד לרשותנו, כדי לאתר את האנשים ולשבצם בתפקידים שהכי מתאימים להם".

מה הציפיות שלך מהעיר מודיעין?

"ברור שהציפיות גבוהות ולא משום שאני תשובת העיר אלא מכיוון שמודיעין מובילה בנתוני הגיוס בארץ. אם 76 אחוז מבין המועמדים לגיוס לצה"ל מגיעים לתפקידי לוחם ביחידות קרביות, בעוד שהממוצע הארצי עומד על 63.7 אחוז, אז יש לי ציפיות גבוהות מבתי הספר במודיעין שיעמדו ביעדים שלנו".

איך את משכנעת את צעירי מודיעין להיעזר בך כדי לקבל החלטות לגבי גיוסם?

"באמצעות  'מיטב', שהוא הגוף הביצועי שלנו לגבי הליכי גיוס. המועמדים לגיוס מקבלים את כל המידע היום ברשת, אבל בנוסף אני מטפלת באלפי בקשות, פניות ובירורים בכל חודש של מועמדים לגיוס".

יש לך דוגמה להצלחה?

"כן בא נער ללשכת הגיוס תושב האזור והיה בעל נתוני גיוס קשים. בחנתי אותו ולא הייתי בטוחה שאנחנו רוצים בכלל לגייס אותו, אמרתי לו את זה והוא היה המום והבטיח לשנות את הגישה. גייסתי אותו למסלול מקא"מ שהוא מרכז קידום לאוכלוסיות מיוחדות, בקיצור 'נערי רפול'. היה לו חודש ראשון בטירונות קשה מאד והוא היה על סף שבירה ועשה נפקדות, אמרתי לו ולעצמי 'אם גייסתי אותו, צריך לעזור לו'. בסוף הטירונות הוא בא אלי עם חיוך גדול ואמר לי: 'סיגי, עשיתם אותי חייל!' וזה היה הסיפוק הכי גדול שלי".

זלינגר מתכוננת כעת ליום פתוח ביום רביעי הבא, בלשכת הגיוס בירושלים החל מהשעה 14:00 עד 20:00. אירוע זה מיועד למועמדים לגיוס ממרחב מודיעין. זלינגר: "פעמיים בשנה אני מקיימת יום פתוח כזה ובכל פעם מגיעים יותר ויותר הורים וצעירים לשמוע מהן האפשרויות לשירות הצבאי שעומדות בפניהם".

(צילום: לע"ם, עמוס בן גרשום)

כתבות נוספות

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

המשך קריאה »