בקרוב: מכרז לסלילת קו רכבת ישיר בין מודיעין לראשון לציון

שר התחבורה הגיע השבוע לטקס התחלת העבודות על חיבור מודיעין לקו הרכבת המהירה לירושלים. מחוץ לפרוטוקול הוא גם חשף את לוח הזמנים לקו החדש מערבה, שיגיע עד פארק המדע ברחובות

פורסם ב: 10:35 16/3/17 | מאת: יהודה גולן | תחבורה, חדשות


קו הרכבת המהירה לירושלים הולך ומתקדם, וגם החיבור למודיעין איתו. ביום שלישי הגיע לכאן שר התחבורה ישראל כ"ץ ויחד עם ראש העיריה חיים ביבס ומנכ"ל הרכבת שחר איילון פתח בטקס סמלי את תחילת העבודות של החיבור האמור. המסילה, שארכה יהיה בערך 2.5 ק"מ, כבר זכתה בעבר לשם הנכבד "קשת מודיעין" ומכאן גם הטקסים והכבוד שחיבור זה זוכה לו.

בסיום הטקס גילה שר התחבורה ל"מודיעין News" כי "בתוך מספר חודשים ייצא המכרז לסלילת הקו החדש של רכבת ישראל שיחבר את מודיעין ישירות עם העיר ראשון לציון". לקו הזה מחכים זמן רב רבים מתושבי מודיעין שעובדים בגוש ראל"צ- נס ציונה-רחובות. הקו שיימשך לאורך כביש 431 ימשיך למקטע השני עד לפארק המדע ברחובות ויקצר מאד את זמן ההגעה ממודיעין לערים אלה, כיון שכיום נאלצים תושבי מודיעין להחליף רכבת בלוד כדי להגיע לראשון לציון או רחובות.

ביבס וכ"ץ ברגע של חפירה, השבוע במודיעין (צילום דובר העיריה)

בכל הקשור ל"קשת מודיעין" - לפי העוסקים בדבר החיבור האמור עולה לא פחות מ-330 מיליון שקל. התקציב הזה מיועד למסילה עצמה (על התשתית שלה), וגם שדרוג והרחבת תחנת הרכבת "פאתי מודיעין", הקמת גשר הולכי רגל וחניון חדש בסמיכות לכביש 431 (מדרום לתחנת פאתי מודיעין). העלות היקרה של המסילה נגזרת – כך נמסר – מהטופגרפיה של האיזור. מה שמחייב הקמת גשרים, קירות תומכים, מבנה תחתון למסילה, מערכות נדרשות במעבר תת קרקעי, עבודות שיקום נופי ועוד.

חיבור מודיעין לקו המהיר לירושלים צפוי לשפר משמעותית את השירות הניתן לתושבי העיר. תדירות רכבות הנוסעים בקו מודיעין-ירושלים (תחנת "האומה") צפוי להיות של שתיים כאלה לכל כיוון, בשעה. זמן הנסיעה הצפוי הוא 17 דקות.

"קו הרכבת הינה בשורה של ממש לתושבי העיר", אמר ביבס בטקס. "הקו ישפר משמעותית את איכות החיים והשירות לתושבים ויגדיל משמעותית את הפוטנציאל הגלום בה ויהפוך את העיר לעוגן מרכזי עבור חברות עסקיות שבחרו, בוחרות ויבחרו להתמקם בפארק הטכנולוגי. אלפים מתושבי העיר עובדים בירושלים והם יוכלו בתוך דקות מועטות להגיע ברכבת לבנייני האומה ומשם להתפזר למקומות עבודתם במשרדי הממשלה. אין זה דבר של מה בכך אלא הישג אדיר".

מנכ"ל הרכבת (הטרי) שחר איילון אמר: "כשהגעתי לתפקיד נחשפתי לסכומים שמתגלגלים כאן במכרזים, סכומים שממש לא הייתי מורגל אליהם בתפקידי הקודמים (איילון שירת במשטרה כסגן מפכ"ל ועמד בראש מערך הכיבוי וההצלה הלאומי). בסכומים האלה הייתי מוכן לקחת על הגב את כל תושבי מודיעין שעובדים בירושלים ולרוץ איתם כל יום לירושלים". ואז חזר לרצינות: "קשת מודיעין תאפשר נגישות רכבתית אמיתית בין מודיעין וירושלים. אנו גאים לקדם את הפרויקט, ויותר מכך להעניק שרות לתושבי האזור. אני נחוש לעשות כל שנדרש כדי שלקוחות הרכבת ימשיכו ליהנות מהדרך".

 

אין תגובות תגובה חדשה