למקומות, היכון, תכנת!

ערן קמינסקי
2016-01-21 00:00:00
2016-01-21 00:00:00

אלפי תלמידים מ-35 בתי ספר במודיעין לוקחים השנה חלק באליפות הסייבר הישראלית של משרד החינוך, קרן רש"י, מט"ח ו-IATI. מטרת האליפות, בה משתתפים עשרות אלפי תלמידים מכל רחבי הארץ, היא להעלות את המוטיבציה של התלמידים ללמוד מקצועות טכנולוגיים ובכך לשמור על יתרונה היחסי של ישראל בתחומי המדע והטכנולוגיה.

האליפות עוסקת בתכנות ברמות השונות ומתחלקת לשתי תחרויות: תחרות אחת לבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים, המבוססת על הלומדה 'קודמאנקי' המספקת עקרונות בסיסים בתכנות בצורה חווייתית דרך משחק. התחרות השנייה מיועדת לבתי הספר העל יסודיים ( י'- יב')  ומבוססת על משחק  skillz שפותח במיוחד עבור תחרות זו ומיועד לתלמידים שלמדו לפחות שנה אחת תכנות ויש להם הרקע הבסיסי בשפות התכנות Python, C#, Java. תחרות זו, שתחל בחודש פברואר, מתרחשת בעולם הווירטואלי וחושפת את התלמידים בדרך חווייתית לעולם טכנולוגי מתקדם ופורץ דרך.

לקראת התחרות מינה כל בית ספר מורה אחראי שעבר השתלמות ומלווה את התלמידים. האליפות כוללת מספר שלבים, כאשר כעת בחודש ינואר, מתקיימת התחרות הבית ספרית לבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים במסגרתה צוברים המשתתפים נקודות על ידי אימון בתכנות במאה שלבים שונים. בסיום התחרות הבית ספרית ייבחרו חמישים בתי הספר המצטיינים. בתי הספר אלה ירכיבו נבחרת בית ספרית מתלמידים מצטיינים מכל השכבות.

במהלך פברואר-מרץ יוזמנו נבחרות בתי הספר המצטיינים למחנות אימונים לקראת הגמר הגדול שיערך בחודש אפריל. במקביל במהלך פברואר יקיימו כל בתי הספר העל יסודיים תחרות פנימית הפתוחה לכל תלמידי י' -י"ב' היודעים לתכנת באחת משפות התחרות. בסיום התחרות הבית ספרית יבחר כל בית ספר את הנבחרת שלו, המורכבת מ-3-5 תלמידים. במהלך חודש מרץ יקבלו הנבחרות אתגרים שבועיים לפיצוח למעבר לשבוע הבא. נבחרות שיפצחו את כל האתגרים השבועיים יגיעו לגמר שיתקיים גם הוא בחודש אפריל במעמד שר החינוך ומנכ"לית משרד החינוך.

עם קצת עזרה מגוגל

תלמידות מגמת מדעי המחשב בתיכון אמי"ת בנות מודיעין יצאו השבוע לסיור לימודי במרכז האקדמי של גוגל בת"א ונחשפו לטכנולוגיות אינטרנט ולוחמת סייבר מתקדמות. הסיור התבצע במסגרת תוכנית "גבהים" היוקרתית, המתקיימת בכמה תיכונים בעיר ומקדמת את לימודי סייבר במערכת החינוך.

במהלך הסיור נפגשו התלמידות עם בכירה בפייסבוק ישראל, שהסבירה להם על תוכנית ייחודית לקידום המחשוב בארצות העולם השלישי, תוכנית המאפשרת גישה למאגרי מידע מקוונים על ידי גלישה בחינם דרך ספק הסלולר, ללא צורך ברכישת חבילות גלישה היקרות בארצות אלו.

התלמידות לקחו חלק בפאנל בהשתתפות בוגרות מסלול גאמ"א הצה"לי, השייך לאשכול המחשוב של חיל המודיעין, ושמעו על השירות הצבאי שלהן בתחום לוחמת הסייבר. הבנות התרשמו מאוד ממסלול השירות המאתגר ובקשו מפגש נוסף בו יוכלו ללמוד עוד על מסלולי המחשוב הייחודיים של צה"ל.

אסתר הנדלר, מנהלת אמי"ת בנות, אמרה: "הביקור בגוגל ישראל נועד לעודד את התלמידות המעוניינות בכך, להכיר את עולם ההייטק והסייבר בו תוכלנה להשתלב בעתיד- בשירות משמעותי ובאקדמיה".

המהנדסות כבר בדרך

ביום ראשון שעבר נפגש ראש העיר חיים ביבס בחדר הישיבות של העירייה עם תשע הבנות שמשתתפות בפרויקט "מהנדסות העתיד" לו שותפים התעשייה האווירית, "ידיעות אחרונות" וynet-.

במפגש, בו השתתפו גם ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן אורבוך, סגניתה, מירי חוגרי ומנהלת מחלקת חינוך על יסודי, דלילה אשכנזי, הציגו הבנות את הפרויקטים שהם יוזמות במסגרת הפרויקט וסיפרו על העבודה המשותפת במפגשים. ביבס שבירך את הבנות והעניק להן תעודות הערכה, ציין בפניהן כי הן מהוות גאווה גדולה לעיר וכי העובדה שמהעיר התקבלו הכי הרבה בנות לפרויקט יוקרתי זה, מצביעה על העבודה המיטבית שנעשית במערכת החינוך העירונית ועל בני הנוער המצוינים שיש בעיר.

תלמידות אמית בנות בביקור בחברת "גוגל" (צילום פרטי)

 

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »