הום סטייל 17.5.18
איפה הייתם עד עכשיו?

איפה הייתם עד עכשיו?

כזה עוד לא היה במודיעין: סצינת חיי הלילה בעיר הולכת ומתפתחת עם הקמתם בשנה האחרונה של מספר מקומות בילוי חדשים. למרות שהפתיחה הרשמית תהיה רק בסוף השבוע, מקום חדש ומסקרן בשם ה"אלכסנדר בירגארדן" כבר עושה את צעדיו הראשונים בפארק הטכנולוגי.

מדובר על הקונספט המוכר מערים אירופאיות דוגמת ברלין ואמסטרדם, שכבר עשה בשנים האחרונות עלייה לישראל עם פתיחת הבירגארדן בשרונה בתל אביב. את חצר הבירה המודיעינית, שתפעל גם בסופי השבוע, הקימו שני יזמים צעירים תושבי העיר – אדם קשמה בן ה-31 ועמית אחיאסף בן ה-27.

"איך הגענו לרעיון להקים בירגארדן במודיעין?  בתור לקוחות של מקומות כאלה באירופה ובתל אביב מאוד אהבנו את הקונספט, נדלקנו והחלטנו שצריך להביא את זה גם למודיעין", מספר קשמה.

לא חששתם? בכל זאת מודיעין לא ידועה בחיי לילה מפותחים.

"אני עברתי למודיעין עם אשתי והילד אחרי שגרנו בתל אביב וברמת גן. כשהגענו לכאן ראינו שאין בעיר כל כך מקום לגילאים שלנו. יש אמנם את המורדן בר ואת השמבזולה שעושים עבודה נפלאה, גם האוסליבן הוותיק שכולם מכירים, אבל חסר מקום לטווח הגילאים של 25+ עד ל-40 ואפילו 50. חסר מקום שהוא קצת שונה, שהוא בחוץ ולא בפנים וקצת ירוק".

ומה לגבי הבחירה למקם את הבר דווקא מחוץ לעיר?

"כשעלתה ההזדמנות לקחת את המקום הזה בליגד סנטר אמרנו שזה המקום בשבילנו. ראיתי שהמורדן בר מצליח להביא לליגד הרבה מאוד אנשים, כך שכנראה שהאזור הזה לא נתפס לתושבי העיר כמרוחק מדי. אנחנו גם רואים שהעיר צמאה למשהו חדש והרבה אנשים מחפשים משהו רענן".

איך נוצר החיבור עם מבשלת הבירה "אלכסנדר"?

"החיבור נוצר קודם כל בגלל שאנחנו אוהבים את הבירות של אלכסנדר וחשוב לנו מאוד שהבירות אצלנו יהיו ישראליות. שנינו אנשי קבע לשעבר בשלבים מסויימים בחיים שלנו והישראליות היא ערך שחשוב לנו לשמור עליו. ככה בעצם נוצר הקשר איתם".

אחת הבירות שמסתמנות כלהיט בחצר הבירה המודיעינית היא פרי שיתוף פעולה של מבשלת אלכסנדר ומגזין הגברים "בלייזר". "זה היה אמור להיות משהו חד פעמי לעונה אחת, אבל ההצלחה הייתה כל כך מסחררת עד שהם החליטו להמשיך לייצר אותה כל השנה. היא בירה מאוד קלילה אבל עם אחוזי אלכוהול גבוהים יחסית (8%) והיא מככבת אצלנו".

את השבועות הראשונים ביקשו היזמים הצעירים להקדיש להרצת המקום בשקט יחסי. "זאת באמת הייתה התוכנית, להריץ את המקום והצוות החדש. פוסט אחד שעלה לפייסבוק עשה את שלו ומפה לשם אנשים נוהרים בהמוניהם ומאותו יום אנחנו כל הזמן מלאים".

מי הקהל שמגיע?

"מסתבר שהצלחנו לפגוע בול לחתך האוכלוסייה אליו כיוונו. אחד לאחד. בתחילת הערב מגיעים אלינו בני 50 ואפילו 60, אחר כך מגיעים בני ה-35 וגם צעירים יותר וככל שמתקדמים לשעות הלילה ממוצע הגילאים יורד". 

בתמונה פאב בירגארדן בליגד סנטר. צילום יח"צ

יאיר דנון