עפים על השכונה

חנה שטרן
2013-10-01 01:00:00
2018-12-12 00:00:00

לא פחות מ-26 קבוצות רכישה וחברות בנייה נגשו למכרז על חמישה מגרשים לבניית 320 יחידות דיור בשכונת הציפורים. המגרשים נקנו בסכום של 148 מיליון שקלים, כולל הוצאות פיתוח – מחירים גבוהים מההערכה הראשונית, המצביעים על ביקוש גבוה לשטחים בשכונה. בשלושה מתוך חמשת המתחמים בשכונה זכו עמותות רוכשים מקומיות וקבוצות רכישה פרטיות, ושני קבלנים – 'זילברמינץ' ו'האחים אוזן', שכבר בנו פרויקטים בעיר. מדובר בסבב המכרזים השני המתקיים בשכונה, בה ייבנו בסך הכל 990 יחידות דיור. בתחילת השנה שווקו בשכונה שמונה מתחמים בהם ייבנו 670 יחידות דיור, וכעת הסתיים המכרז על יתרת יחידות הדיור בשכונה.

לכל מגרש הוגשו בין 12-15 הצעות, והזוכים הינם:

עמותת 'חצרות קדם' זכתה במגרש הגדול ביותר, בו תבנה 87 יחידות דיור. העמותה הציעה סכום של 43 מיליון שקל עבור הקרקע, מהם כ-20 מיליון שקל מיועדים לפיתוח. מסניף 'אנגלו סכסון' המקומי – בראשות אליהו ג'רבי ודייויד ביאלה – המשווק את הפרויקט, נמסר כי בפרויקט דירות יוקרה בלבד – דופלקס-גן חמישה חדרים ומיני פנטהאוזים בני ארבעה חדרים. בפרויקט בניינים בני שש דירות בלבד, המתוכננות בצורה המאפשרת פרטיות מרבית. לכל דירה מחסן, ומפרט טכני עשיר. עוד נמסר כי הרכישה התבצעה על ידי עמותת רכישה וכך נוצרה הזדמנות חד-פעמית לרכוש דירה במודיעין במחירים הנמוכים בכ-20% ממחירי השוק.                                                                     יזמי הפרויקט ומארגני הקבוצה הם חברות 'כנען' ו'גל אמלד', בעלי ניסיון קודם בארגון קבוצות רכישה לפרויקטים שונים בענף הנדל"ן.

 עמותת 'גבעות מודיעין', בשיווק קבוצת 'שומכר נדל"ן', זכתה בקרקע לבניית 77 יחידות, במחיר 36 מיליון שקל. ההצעה שהגישה העמותה הייתה במחיר הזול ביותר.

עמותת 'קייזר המאוחדת', אותה שיווק משרד 'רימקס מור' עם הזכיינית ליזה טולדנו, קיבלה את הזכות לבנות 66 יחידות דיור, לאחר שהציעה תמורת הקרקע  33.5 מיליון שקל.

חברת הבנייה 'זילברמנץ' זכתה בקרקע לבניית 48 יחידות דיור, תמורת כ-20.5 מיליון שקל, והמגרש החמישי נמכר לחברת 'האחים אוזן', לבניית 42 יחידות דיור, לאחר שהציעה עבורו כ-20 מיליון שקל.

גם חברת 'פרץ בוני הנגב' זכתה בשני מתחמים ותבנה 180 יחידות דיור במתחם אחד ו-96 יחידות דיור במתחם השני. חברת הבנייה 'אלמוג' זכתה בשלושה מתחמים בשכונה ותבנה 32 יחידות דיור, 35 יחידות דיור ו-56 יחידות דיור.

מה בציפורים?

השכונה החדשה תבנה בשטח של 370 דונם כאשר גבולה הצפוני הוא פארק ענבה – הפארק המרכזי של העיר – וגבולה הדרומי הוא כביש 431 המחבר את מודיעין עם ערי השפלה. שדרות החשמונאים, השדרה הראשית של העיר, נמצאת ממזרח, ובמערב כבר נפתח לתנועה כביש 3 המחבר את השכונות המערביות של העיר לכביש 431 ומרכז 'עינב' – אזור המלאכה. בעתיד תבנה שכונה צמודה לשכונת הציפורים – שכונת 'נופים', שתמנה 1,700 יחידות דיור. מלבד מתחמי המגורים ייבנו בשכונה בית ספר יסודי, שני מרכזים מסחריים, בית כנסת, חמישה קומפלקסים של גני ילדים, מרפאה, 'טיפת חלב', ושטח המיועד לתחום התרבות או הנוער והחינוך הבלתי פורמאלי. שמות שבעת הרחובות שייבנו שכונה ייקראו, בהתאם לרוחה: דוכיפת, נחליאלי, סלעית, עפרוני, שלדג, צוקית וחסידה.                               

פיתוח סביבתי

בצד הצפוני של השכונה, בחיבור עם פארק ענבה, תבנה טיילת דומה לטיילת שנבנתה ברחוב שני בשכונת אבני חן, מקבילתה של שכונת הציפורים מצדו השני של הפארק. את תכנונה של השכונה ליוו שנים ארוכות של ביורוקרטיה ומחלוקות, שבין השאר הביאו לצמצום מספר יחידות הדיור בשכונה והזזת יחידות דיור מתוכננות אחרות, בשל קרבתן לפארק ענבה ולכביש 431. מעיריית מודיעין  נמסר השבוע כי חברת התשתיות והפיתוח שנבחרה לעבוד בשכונה כבר החלה את עבודות התשתית ופריצת הדרכים לשכונה, והחברות הבונות יוכלו להתחיל בבנייה בעוד מספר חודשים, לאחר השלמת הליכי קבלת ההיתרים.                                                                                     

לאחר פרסום תוצאות המכרז אמר השבוע ראש העירייה, חיים ביבס:  "כמות ההצעות הגדולה והחברות הרבות שנגשו למכרז מראים על רמת הביקוש והשם הטוב שיש למודיעין בישראל. מיקום השכונה, ביחד עם תמהיל נכון של 25% דיור בר-השגה המפוזרים במתחמים השונים, גרמו לביקוש הגדול. אנו נמצאים בשלבי תכנון מתקדמים של שכונת נופים, המונה 1,700 יחידות דיור נוספות, ושל מרכז העיר העתידי הכולל 670 יחידות דיור לאורך שדרות החשמונאים ו-470 יחידות דיור נוספות במסגרת פרויקט מדרחוב לב העיר, וכל אלה ייתנו מענה נוסף לביקושים בעיר ויגדילו באופן משמעותי את היצע הדירות החדשות בשנים הקרובות".

 צילום דובר העיריה                                                

כתבות נוספות

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

"עמית סוסנה היא השראה"

לאחר שהתראיינה לעיתון ניו יורק טיימס וסיפרה כיצד נפגעה מינית בידי מחבלי חמאס בשבי בעזה, הגיבו הבוקר משפחות החטופים

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

המשך קריאה »

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

המשך קריאה »