מיטות נוער – כל מה שצריך לדעת

משה הראל, צילום אתר עמינח
2017-04-23 09:55:45
2017-04-23 09:55:45

הורים צריכים להכיר בחשיבות המיטה ובהשפעה שלה על בריאותם של הילדים. העניין קריטי בעיקר בגיל ההתבגרות, בו בני נוער מבלים חלק ניכר מזמנם בשינה. השינה חיונית עבור תפקוד תקין של בני נוער והיא משפיעה על היכולות הקוגניטיביות, הזיכרון, האפשרות לבצע פעולות מורכבות ואיכות החיים.

בנוסף, לבני נוער יש דרישות חדשות מהמיטה. את הדרישות האלה אי אפשר למלא באמצעות מיטת ילדים מסורתית ולכן בדרך כלל היא מוחלפת בדגמים מסוימים של מיטות נוער משוכללות. מלבד הגודל של המיטות, הן עונות על מגוון רחב של צרכים פונקציונאליים ואפשר להשיג אותן גם בתקציב יחסית מצומצם.

היתרונות של מיטות נוער

מיטות נוער אמורות בראש ובראשונה להעניק לנער המתבגר תמיכה אורטופדית. התמיכה בשליש העליון והתחתון של עמוד השדרה מסייעת לפזר את הלחץ של הגוף במהלך השינה, מונעת הפרעות שינה לא רצויות ומקצרת את זמן ההירדמות. את התמיכה האורטופדית משיגים באמצעות הריפוד בחלק העליון של המיטה והפיזור של הקפיצים בבסיס.

שנית, מיטה ברמה גבוהה יכולה לשמש ילדים מתבגרים לקריאה, רביצה, צפייה בטלוויזיה, משחק בטלפון הנייד, מפגש עם חברים ועוד. היא משנה לחלוטין את האופי של חדר השינה והופכת אותו למקום פרטי ואינטימי. למיטה יש השפעה ישירה על תחושת העצמאות של הילד והיא מלווה אותו בשלבים הכי חשובים בחיים שלו.

מעבר לכך, בני נוער מייחסים משמעות גדולה לעיצוב ולמראה של המיטה. הם מגדירים את עצמם בין היתר גם לפי שיקולים אופנתיים, ומיטת נוער היא ככל הנראה היחידה שנותנת מענה על הדרישה הזו. המיטות החדשות מגיעות במגוון רחב של עיצובים וניתן להזמין אותן בהתאם להעדפה אישית של כל לקוח בנפרד.

חיסכון במקום וארגז מצעים לשמירה על סדר וארגון

ברמה הפרקטית, למיטת נוער יש גם יתרון מבחינת החיסכון במקום. היא גדולה יותר ממיטת ילדים רגילה אבל קטנה ממיטה זוגית, מה שהופך אותה לרהיט אידיאלי בחדרי שינה של מתבגרים ובני נוער. חוץ מזה, אפשר להזמין את המיטה עם ארגז מצעים מתקפל. ארגז המצעים יכול לשמש לאחסון ציוד אישי, ספרי לימוד שלא נמצאים בשימוש, צעצועים ומשחקים, שמיכות, בגדי חורף וקיץ בהתאם לעונות השנה ועוד.

הטכנולוגיה הקיימת מאפשרת לייצר מיטות נוער עם מנגנונים מיוחדים. רוב המיטות הן מיטות מתכוונות עם אופציות הרמה, כמו גם מנגנון כוונון פנאומטי או חשמלי להרמה והורדה של חלקי מיטה מסוימים כדי להתאים לצרכים המשתנים במהלך היום. הדבר החשוב הוא לבדוק את תקופת האחריות על המיטה ולערוך השוואת מחירים.

כתבות נוספות

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

המשך קריאה »