ירידה של 50% במספר תאונות הדרכים

יהודה גולן
2015-04-20 01:00:00
2018-05-30 01:00:00

מהו הרחוב הכי מסוכן מבחינת תעבורה בעיר? מהי הצומת המסוכנת ביותר וכמה תאונות דרכים התרחשו במודיעין בשנים האחרונות? מנתונים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שהגיעו לידי "מודיעין News" עולה כי בחמש השנים האחרונות המצב במודיעין השתפר בכל הנוגע לתאונות דרכים. אבל עדיין – יש מה לשפר.

מראשית 2010 ועד סוף 2014 חלה ירידה של כמעט מחצית במספר התאונות בעיר. הכוונה היא לכל סוגי התאונות בהן מעורבים הולכי רגל וכלי רכב. ב-2010 אירעו במודיעין 114 תאונות דרכים, שגבו את חייו של אדם אחד. ב-2011 עלה מספר התאונות ל-119 והתפנית הגיעה בשנת 2012, בה חלה ירידה משמעותית – רק 79 תאונות. בשנת 2013 נמשכה מגמת הירידה ובעיר אירעו 65 תאונות דרכים. בשנת 2014 אירעו במודיעין 60 תאונות בלבד.

גם במספר הנפגעים חלה ירידה מקבילה: בשנת 2010 נרשמו בעיר 230 נפגעים בתאונות דרכים. ב-2011  נרשמו 210 נפגעים. ב-2012 (שנת המפנה) היו בעיר 151 נפגעים. ב-2013 כבר ירד מספר הנפגעים ל-121. בשנת 2014 ירד המספר עוד קצת, ל-119.

אבל לא הכל ורוד. שעה שהנתונים היבשים מצביעים על ירידה, בחינה של סוג הפגיעות מעלה תמונה מעט שונה. בעיקר בפגיעה בהולכי רגל: ב-2010 נפגעו בעיר עשרה הולכי רגל, ב-2011 המספר על ל-12, ונשאר כך גם ב-2012 – השנה שבה חלה ירידה משמעותית בכלל התאונות בעיר. בשנת 2013 נפגעו בעיר רק שבעה הולכי רגל אבל בשנת 2014  יותר מהוכפל המספר וזינק ל-15.

רשימת הצירים המסוכנים

צומת שדרות החשמונאים / יצחק רבין הוא המסוכן ביותר במודיעין. במקום נרשמו בחמש השנים האחרונות 19 תאונות דרכים. אחריו בדירוג הסיכון נמצא הצומת עמק זבולון / אבני החושן, עם עשר תאונות. אחריו צומת עמק דותן / כליל החורש עם תשע תאונות, עמק דותן / עמק יזרעאל עם שש תאונות, שדרות החשמונאים / דם המכבים עם חמש  תאונות, יעקב דורי / עמק בית שאן עם חמש תאונות כך גם עמק האלה / אליהו הנביא וצומת הרחובות אודם / יהלום – בכולם נרשמו חמש תאונות.

וכעת לרחובות: שדרות החשמונאים הוא ציר התנועה המסוכן במודיעין, בו אירעו בחמש השנים האחרונות 28 תאונות דרכים. מדובר בשדרה הראשית והארוכה בעיר, עם הרבה הצטלבויות ומפגשים  ולכן מקומה ב"צמרת" מתבקש. הרבה פחות מובן מיקומן של שדרות עמק זבולון במקום השני, עם לא פחות מ-26 תאונות בשנים אלו. בשדרות עמק האלה נרשמו 15 ובשדרות עמק דותן 15 תאונות.

בקרוב – מסופי תחבורה מרכזיים

מחזיק תיק התחבורה במועצה, אילן בן סעדון, כינס השבוע את ועדת התחבורה כדי לדון בממצאים ובתוכנית הרחבה לטיפול בצמתים המסוכנים בעיר. בן סעדון אמר בעקבות גילוי הממצאים: "על הפרק בתחום התחבורה טיפול בעשרות צמתים בעיר שאותם נתכנן ונשפר כדי למנוע עד למינימום את הסיכון לתאונות דרכים. בסופו של דבר חלה ירידה משמעותית במספר התאונות בעיר בחמש השנים האחרונות וזה הנתון החשוב ביותר".

בתחילת הישיבה עדכן בן סעדון בנוגע למחלף המשוקע שייבנה בצומת שילת ועל הקמפיין המתוכנן למלחמה בבעיות האופניים החשמליים, על הקצאת תקציב מיוחד לביצוע צביעת כבישים במיוחד בצמתים הראשיים לקראת צביעה מקיפה בכל העיר במהלך חודש אוגוסט לקראת פתיחת שנת הלימודים ועל פתיחת השיקוע ברחוב החשמונאים במרכז התחבורה עוד כשבועיים. נושא אחרון שעידכן בן סעדון נוגע לכוונה של העירייה לחייב את הקבלנים לבצע סימון מיוחד ביציאה של רכבים מחניות על מנת להזהיר את רוכבי האופנים והולכי הרגל ממפגש עם רכב בחצייתה את המדרכה.

סמנכ"ל העיריה מיכל פרפרי דיווחה על התקדמות ביצוע תשתיות התחבורה: הצבת רמזורים ביציאה מרחוב שבטי ישראל לכיוון לטרון, ביצוע מעגלי תנועה ברחובות חרצית ודם המכבים, לשם ותכלת, הוספת מעגל תנועה בנחל נעמן ונחל זוהר ונהר הירדן ובקשה לתקצוב אחרי שבוצע תכנון במבוא רעות לביצוע מעגל תנועה. עוד דיוחה פרפרי על ביצוע פסי האטה נוספים ברחוב תלתן, בעמק דותן בכביש הצמוד להיכל התרבות, עם הצבת מעקה בטיחות מול דלתות היציאה של היכל התרבות על מנת למנוע יציאה של אנשים ישירות לכביש, ביצוע שבילי אופניים בשדרות החשמונאים בצמוד לפארק ענבה, ברחוב יאיר פרג עד לכניסה לרעות ותכנון שביל אופניים בעמק בית שאן.

 בהמשך הציגה מהנדסת התנועה אורנה מוזס את עקרונות התכנון של מרכז התחבורה, כולל מצב עכשווי וכן תכנון עתידי כאשר העבודות שיבוצעו באחריות החברה הכלכלית יארכו כשנה. כיכר התחבורה תיבנה כחלק מהמע"ר ותכלול כ- 10-12 רציפים עם מסוף לחניה של כשלושים אוטובוסים. מרכז התחבורה יהיה מחובר ישירות לקניון ולתחנת הרכבת. על פי התכנון יהיו שני מסופי תחבורה: אחד עבור התחבורה העירונית פנימית והשני עבור תחבורה מחוץ לעיר.

צילום אילוסטרציה /ארכיון

כתבות נוספות

הקרב על היער הסתיים בהפסד

בית המשפט דחה את עתירת עמותת תושבים משפיעים במודיעין והחברה להגנת הטבע נגד המיקום שנבחר להקמת תחנת משנה של חברת החשמל, וחלק נרחב מהיער באזור ייכרת

הקרב על היער הסתיים בהפסד

בית המשפט דחה את עתירת עמותת תושבים משפיעים במודיעין והחברה להגנת הטבע נגד המיקום שנבחר להקמת תחנת משנה של חברת החשמל, וחלק נרחב מהיער באזור ייכרת

המשך קריאה »