הכי טובות בארץ. נקודה

אבירם שקד
2017-06-06 01:00:00
2017-06-06 01:00:00

אחת המסקנות העיקריות מעשרות שנים של מחקר בנושא הצלחה היא שצריך עוד כמה עשרות שנים של מחקר כדי להגיע למסקנה מוצלחת.

קשה לנבא הצלחה, אבל להסביר אותה זה קלי קלות. כך, בעוד ההומוספיינס המוקדמים  נפלו קורבן להתקפות של חיות טרף וקיוו לעבור את הלילה, ניני ניניהם כיום יודעים לספר שהם השתלטו על הגלובוס בזכות דמיונם העשיר. וכמובן, בזכות אגודליהם.

כשהוקמה קבוצת הנשים הבועטת של עירוני מודיעין מעטים האמינו שהיא תהפוך לסיפור הצלחה. למעשה, מאמן הקבוצה, אריאל וינדר, הטיל ספק אם היא בכלל תהפוך לסיפור.

וינדר, שלקח על עצמו את הפרויקט, היה סקפטי במיוחד. הוא בטח לא ציפה שלאימון הראשון תגיע כמות שחקניות שאפשר היה להרכיב ממנה גם קבוצת מילואים, מחלקת נוער, בית ספר לכדורגל ואקדמיה לגיל הרך. נכון הדבר: הידע של חלקן הלא מבוטל בכדורגל הסתכם בעובדה שהשם כריסטיאנו רונאלדו צלצל להן מוכר, אבל כולן ללא יוצאת מן הכלל בהחלט היו נחושות להחכים.

הן אמנם החליפו סימנים כחולים בקבוצת הוואטסאפ, אבל על הדשא המסירות שלהן התחילו להתקרב ליעדן, או לפחות שני מטרים ממנו. בקו אווירי.

הסימנים דווקא כן היו מעודדים. כולל הסימנים הכחולים.

עובדה, שנתיים בלבד לאחר מכן, כבר אפשר להכריז שמדובר בסיפור הצלחה. סיפור הצלחה הרבה יותר זריז מהשתלטות ההומוספיינס על הגלובוס. אפשר רק להניח שזה בגלל שאת ההשתלטות ההיא הובילו בעיקר זכרים, שלא ידועים בנטייתם לסרב למנוחה הגונה.

 

* * * 

ביום ראשון האחרון נערך סבב משחקי הגמר של ליגת הנשים הארצית בכדורגל, במגרשי הכדורגל שבהרצליה. עירוני מודיעין, שהחלה את דרכה בליגה אך אשתקד, סיימה את הסבב הקשוח במקום הראשון המדהים והניפה צלחת אליפות היסטורית.

קבוצת הנשים של עירוני מודיעין מונה כיום עשרים ושתיים שחקניות, בהן אמהות וסטודנטיות. צעירת הבועטות חגגה לא מכבר עשרים וחמש. הוותיקה שבהן סופרת קרוב לארבעים ושישה חורפים. אריאל וינדר חוגג על הקווים וסופר שערים. לפחות, מנסה לספור.

את עונת הביכורים שלה סיימה הקבוצה במקום השלישי המכובד ואותתה שהעתיד עוד לפניה. בעונה הנוכחית היא הציגה גרף שיפור מרשים וסומנה בשלב מוקדם כאחת מאריות הליגה. בנות מודיעין שיחקו עשרים משחקים, ניצחו שבעה עשר, סיימו שניים בתיקו והפסידו משחק אחד בלבד. את מאזן השערים הן העמידו על ארבעים ושלושה שערי זכות לעומת אחד עשר שערי חובה בדרך לחמישים ושלוש נקודות שסידרו להן את המקום הגבוה ביותר האפשרי.

