אלי ישי ויוני שטבון בונים על הקהילה הצרפתית במודיעין

יהודה גולן
2015-01-22 00:00:00
2017-11-09 00:00:00

הפילוג בש"ס עושה טוב לאלי ישי, לפחות במודיעין. חבר הכנסת יוני שטבון, שעזב את הבית היהודי וחבר לישי במפלגת "העם איתנו", הגיע בשבוע שעבר למודיעין לכנס תומכים שהתקיים באולם ברחוב נחל זוהר, וגילה שם עשרות מצביעים פוטנציאלים. רבים מהם משתייכים ל"קהילה הצרפתית" בעיר.

ישי ושטבון הם חיבור מעניין. במיוחד במודיעין, שבה הם מקבלים דווקא תמיכה רחבה ומפתיעה. גם בקרב הרחוב הדתי לאומי בעיקר חרד"לים וגם בקרב בני הקהילה הצרפתית בעיר, ששטבון (בעצמו ממוצא צרפתי) מחובר אליהם דרך קשרי משפחה.

"אני מאד תומך בשטבון", אמר משה סדיה, חובש כיפה סרוגה ומי שאשתו היא בד דודו של חבר הכנסת שטבון. "אני עוזר לדחוף את שטבון, כי הוא ואלי ישי מנסים לאחות את הפילוג הגדול שנוצר בציבור החרדי הספרדי".

מה האג'נדה שלכם?

"יוני שטבון ואלי ישי נוקטים בצעד נכון בניסיון לאחות את הקרע בציבור החרדי ספרדי. נכון שזה קשה ונכון שתמיד היו ויכוחים וקרעים, אבל כדי להטות נהר גדול מספיקה תעלה קטנה ואט אט המים משנים כיוון. אלי ישי ויוני שטבון הם מתווי דרך של פיוס ואחדות".

גם הרב אלעזר בן שלמה מרוצה מהתעצמות כוחו של אלי ישי במודיעין: "אני מאד שמח מכזה מהלך. בעיקר בגלל שכאן מתחיל הפיוס בין החרדים והדתיים הלאומיים שהם אחינו. אנחנו צריכים גם אחדות וגם אחידות. עם ישראל בנוי משנים עשר שבטים שכל אחד שונה מהשני אבל בזה גם כוחנו ואחדותנו כי למרות שהשבטים שונים, כולנו ביחד אגודה אחת".

בכנס, שאותו עזר לארגן הרב בן שלמה, הסביר שטבון את מדיניותה של המפלגה החדשה. לדבריו, "המפלגה תקדם את הסיוע לבני הקהילה הצרפתית בעיקר אחרי הפיגוע בפריז, נוכח ההתפתחויות הפוליטיות והבטחוניות האחרונות".

הכוונה של אלי ישי ויוני שטבון היא לסייע במישור הכלכלי, "כי הבעיה המרכזית היא עבודה ולאו דווקא דיור או בעיות שפה", מסביר סדיה. אם אכן ישי יתרגם את התמיכה בו לכוח אלקטורלי בקלפיות, יהיה זה שינוי כיוון מהותי שכן בבחירות האחרונות – לפני שנתיים – זכתה ש"ס המאוחדת ביותר מ-850 קולות בעיר. זה אולי נשמע מעט אבל למעשה זה הרבה. "הפעם אני חושב שמרכז הכובד יעבור למפלגתו של אלי ישי", אמר הרב אלעזר בן שלמה.

שטבון עצמו, בן לעולים מצרפת שמשמש כיו"ר השדולה למען יוצאי צרפת בישראל ופועל רבות בשנתיים האחרונות להסרת חסמי קליטה בפני העלייה היהודית מצרפת, אמר בכנס במודיעין: "ישראל אינה ערוכה כעת לקליטה המונית של יהודים מצרפת. זאת צרפת שהלכה והפכה בשנה האחרונה למוקד העלייה הגדול ביותר. לישראל ישנה אחריות להקצות את מלוא המשאבים לטובת העלאת וקליטת יהודי צרפת. ראש הממשלה ושרת הקליטה חייבים להגדיר את צרפת כיעד חירום לעלייה, דבר שיוביל להקצאת המשאבים הנדרשים לטובת העלאת וקליטת היהודים הצרפתים בישראל. בשנתיים האחרונות פעלתי כל כוחי למען העלייה היהודית מצרפת. פעלתי לפני הבחירות ואמשיך לפעול גם לאחריהן בעזרת ה'".

ומה מביא לחיבור הייחודי הזה בינך ובין אלי ישי החרדי?

"אנחנו עושים היסטוריה. בפעם הראשונה חרדים ודתיים חברו יחד תחת בית פוליטי אחד. חברנו יחד כי יש כאן צורך שעה – חיזוק הזהות היהודית של ישראל. בשנתיים האחרונות גורמים כאלה ואחרים בממשלה ביקשו לערער את זהותה היהודית של ישראל בדרך למדינת כל אזרחיה. דווקא היום ישנו צורך אמיתי במפלגה דתית שזה המנדט שלה, חיזוק הזהות היהודית. לכן חברנו דתיים וחרדים".

אז איך אתה מגדיר את המפלגה החדשה?

"אנחנו מפלגת ימין של התורה. אנחנו נהיה עמוד התווך הדתי של ממשלת הימין הבאה. יחד נחתור לחיזוק הזהות היהודית. יחד נחתור לדאגה לרווחת החלשות. יחד נמנע את אוסלו ג'. לכן חברנו יחד. יש כאן בשורה היסטורית חוצת מגזרים".

(צילום יח"צ)

כתבות נוספות

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

המשך קריאה »