"הקבוצה הזאת ידועה כבעלת ההגנה הכי טובה בליגה"

אבירם שקד
2018-03-11 00:00:00
2018-03-11 00:00:00

קבוצת הנוער של עוצמה מודיעין עם אשר חגי על הקווים רשמה השבוע הישג נהדר, כשגברה בביתה על מכבי גדרה, והבטיחה את עלייתה לליגה הלאומית, שני מחזורים לסיום העונה, וניצחון נוסף יכתיר את הקבוצה בתואר אלופת הליגה.

עוצמה מודיעין סיימה את הסיבוב הראשון במאזן מושלם, 0:11, כולל ניצחונות על שתי היריבות העיקריות שלה, רמלה, בעשרים הפרש ובחוץ, ויהוד, בבית, בתשע הפרש.

את ההצלחה של הקבוצה אפשר וכדאי לזקוף בעיקר לזכות ההגנה החונקת, שהוציאה את הרוח ממפרשיהן של ההתקפות הטובות ביותר בנמצא. הגנה שבאופן קבוע החזיקה את יריבותיה על סקור נמוך בהרבה מהממוצע העונתי שלהן, וכבר עכשיו, שני מחזורים משריקת הסיום, אפשר להכתיר אותה לטובה ביותר בליגה.

הסיבוב השני היה מסובך בהרבה, היריבות ידעו למה לצפות והן התכוננו בהתאם. אחרי הפתיחה המסחררת התייצבה עוצמה מודיעין בחולון וספגה הפסד כואב שאיים להפוך לכדור שלג. אבל אשר חגי ידע להרים את השחקנים ולמרות התקופה הפחות טובה, הקבוצה ידעה לנצח משחקים צמודים בעזרת הוצאה מדויקת לפועל בשעה שאחרות קיבלו פיק ברכיים.

במשחק ההעפלה של עוצמה מודיעין, גדרה ממש לא התכוונה לשמש תפאורה. האורחת ידעה שהפסד יגזור עליה לרדת ליגה והיא שיחקה בהתאם, כאחת הנלחמת על חייה. אחרי שגברה עליה שלושים הפרש בביתה, בעוצמה מודיעין אולי לא יודו, אבל כנראה שאיפשהו בראש קול שאנן הבטיח לשחקנים שהם צפויים ללקק דבש מלכות. אבל בתום המחצית הראשונה, המארחת הוליכה בנקודה בלבד, ועמוק ברבע השלישי גדרה עלתה ליתרון ארבע, לפני שמודיעין כפתה שוויון 52:52. בסופו של דבר השחקנים של חגי ידעו ללחוץ על הדוושה בזמן, ההגנה עצרה את היריבה על 9 נקודות ברבע האחרון כדי לרשום ניצחון ב-16 הפרש, שנתן את האות לחגיגות העלייה.

קלעו לעוצמה מודיעין: אוהד מזרחי – 16 (3 שלשות), אלון מוסקוביץ – 14, יובל ברבינג – 12 (2 שלשות),  רן אשל – 12, גיא מור, אלעד שינדלר, אופק טיקטינסקי – 8.

* * *

"תמיד כיף לקחת אליפות" סיכם אשר חגי. "תוך שנתיים הקבוצה עלתה מליגה מחוזית לנוער לאומית. זה בהחלט לא מובן מאליו. כשקבלתי אותם, לא ידעתי מה רמת הקבוצה ולא מה רמת הליגה, אבל אני תמיד מכוון גבוה, ויש לי רף ציפיות גבוה. ראיתי שיש רצון ויכולת, וכיוונתי הכי גבוה אתם. בתחילת העונה, התחלנו לנצח וצברנו ביטחון".

מתי הצבתם לעצמכם את היעד לעלות ליגה?

"סיימנו את הסיבוב הראשון במאזן מושלם והבנו שאפשר לעלות ליגה. הסיבוב השני היה יותר קשה, בין השאר כי יותר הכירו אותנו ויותר התכוננו אלינו, וגם כי כשאתה בלי הפסד, כל קבוצה רוצה לנצח אותך. נכנסנו לתקופה קצת פחות טובה, אבל שיחקנו משחקים שקולים ונצחנו בשיניים עם הפרשים נמוכים. כשנסענו למשחק העונה שלנו ביהוד, המטרה שם הייתה או לנצח או להפסיד ב-8 הפרש, וכך היה. אחרי המשחק הזה, ידענו שבעצם נשארו לנו רק עוד 5 משחקים, ושאם ננצח 3 מתוכם, נעלה ליגה, וזה מה שעשינו".

המפתח לעלייה?

"הקבוצה הזאת ידועה כבעלת ההגנה הכי טובה בליגה, ורק ככה עולים ליגה, עם הגנה חזקה".

מה החלק שלך בהישג?

"הקבוצה מורכבת משחקנים בכיתות י"א- י"ב, עם חבר'ה מדהימים, אחד אחד. הם עובדים קשה, מתאמנים חזק, מגיעים לכל אימון, ובאו לעונה הזאת נחושים לעלות ליגה. מבחינתם לא הייתה אפשרות אחרת. אני קיימתי את החלק שלי ועבדתי קשה כדי לעזור להם. הם ראו שאני בא לעבוד, עושה שינויים, נוסע לראות משחקים, כך שהם יגיעו מוכנים למשחקים. כששחקנים רואים שיש רצינות של המאמן, זה משפיע על השחקנים ועל המשחק שלהם".

שמעון סלל רוה רודריגז, מנהל עוצמה מודיעין: "הנוער שלנו עשו עונה פשוט מדהימה.

בשנה שעברה הם עלו ממחוזית לארצית, שחקו שנה אחת בארצית ודורגו במקום הראשון עם שני הפסדים בלבד, ועכשיו הם מעפילים לליגה הבכירה. בקבוצה משחקים כמה שחקנים בעלי פוטנציאל מאד גבוה להשתלב בליגות הגבוהות בארץ. יש בקבוצה חיבור מצוין בין כל השחקנים לבין אשר חגי, המאמן, שהוא גם המנהל המקצועי של המועדון כולו. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לאשר חגי, שעשה עונה נפלאה, ועלה גם עם הנערים וגם עם הנוער, ועם הבוגרים מתמודד על האליפות. המשחק מול גדרה לא היה משחק קל, כי שחקנו מול קבוצה שידעה שהיא תרד ליגה אם היא תפסיד לנו, ובאה ב"אטרף". בשלושה וחצי רבעים המשחק היה צמוד ובחמש הדקות האחרונות פתחנו פער ובססנו את הניצחון. אין ספק שזו קבוצת הדגל של המועדון שלנו".

בתמונה קבוצת הנוער של עוצמה. "תמיד כיף לקחת אליפות" (צילום יח"צ)

כתבות נוספות

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

"עמית סוסנה היא השראה"

לאחר שהתראיינה לעיתון ניו יורק טיימס וסיפרה כיצד נפגעה מינית בידי מחבלי חמאס בשבי בעזה, הגיבו הבוקר משפחות החטופים

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

המשך קריאה »

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

המשך קריאה »