אי אפשר להחליף את הגננת? כל הילדים יעברו מהגן

ערן קמינסקי
2017-10-10 01:00:00
2017-10-10 01:00:00

כל ההורים לילדי אחד הגנים בעיר רוצים להחליף את הגננת, אבל מכיוון שהיא עובדת משרד החינוך ידי העיריה כבולות. מסתמן: הילדים יעברו אבל הגן יישאר ריק ו"פעיל". בתמונה גן במודיעין. (צילום אילוסטרציה)

הורי הילדים בגן עירוני החליטו להשבית את הלימודים במחאה על התנהלות הגננת. ביום שלישי שעבר, לפני ערב חג סוכות, השביתו ההורים את הלימודים והשאירו את ילדיהם בבית. לדברי ההורים ככל הנראה גם ביום ראשון הקרוב, לאחר סיום החג, יושבתו הלימודים כאשר עדיין לא ברור האם הגן ימשיך לפעול במתכונתו הנוכחית גם בהמשך השנה או שייסגר והילדים יועברו לגנים אחרים.

בגן המדובר עבד צוות קבוע במשך שנים רבות, כאשר השנה התחלפה הגננת ונותרו שתי סייעות שאחת מהן עובדת בגן מזה עשרים שנה. לדברי ההורים החיכוך מול הגננת החדשה החל כבר באסיפת ההורים עם פתיחת שנת הלימודים.

"הגענו לאסיפת ההורים הראשונה וראינו התנהלות מאוד כוחנית ותוקפנית מצידה", סיפרה השבוע אחת האימהות. "לאחר מכן זה המשיך בשורה של התנהלויות מאוד מוזרות, כמו למשל שלא הרשתה לנו ההורים לשוחח עם שאר נשות הצוות מלבדה. ב-17 לספטמבר היא הוציאה מייל לכל ההורים, בו טענה שאחת הסייעות לא ראויה לעבוד בגן ילדים ושהיא לא מוכנה להמשיך בעבודתה כל עוד הסייעת נמצאת בגן. זה כמובן זרע בלבול אצל ההורים ולא הבנו על מדובר, עד שבשעות הערב אל אותו יום היא הוציאה מייל נוסף בו הסבירה שמערכת היחסים בינה לבין הסייעת נמצאת על סף פיצוץ". לדברי ההורים השמיעה הגננת, באוזני הילדים, אמירות קשות נגד אותה סייעת.

לאחר אותו ערב פנו שתיים מהאמהות למחלקת החינוך בעירייה והציגו את טענותיהן. לדבריהן, בעקבות הפנייה לעירייה ספגה אחת האימהות מילים קשות מהגננת. ההורים פנו גם למשרד החינוך, שם תגברו את הגן בגננת שנייה למשך מספר ימים, שבהם גם הגיעה למקום מפקחת מטעמם שבחנה את המתרחש. לדברי ההורים לגננת נערך שימוע במשרד החינוך מספר ימים לאחר מכן, בו הוצעו לה מספר אפשרויות כמו פרישה מוקדמת. הגננת דחתה את ההצעה ולכן השביתו ההורים את הלימודים.

לדברי ההורים התברר להם כי לאותה גננת כבר היו בעיות התנהלות דומות בעבר, בשני גני ילדים בהם לימדה במודיעין. עוד סיפרו כי בימים הקרובים יחליטו ההורים האם להעביר את ילדיהם לגנים אחרים, על פי האפשרויות שהציעו להם בעירייה, או להמשיך במאבקם להפסקת עבודתה של הגננת.

מבחינת העיריה מדוברת בתסבוכת של ממש: הגננת היא עובדת של משרד החינוך ורק הוא יכול לפטר אותה או להעבירה לתפקיד אחר. המבנה הוא רכוש העיריה, כמו גם חוזה העבודה של הסייעות. המשמעות היא שאם כל ההורים אכן יחליטו להעביר את ילדיהם לגנים אחרים – הגן האמור יישאר "פעיל" למרות שבפועל לא תהיה בו נפש חיה.

מדוברות העירייה נמסר: "במהלך השבועות האחרונים פעלה העירייה, בשיתוף עם משרד החינוך בניסיונות למציאת פתרון מיטבי. לצערנו, הניסיונות לא צלחו. ערב החג הציגה העירייה בפני ההורים חלופות לשיבוץ ילדיהם". באשר לאפשרות שהגן יישאר פעיל ללא ילדים הגיבה העיריה: "הדבר החשוב ביותר העומד על הפרק הוא שהילדים יקבלו את המענה הטוב ביותר ושהוריהם יהיו רגועים שכך הדבר. לפיכך, ובהתאם לנסיבות, העירייה נענית לבקשות ההורים לשנות שיבוץ כדי להבטיח זאת".

כתבות נוספות