שיבושים בקווי האוטובוס של "קווים" היום ומחר – בשל עיצומי ועד נהגי החברה. במודיעין ומודיעין עילית השיבושים הם בשעות הבוקר (עד 12). ברמלה ולוד הם עד שעות הערב.
ארגון "כוח לעובדים", המייצג את ועד נהגי "קווים", מדווח כי "הנהגים מוחים על סחבת במשא ומתן ובמיוחד על סירוב ההנהלה לתוספת שכר מכל סוג שהוא. עוד מוחים הנהגים כנגד שעות עבודה ארוכות (13 שעות בממוצע ביום) שיבוץ שרירותי למשמרות, פיצול יום העבודה ללא תמורה, פנסיה מינימאלית ולא מספקת והעדר קרן השתלמות".
לפני כשבועיים הפעילו הנהגים עיצומים באורח ייחודי וחלקם לא דרשו מהנוסעים לשלם בעבור הנסיעה. לדברי דובר "כוח לעובדים", חברת "קווים" איימה על נהגי החברה בתביעות אישיות. "אמנם מדובר בסכסוך עבודה קיבוצי ועל כן אין ערך בתביעה אישית, אך ציבור הנהגים חש מאוים", מסביר ערן חולתא, המלווה את הוועד מטעם "כוח לעובדים".
הנהגים מתכוונים להפגין מחר (שני) מול משרדי חברת "מאיר" שבשליטת יעקב שחר – איש העסקים שבמקביל להיות בעלי קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה הוא גם מבעלי "קווים". העובדים יקראו לשחר – המחזיק ב-35% מהחברה – להתערב במשבר שבין וועד העובדים להנהלה. "אנו קוראים מדי יום על רכישות אטרקטיביות למכבי חיפה ובה בעת נטען כי אין לחברה יכולת להוסיף ולו שקל אחד לשעת עבודה", אומרים בוועד הנהגים. "רק עלותו של שוער הרכש החדש שקולה למשכורתם של 45 נהגים! ביום שני נזכיר לשחר מי מפרנס באמת לתקציב המנופח של קבוצת המחמד שלו".
מדוברות "קווים" עדיין לא התקבלה תגובה עדכנית. לפני שבועיים תגובתם הייתה: "קווים משלמת שכר שהוא בין הגבוהים בתחבורה הציבורית בישראל, שכר הגבוה מהשכר הממוצע במשק הכולל גם אחוזים ממכירת כרטיסים, בונוס שנתי, נופש שנתי, ונסיעות ללא תשלום לעובדי החברה ומשפחותיהם. בנוסף, השכר הממוצע לנהג בחברת קווים הינו גבוה מהשכר הממוצע במשק, ועומד על 9,500 ₪ לחודש, הכולל את התנאים המפורטים לעיל. כמו כן אין הדבר נכון כי פיצול יום העבודה אינו כרוך בתמורה. החל משעה וחצי של פיצול בין המשמרות הנהגים זכאים מהחברה לתוספת.
דרישות הוועד לשכר הכפול מהשכר הממוצע במשק הינן מופרזות ולא אחראיות, ויחייבו את העלאת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בישראל".
(צילום ארכיון)