היה מקום לכולם

איילת לוין
2015-01-26 00:00:00
2015-01-26 00:00:00

ביום חמישי האחרון התקיימה בפעם הראשונה בעיר מסיבה לקהילה הגאה, הלהט"ב. והנה לכם ההוכחה כי איכות מנצחת כמות: מספר המשתתפים היה נמוך מהציפיות, אבל האווירה הייתה סוחפת ולא מנעה מהאורחים ליהנות מכל רגע ולהתענג על ניצחון קטן נוסף – הקהילה הגאה על המפה גם במודיעין.

שמענו לא מעט פעמים על תלונות שיצאו מפי בני גילאים שונים בעיר כי אין מה לעשות בעיר, כי מודיעין היא "עיר שינה". והנה, קמו שני צעירים תושבי העיר – זיו ומעיין – והחליטו להראות שיש בשביל מה להישאר ולחיות בעיר אחרי גיל 21. שיש פה קהילה צעירה שיכולה לבלות ולא צריכה לנסוע לתל אביב. קמו וארגנו מסיבה. נכון שהיא הייתה מיועדת לפלח מסוים ומדויק, אבל היו עוד שהגיעו לפרגן. גם מחוץ לקהילה. ואם לשפוט לפי הצלחת הערב הראשון – כנראה שלבאים יגיעו עוד ועוד להט"בים, שלפחות בתחום הבילוי המקומי עדיין נמצאים בארון.

זיו בנאי ומעיין קילקר, שניהם צעירים בשנות ה-20 לחייהם מקהילת הלהט"ב, החליטו להרים את הכפפה ולהביא רוח חדשה לעיר. כלומר כיף ולא רק קבוצות תמיכה. שניהם יצאו מרוצים. זיו:  "למרות שהגיעו פחות אנשים ממה שציפינו הייתה אווירה קסומה. בשביל מסיבה ראשונה, אני מרוצה".

במסיבה היו כשישים אנשים פלוס עבדכם הנאמנה. זה קרה במועדון ה"מוביט", שמיועד לאכלס קהל של עד 400 איש. גם מסיבות גדולות יותר מתקשות למלא את המקום. אבל מוטי לסרי, הבעלים, שמח על ההזדמנות להיות הראשון שמארח מסיבה לקהילה. הוא נתן למארגנים יד חופשית להפיק את האירוע.

* * *

הגענו למסיבה באיחור אופנתי, לקראת חצות וחצי. קיבלו את פנינו, במעילים בקור חודר עצמות עם פנים מחויכות ואנרגיות גבוהות, חברי יש עתיד כשבראשם יו"ר יש עתיד המקומי, חבר המועצה שחר מי-און. היה גם יד ימינו ולדימיר בליאק, ואיתם חמישה חברי מפלגה נוספים. הצוות הגיע למקום לחבק את חברי הקהילה הגאה וכמובן, לכבוד הבחירות המתקרבות, לבדוק האם הם מודעים לפעילות שעשתה מפלגת "יש עתיד" למען הקהילה. לדבריהם, במהלך השנה ו-8 חודשים בכנסת, מפלגת "יש עתיד" קידמה יותר מכל מפלגה אחרת את זכויותיהם של הקהילה הגאה. השגיהם (לדבריהם) הם מהפיכה בניתוחי טראנסג'נדרים, הגדלת התמיכה התקציבית בארגוני הנוער ובכלל איגי (ארגון נוער גאה), קידום פעילויות למניעת הדבקה באיידס ועוד. האורחים שהגיעו למסיבה קיבלו סטיקרים עליהם כתוב "יש עתיד לקהילה הגאה" וחברי "יש עתיד" סיפקו מידע למעוניינים.

גם חבר המועצה אלעד שמעונוביץ, מחזיק תיק הנוער והצעירים, הגיע לפרגן ושוחח עם קילקר על שיתוף פעולה ביניהם, חיבור משתתפי האירועים החברתיים ומסיבות לקהילה לקבוצת תמיכה חדשה לגילאי ה-20+ במרכז הצעירים של העירייה.

