תפסת מרובה לא תפסת
ביבס חינוך 2.8.18
תפסת מרובה לא תפסת

תפסת מרובה לא תפסת

פסטיבל תרבות הרחוב, שחגג יום הולדת 7 מאז עבר למודיעין, צומצם השנה ליום אחד בלבד # אלון שמידט, מנהל מחלקת התרבות בעיריה, מסביר מדוע זה קרה

מודיעין עדיין נחשבת לעיר צעירה, אבל זה לא מונע ממנה לייצר מסורת עירונית כמו פסטיבל תרבות הרחוב ה-14 שהתקיים ברביעי שעבר באמפי עירוני ב'.

מאות צופים הגיעו לראות את אליפות ישראל בברייקדאהס להרכבים, שהמנצחים בה ימריאו לגרמניה שם ייצגו את ישראל באליפות העולם. בתחרות שפטו חברי הרכב הברייקדאנס הקוריאני – Jinjo Crew. בסיומה של התחרות הוכרזו ההרכבים שהגיעו למקומות הראשונים, כאשר במקום הראשון זכו חברי ההרכב Elefunx crew. ההרכב שניצח את התחרות להרכבים צעירים היה Bambok crew.

יום הפסטיבל במודיעין. "היו דברים שעשינו והקהל לא הגיע" (צילום: חורחה נובומינסקי)

את דרכו החל הפסטיבל לפני 14 שנים, אולם למודיעין עצמה הוא הגיע לפני כשבע שנים, כאשר יוזמי הפסטיבל חיפשו לו בית אחר ובמחלקת התרבות בעיריית מודיעין קפצו על המציאה. מאז משנה הפסטיבל את פניו מדי שנה, כאשר את מנהל מחלקת התרבות אלון שמידט, תפסנו השבוע בשיא הלחץ של עונת אירועי הקיץ. "השנה ביצענו שינויים בעקבות מסקנות מהשנים הקודמות, מה צלח ומה פחות. אם בשנה שעברה הפסטיבל היה פרוש על פני שלושה ימים והרבה תחומים, אז השנה החלטנו לשים את כלהמשאבים על תחרות הברייקדאנס".

במסגרת יום הפסטיבל אירחה מודיעין שלל אומני ברייקדאנס, ראפ, קפוארה, היפ הופ, ביטבוקס ועוד, כאשר החל משעה 18:00 ועד לשעה 23:00 התקיימה התחרות עצמה, בה שפטו כאמור כוכבי הברייקדאנס הקוריאנים שגם ערכו מופע משלהם באותו היום.

איך הגעתם אל ההרכב הקוריאני?

"בכל פעם אנחנו מדברים עם מנהל הפסטיבל מבית אומנויות הרחוב בתל אביב, ויחד אנחנו חושבים איך לשדרג ואילו הרכבים להביא. יצא לי לראות את ההרכב הקוריאני ומאוד התלהבתי. כל תחום הברייקדאנס יש בו משהו מאוד קשה, משהו של שפת רחוב ולא עדין ורך כמו בלט למשל. ראיתי אותם והם הביאו לבמה תרבות אחרת ממה שאנחנו מכירים, כשהם עושים את מה שמתרחש במערב אבל אחרת, עם הרבה הומור ונשמה".

למה בעצם קוצץ הפסטיבל ליום אחד בלבד?

"יש פה גם חישובי עלות מול תועלת. בסופו של יום אתה מגלה שתפסת מרובה לא תפסת. היו דברים שעשינו והקהל לא הגיע, לעומת התחרות עצמה שבה האולם היה מלא. הבאנו למשל בשנה שעברה אמן גרפיטי מחו"ל שישב וצייר. אז הקהל עבר, ראה והמשיך הלאה. זה לא תפס נפח. היפ-הופ גם לא תפס וכך גם אירועי האקסטרים למיניהם שעשינו. אתה משקיע המון ובסופו של דבר הצופים לא הגיעו, כך שהשנה החלטנו באמת להתמקד בתחרות".

יאיר דנון