משרד החינוך שוקל לבטל את "תשלומי ההורים"

ערן קמינסקי
2016-09-04 01:00:00
2016-09-04 01:00:00

מספר שבועות לאחר יציאתם פורום וועדי ההורים היישובים למאבק נגד תשלומי ההורים, הודיע בשבוע שעבר משרד החינוך כי יבחן את ביטולם.

מאבקם של וועדי ההורים מול משרד החינוך החל כזכור לאחר אישורם של תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה בוועדת החינוך של הכנסת לפני מספר שבועות. בעקבות האישור הודיע הפורום כי יורו להורים לסרב לבקשות הגבייה מצד בתי הספר. כיום תשלום החובה היחידי המותר על פי החוק היא מרכיב הביטוח, שעלותו עומדת על 75 שקל לשנה. הבעיה עליה נאבקים כיום בפורום וועדי ההורים היא כאמור תשלומי הרשות אשר מנפחים את העלויות ומאלצים את ההורים לשלם סכומים סביב האלף שקלים לתלמיד ביסודי ולמעלה מכך לתלמידי התיכונים.

הסכום המרבי לתשלומי רשות אותו ניתן היה לגבות אשתקד הוא 582 בבית ספר יסודי ועד 1,413 בבית ספר תיכון. תשלומי הורים לשנת הלימודים הקודמת תשע"ו מראה כי סל התרבות נע בין 99 שקלים לתלמידי בתי הספר היסודיים ועד 176 שקלים לתלמידי התיכון. על השאלת ספרי הלמוד ישלמו ההורים כ-280-320 שקלים ועל טיולים בין 101 שקלים ועד 616 שקלים לטיול שנתי בתיכון למשך שלושה ימים. בנוסף, על הורים רבים לשלם על תוכניות לימודים נוספת (תל"ן), סכום שיכול להגיע עד 885 לתלמיד בבית ספר יסודי ועד 1,150 לתלמיד בחטיבה העליונה.

בעקבות משא ומתן בין הצדדים הודיע משרד החינוך על הקמת צוות חדש שיוקם יבחן גבייה של תשלומים על ידי הביטוח הלאומי במנגנון שקוף ומפוקח ללא גבייה עודפת, תוך התחשבות בהכנסת ההורים ופרמטרים נוספים כמו מצב כלכלי ומספר ילדים במשפחה. הצוות ייבחן מחדש גם את גובה תשלומי ההורים הנהוג כיום ואמצעים להפחתת התשלומים. הצוות  יכלול גם נציגים מטעם משרד האוצר, שבשלב זה מתנגד למהלך. אם התוכנית תצא לפועל, בתי הספר לא יוכלו לבקש יותר צ׳קים מההורים עם פתיחת שנת הלימודים ויסתפקו בסכום שייגבה עבורם מראש, וינוכה ממשכורת ההורים. בנוסף, סכום הגבייה יהיה מדורג, אך במידה שהתוכנית תצא לפועל, גם הורים מבוססים לא יצטרכו לשלם שוב תשלומים עודפים לבתי הספר, שלא אושרו על ידי משרד החינוך. עם זאת, ההחלטה לא תיכנס לתוקפה  כבר בשנת הלימודים הקרובה, שתיפתח בעוד פחות משבועיים, אלא רק בשנת הלימודים הבאה.

בתמונה אמציה דויטש. בהנהגת ההורים העירונית צריכים להיות מרוצים (צילום ארכיון)

כתבות נוספות

הקרב על היער הסתיים בהפסד

בית המשפט דחה את עתירת עמותת תושבים משפיעים במודיעין והחברה להגנת הטבע נגד המיקום שנבחר להקמת תחנת משנה של חברת החשמל, וחלק נרחב מהיער באזור ייכרת

הקרב על היער הסתיים בהפסד

בית המשפט דחה את עתירת עמותת תושבים משפיעים במודיעין והחברה להגנת הטבע נגד המיקום שנבחר להקמת תחנת משנה של חברת החשמל, וחלק נרחב מהיער באזור ייכרת

המשך קריאה »