* * *

כאמור, הגיעו פחות אורחים ממה שהמארגנים ציפו, אבל באופן מפתיע זה לא הצליח לפגום באווירת המסיבה. אולי רק בהתחלה, בשלב שהגענו המסיבה רק החלה להתגבש ולמעט אחד או שניים על הרחבה, האנשים היו בשלב ההתחממות, שתו, שוחחו ביניהם מחויכים והאזינו למוזיקה מעולה שניגן די.ג'י ינאי – שניגן דיסקו ולהיטים ישנים (אחריו עלה די.ג'י אנג'ל עם האוס ומוזיקה מודרנית) וחיכו להתחלה האמיתית של המסיבה – הופעתו של זמר הדראג יניב. או בשם הבמה שלו – כרסטינה רולן. הח"מ לא ממש נפלה מההפועה אבל זה עניין של טעם אישי. עצם ההגעה של דראגיסט מתל אביב, "העיר הגדולה", שמוכר היטב בקהילה, היא מהדברים שצריך להבין ולא הייתי חלק מההתרגשות שניכר שכן אחזה בקרב רוב המשתתפים שפרגנו.

לאט לאט, כשהסתיימו שלושת הנאמברים של רולן, המשקאות שנמכרו במחירים מוזלים (בירות, וודקה, ערק, וויסקי ומשקאות קלים) כבר החלו לעשות את העבודה ורחבת הריקודים החלה להתמלא. לרוב כשיש מעט משתתפים בחלל רחב ידיים האנרגיות מתפזרות, הקהל מתחלק לקבוצות, אנשים לא מרגישים בנוח לרקוד מהפחד להפוך למרכז תשומת הלב, אבל הפעם המקרה היה שונה. הקהל השתחרר וברחבה היו מספר עשרות רוקדים, כשליד הבר נותרה חבורת בנות שפטפטה ועישנה. היו יותר נשים מגברים במסיבה בכלל וגם על הרחבה, רובם בשנות העשרים לחייהם. היו גם מספר נשים מבוגרות יותר, וזיו פיקח על הכול מהצד, צופה בחבריו נהנים וגם ברבים אחרים מהקהילה שלא פגש עד היום.

* * *

"הייתה אווירה מדהימה", סיכם זיו. " גם בעיני וגם מתגובות שקיבלנו. הייתה הרגשה של אירוע ראשוני היסטורי. הייתה מוזיקה נהדרת ורוב האורחים רקדו ולא רצו לעזוב את הרחבה עד שלוש בבוקר, כשהדליקו את האורות ורמזו לנו בעדינות ללכת הביתה. הגיעה גם אוכלוסיית גיל שבקושי קיימת במודיעין וזה הישג בעיני. גם 'יש עתיד' חיכו בכניסה למועדון והפכו את האירוע לרשמי וחגיגי יותר".

"אולי אם היינו מתייגים את המסיבה כמסיבה רגילה היו באים בין מאה למאתיים איש. אבל אז לא היה לזה ייחוד, אולי האנשים האלה פחדו להגיע שלא יתייגו אותם. אולי במודיעין עדיף לארגן מסיבות כאלה בימי שישי. אי אפשר לדעת בוודאות. כמי שעשה מספר הפקות בעבר אף פעם אי אפשר לצפות איך ילך. מה שכן פעם הבאה אני מאמין שכל מי שהיה ונהנה יביא חברים נוספים ואני חושב על שיתופי פעולה עם ספונסרים. בשביל מסיבה ראשונה אני מרוצה ופעם הבאה מאמין שיבואו יותר".

כשדיברנו לפני המסיבה לא ידעתם אם תמשיכו עם הליין הזה. עכשיו מה צופן העתיד למודיעין?

"למרות שלא כיסינו את העלויות ויש הפסד כלכלי, החלטתי שאעשה הפקות נוספות כאלה ואנסה לשחזר את האווירה הקסומה של המסיבה הראשונה". 

(צילום: "רק רגע" קולקטיב יוצרים)

כתבות נוספות

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

המשך קריאה »