אמה טרקסין
עוקבים באינסטגרם

עוקבים באינסטגרם

פעם, היינו מודדים פופולאריות של מפורסמים על פי כמות מכתבי הערצה שהם היו מקבלים ממעריצים או על פי כמות המעריצים שהיתה מחכה להם מתחת לבית. היום הפופולאריות נמדדת ברשתות החברתיות, כמה אוהדים יש לעמוד שלהם בפייסבוק, כמה עשו להם לייקים לפוסטים שהם פירסמו, כמה עוקבים באינסטגרם וכדומה. הרבה יותר קל ומדיד

לא רק מפורסמים מחפשים לייקים ועוקבים, לא רק מפורסמים מבקשים ליהנות מפרסום נרחב ברשתות חברתיות, גם חברות עסקיות ובעלי מקצוע מבקשים להשיג כמה שיותר לייקים בפייסבוק או עוקבים באינסטגרם ולו מהסיבה הפשוטה, זה מביא להם חשיפה אשר עוזרת להם לעסקים. הנוסחה היא פשוטה מאוד, ככל שיש יותר אוהדים לעמודים, כך הפרסומים זוכים ליותר חשיפה, ככל שהם זוכים ליותר חשיפה, כך גדל הסיכוי שהיא תעבור מהזירה הוירטואלית לזירה האמיתית, קרי לרכישות וקניות בחנות או להזמנה של בעל המקצוע לתת שירות כזה מסוים.

 

השילוב של העולם הוירטואלי עם העולם האמיתי הוא לא מקרי, בסופו של דבר העולם הוירטואלי והרשתות החברתיות נועדו, במובן מסוים, לשרת ולייצר תוכן בעולם האמיתי. אין משמעות אמיתית עבור עסק לכמות עוקבים באינסטגרם אם זה נשאר בתחום המספרים של כמות העוקבים ולא עובר אל העולם האמיתי, אם זה לא עובר למצב בו העוקבים מבצעים רכישות כאלה ואחרות, פנים אל פנים, דרך הטלפון או אפילו דרך רשתות חברתיות ואתר האינטרנט. המספר כמספר, איננו משמעותי, הוא לא מקנה שום דבר אם הוא לא מייצר כסף בסוף התהליך.

עוקבים באינסטגרם, לייקים בפייסבוק  - איך מעבירים אותם לעולם האמיתי

צריך לומר את האמת, זה לא תמיד פשוט לגרום למישהו שעשה לנו לייק בפייסבוק או הפך להיות עוקב שלנו באינסטגרם ולגרום לנו לשלם כסף עבור שירות או מוצר שלנו. אך כאן נמדדת ההצלחה שלנו. אם אנחנו מצליחים בכך, התהליך הצליח, אם לא, אז הרווחנו חשיפה ולא יותר מזה. אלא אם, החשיפה שלנו אצלו גרמה לחברים או בני משפחה שלו להגיע אלינו. זה אפשרי, אך זה יותר מסובך.

כיצד גורמים לאנשים שהם עוקבים באינסטגרם או חברים שלנו בעמוד הפייסבוק לבצע רכישות או הזמנות דרכנו? ראשית, עלינו לעלות פוסטים ותמונות שיווקיות אשר גורמות לגולש להבין למה הוא צריך את המוצר והשירות שלנו, ומדוע משתלם לנו להיות לקוח שלנו. שנית, עלינו להציע לו מבצעים והנחות אשר ימשכו אותו אלינו, גם אם זה אומר שבהתחלת הקשר בינינו לא נרוויח על המוצר או על השירות כפי שאנחנו מצפים. שלוש, עלינו לערוך תחרויות שונות אשר ימשכו את הלקוח להשתתף בהן. ארבע, אנחנו צריכים להיות עקביים, זה אומר שעלינו לפרסם פוסטים באופן קבוע ולא לזנוח את זה. כך הגולשים שלנו לא יעזבו את העמוד שלנו ותמיד יסתקרנו לדעת מה הולך לקרות.

 

 

יאיר דנון