דיור מוגן
הדרך המועילה ביותר לקדם את העסק שלך ולייצר לקוחות חדשים

הדרך המועילה ביותר לקדם את העסק שלך ולייצר לקוחות חדשים

פרסום הוא אחד הגורמים החשובים עבור כל בית עסק. מעבר ליכולת לספק שירותים ברמה גבוהה, ללא הפרסום של יכולת זו ברבים – הלקוחות לא יגיעו בכוחות עצמם, בעיקר כאשר עולם השיווק כיום הוא מאוד תחרותי ואפילו דרקוני, ובכל תחום פעילות קיימים ה"כרישים" שקידמו את עצמם למקום ראשון בגוגל ותמיד נמצאים צעד אחד לפני כולם. אך נשאלת השאלה, כיצד הם הגיעו אל המקום שבו הם נמצאים כיום? וכאן נכנס לתמונה הנשק הסודי והיעיל ביותר של עולם השיווק, והוא הקידום האורגני.

מה הוא קידום אורגני?

באופן כללי, קידום באינטרנט מתחלק לשני סוגים עיקריים – קידום ממומן וקידום אורגני. הקידום הממומן מתבסס על פורמט שהתקיים בעולם הרבה לפני הופעת האינטרנט, באמצעות פרסום בעיתונים, ברדיו ובשלטי חוצות תמורת תשלום לגורמים המספקים את שטח הפרסום. באינטרנט, ספק שטח הפרסום הגדול ביותר הוא גוגל, כמובן, באמצעות מנוע החיפוש שלו ומערכת הפרסומות AdWords. אך הקידום האורגני הוא הרבה יותר מעודן ואפילו חבוי. הוא טמון ביצירת מודעות למותג בעזרת תכנים מותאמים, התאמה לסטנדרטים של גוגל ומסע "שכנועים" מול האינטרנט עצמו ומול הגולשים שמדובר במותג שראוי לאמון של הצרכנים.

המרכיבים של קידום אורגני עדכני

בפועל, הקידום האורגני הוא פשוט עבודה נטו – בלי קיצורי דרך. התוצאות שהוא נותן אינן מידיות כמו הקידום הממומן, אך היתרון המובהק שלו הוא שההשפעה שלו נשארת גם לאחר שהקידום מסתיים, בעוד שסוף קמפיין ממומן הוא גם סופם של המיקומים המרשימים במנועי החיפוש והתנועה הגדולה באתר.

ביצוע קידום אורגני איכותי כולל, בין היתר, את פעולות הבאות:

  • כתיבת תכנים איכותיים ובעלי ערך לגולש עבור אתר האינטרנט של בעל העסק.
  • כתיבת מאמרים מטעם בית העסק עם מידע כללי על הנושא או עם קישור לאתר (בניית קישורים חיצוניים). מומלץ שהאתרים שבהם יפורסמו תכנים אלה יהיו חשובים וגדולים, כגון אתרי חדשות.
  • התאמת מילות חיפוש של האתר – בדיקה בכלים ניתוחיים שונים המראים את התחרותיות של המילים השונות, תוך בחירה של המילים שמתארות את שירותיו ואת מאפייניו של בית העסק באופן המדויק ביותר.
  • עבודה על ההיבט הטכני של האתר – גוגל סורק אתרים במגוון צורות, מחפש באגים וקודים "עקומים", ללא "עץ" אתר מוגדר וברור וכיוצא באלה. באמצעות בניית אתר או תיקון אתר קיים בהתאם לכללי ה-SEO, המאמצים שתוארו בסעיפים הקודמים נותנים פרי בתוך זמן קצר יותר.

מאפיינים חשובים של חברה מקצועית בתחום קידום אורגני

על מנת לבצע את עבודת הקידום האורגני בצורה היעילה ביותר, חשוב למצוא את האנשים המומחים ברמה הגבוהה ביותר, שעוקבים אחרי השינויים המתרחשים בתחום זה בכל יום ואפילו בכל חודש. איך יודעים לבחור חברה לקידום אתרים שתתאים למה שאתה מחפש? התשובות כאן:

  • היכרות עם שיטות קידום שונות – בניית קישורים, קידום דרך הרשתות החברתיות, מעקב אחרי רשתות חדשות שמתאימות לקהלי יעד שונים (כגון ניהול חשבון בסנאפצ'ט).
  • יכולת לספק דיווחים אנליטיים – אף על פי שקידום אורגני רחוק מלהיות מדע מדויק, ניתן לעקוב אחרי התוצאות באמצעות יצירת מטרות קטנות לטווח הקצר והארוך ולעמוד בהן.
  • התמדה – הגורם החשוב ביותר בקידום האורגני הוא יצירת נוהלי עבודה קבועים וחתירה לעבר התוצאות ללא הפסקה.

כאשר כל התנאים האלה נפגשים במסגרת קבוצת מומחים אחת, ניתן להיות בטוחים שהתוצאות שיתקבלו יהיו עמידות לאורך זמן ויאפשרו לשמור על הסטטוס המקצועי הגבוה של החברה גם בגורמים האוטומטיים כגון מנועי החיפוש, וגם בתודעת המשתמשים שעוקבים אחרי עמודי העסק ברשתות החברתיות, רשומים לרשימות הדיוור וכן הלאה.

 

יאיר דנון