אלוהים שלי

אלי דנון (צילום מסך יוטיוב)

אם הייתי אלוהים הצופה בכל מה שבני אדם מעוללים איש לרעהו בשם הדת, הייתי מתפטר מתפקידי. לו אני זה שחולל את העולם הזה, ברא את ברואיו, מושל ביקום על מיליארדי הכוכבים והגלאקסיות רואה מה יושבי הכוכב הזה עושים בעיקר בשם אללה- הייתי שם את המפתחות ויוצא לחפש לי יקום אחר. שפוי יותר.

מיליונים נטבחים בשם דת זו או אחרת. בשם פרשנות דתית למה התכוון הנביא מוחמד או ישו או אלוהי היהודים. נשים, זקנים וטף עוברים גהנום בעודם בחיים, מוות ביסורים, אונס וטבח רק בגלל טרוף דתי של בודד או קבוצת מטורפים ותמיד זה בשם אלוהים או "שליחיו" על פני האדמה.

כך זה היה לאורך ההיסטוריה. מאז יצר אלוהים אדם בדמותו. לתומנו חשבנו שהאנושות צועדת לקראת "ואהבת את רעך כמוך…ואיש תחת גפנו…" והנה צומחים להם לאחרונה ארגונים איסלמיסטים קיצונים המראים לנו אכזריות מהי? והכול בשידור חי. מתועד בסרטי יוטיוב מעוררי פלצות הממחישים לכל יושבי הכדור הזה מי כאן בעל הבית ולמי למי יש יותר כבוד.

ועל הטרוף הגלובלי הזה משלמים בחייהם מיליונים שנולדו לכל ההוויה הזאת וכל חטאם הוא שהיו במקום הלא נכון בזמן הלא נכון מול בני אדם שהם יותר חיות אדם מאשר בני אנוש. וכמו בעבר הרחוק כך גם עכשיו העולם שותק. איש איש לנפשו. כל אומה לעצמה והסרטן הדתי נוגס בכל חלקה טובה.

בשם החיים הייתי מבטל את כל סמלי הדת. מכסה את האבן השחורה במכה בסדין לבן, עוטף את כל הבודהות ואת דמויות ישו הצלוב והכותל בבד משי נעים ורך וקורא לכל המאמינים בני כל הדתות, שלבו ידיים, חבקו איש את רעהו ותשבעו בשם החיים שלא תרימו יד. נשמע כמו חזון אחרית הימים? נכון אמת הדבר. האם זה אפשרי? בוודאי. זה הרי בידיים שלנו. אנחנו בסך הכל צריכים להחליט ללכת עם הידיים מאחורי הגב.

האם זה יקרה? לצערי הרב לא. למה? תשאלו את אלוהים.

וכך אנו נכנסים בפרוזדור העולם הזה עם סימני שאלה ויוצאים ממנו אחרי עשרות שנים עם סימני שאלה מרובים יותר.

 

 

 

כתבות נוספות