כמה עולות דירות במגדלי אלמוג החדשים?

יהודה גולן
2017-08-23 01:00:00
2017-08-23 01:00:00

שוב החלו בניינים להתרומם בשדרות החשמונאים.ובהם גם שני המגדלים של "אלמוג", הכוללים דירות לעשירון העליון . כל הרוכשים עד כה: תושבי מודיעין ש"עולים בדרגה". בתמונה הדמיית הפרוייקט. "בשוק הזה אין הקפאת מחירים"

שדרות החשמונאים, מצומת שילת ועד כיכר התחבורה, נכללות במתחם המע"ר. לאחר שנים של הקפאת בנייה הן חוזרות לפעילות. הנהגים החולפים בשדרה יכולים כבר לראות את הבניינים של חברת "גיא ודורון לוי" (שממשיכים את הקו של "מגדלי דמרי" אך לא יהיו מחוברים בקשתות). מעט יותר דרומה החלה חברת "אלמוג" להקים שני בניינים במסגרת פרוייקט "אלמוג החשמונאים" לאחר שזכתה במכרז לפני כשנתיים לבניית 120 יח"ד. 90 מהן שווקו במסלול "מחיר מטרה" וכבר נמכרו לזוכים בהגרלות. עוד שלושים דירות יימכרו כדירות יוקרתיות, הבניינים יהו בני 12 קומות כל אחד והדירות אמורות להימסר לקונים עד 2021.

"כבר שיווקנו שליש מדירות היוקרה" אומרים בחברה, "וכל הרוכשים הם משפרי דיור ממודיעין". בין הדירות המוצעות כיום לשיווק: דירות 6 חדרים בשטח של כ- 162 מ"ר ומרפסות בשטח נוסף של כ- 36 מ"ר בהחל מ-3.31 מיליון שקל, דירות דופלקס-גן בגודל 172 מ"ר + גינה בשטח 300 מ"ר ובריכה פרטית בהחל מ-3.86 מיליון, ודירות גן בגודל 162 מ"ר עם גינה של 700 מ"ר ובריכה פרטית בהחל מ-4.2 מיליון.

רז שרייבר, מנהל השיווק, אתה לא חושש שתתקעו עם דירות יקרות כאלה?

"לא, כי הן מיועדות לפלח שוק שלא מצטמצם אלא פעיל ומתרחב כל הזמן".

מי קהל היעד שלכם?

"היום אני יכול לומר בפסקנות שמשקיעי הנדל"ן נעלמו מהשוק שלנו. הפלח שלנו כיום הם משפרי הדיור, בעיקר תושבי מכבים ורעות שהחליטו בגיל מסויים לעזוב את הבית החד קומתי לאחר שהילדים עזבו ולעבור לדירה שקרובה למרכז. אלה שרוצים לרדת אחר הצהריים לקפה השכונתי במע"ר. אנחנו לא נמצאים בשוק של המשקיעים ולא בשוק הזוגות הצעירים שלשם כיוון שר האוצר את התוכנית שלו".

יש חשש מאווירת ירידה במחירים והקפאת שוק הדיור בכלל?

"לא, כי בשוק משפרי הדיור אין הקפאת מחירים. ההקפאה היא רק בשוק מחיר למשתכן ומחיר מטרה. שר האוצר יצר מחסור בדירות גדולות יותר שמיועדות למשפרי דיור וכך המחירים נדחפו למעלה".

פסיכולוגית אתם רואים אווירת ירידות מחירים?

"ממש מעט. כי אנשים מרחיבים משפחות, נישאים, מתגרשים, נולדים ילדים, השוק צריך דירות ואם הזוגות הצעירים שניגשו להגרלות עכשיו יקבלו את המפתח רק בעוד חמש שנים, ואז עם שלושה ילדים מה הם יעשו עם דירת שלושה חדרים שהם זכו בה היום? הם יידחפו כמובן לשוק משפרי הדיור כי הם יצטרכו לקנות כבר דירה גדולה יותר. אבל בינתיים עד אז הם ישלמו שכר דירה במשך חמש שנים? וככה כל ההטבה במחיר הנמוך של מחיר למשתכן הלכה ונעלמה להם".

 

כתבות נוספות