* * *

בליגה הארצית משחקות עשר קבוצות בשני מחוזות, צפון ומרכז. שלב הפלייאוף הפגיש בין הקבוצות החזקות ביותר בכל מחוז ובסך הכל עלו חמש קבוצות לשלב היוקרתי. הקרב המרכזי על האליפות נערך בין קבוצת הנשים של עירוני מודיעין שהובילה את מחוז מרכז  לבין בנות קריית ים ממחוז צפון, שהחזיקה במאזן דומה בליגה המקבילה.

בסבב הגמר שנערך בערב ראשון האחרון, שיחקה הקבוצה המודיענית שני משחקים. באור עקיבא היא שלחה מכת חושך. ורדין קידר, הפיצ'י'צית של הקבוצה, נעל הזהב, מלכת השערים, הרשיתה צמד, הגר רבינס הוסיפה כיבוש משלה והיריבה הסתפקה בשער ניחומים בלבד בדרך ל-1:3 שהוכיח שמדובר בקבוצה שמכוונת יותר גבוה מהמשקוף.

במשחק השני, מול האלופה היוצאת "מיטב תל אביב" מודיעין כבר סיפקה הצהרה חד משמעית. ורדין קידר הוסיפה ללהוט, הגר רבינס המשיכה את המומנטום, שוהם חיים ועדי שרי עלו על הלוח, והמשחק הסתיים ב-1:4 חגיגי.

במקביל, בצדו השני של המגרש, הבנות מקריית ים הצליחו גם הן לנצח את בנות אור עקיבא ומיטב תל אביב אך במשחק האחרון מול אס"א תל אביב הן הפסידו 1:0 ושמטו נקודות חשובות. הפסד זה של הקבוצה מקרית ים הציב אותה עם מאזן של 50 נקודות, שלוש נקודות פחות מהמודיעיניות שסיימו את העונה עם 53 נקודות, כאמור, ועם צלחת אליפות מרגשת.

* * * 

נכון שלא היה להן מה להוכיח, אבל טוב שהן הוכיחו את זה על המגרש. מי שחשבה פעם שהכדור הוא מרובע, יודעת היום לבנות חומה שגורמת לזאת הסינית להיראות כמו גדר מצ'וקמקת. יכול להיות שבאמת, להצלחה אבות רבים, אבל במקרים מעין אלו, יש לה בעיקר אימהות.  

חבר המועצה ומחזיק תיק הספורט, אלעד שמעונוביץ: "קבוצת הנשים של עירוני מודיעין הוא אחד הפרויקטים הספורטיביים המצליחים בעיר שאנחנו גאים בהם. הקמנו את הקבוצה לפני קצת פחות משנתיים, ובהתגייסות מרשימה של בנות העיר שהפגינו מקצועיות והתמדה, יחד עם מאמן מוכשר שלקח את הקבוצה כפרויקט אישי, הצלחנו לקצור הצלחות תוך זמן קצר מאוד. כל הכבוד לבנות היקרות, הן הביאו לעיר כבוד גדול ואין ראויות מהן לתואר".

המאמן ומנהל בית הספר לכדורגל עירוני מודיעין אריאל וינדר: "אני גאה מאוד בבנות על הזכייה בליגה הארצית. עברנו שנה מורכבת מאוד מבחינה מקצועית ומיצבנו את הקבוצה בראש הטבלה. בשונה מכדורגל גברים נחשפתי ברמה האישית בתור מאמן וותיק להתמודדויות שונות באימון נשים, כדוגמת שחקניות הריוניות או היעדרויות לצורך טיפול בילדים. למרות כל זאת, בזכות הנחישות, ההתמדה והרצון להוכיח את דרכן הספורטיבית, הצלחנו לשמור על אימונים מקצועיים ברמה גבוהה שאת התוצאות שלהם הן הפגינו במשחקים לאורך כל הליגה עד לגמר הפלייאוף והזכייה בצלחת האליפות".

בתמונה: נשות עירוני מודיעין. סיפור הצלחה ( צילום דוברות העיריה)

כתבות נוספות