"תיכון מגשימים" מגיע לעיר

2017-12-18 00:00:00
2017-12-18 00:00:00

ההצגה המוזיקלית החדשה, שמכניסה את עולם הראפ אל התיאטראות, הפכה כבר ללהיט גם עבור אלו שמתחברים יותר לג'יי-זי מאשר לגילה אלמגור

ההצגה החדשה "תיכון מגשימים", המכניסה את עולם הראפ אל התיאטראות, תגיע בחודש הבא גם למודיעין אל אולם עינן ב-10 לינואר.
ההצגה מגוללת את סיפורו של יואב, תלמיד חדש בתיכון דמיוני בשם "מגשימים", שהצטרף לשכבה בשנת הלימודים האחרונה בתיכון. יואב נקרע בין הנאמנות שלו לעצמו לבין הרצון העז להיות שייך. מדובר על מחווה ברוח הראפ לסרטי נעורים, כאשר העלילה מובאת אל הקהל על ידי קאסט מוכשר של עשרה צעירים שמשחקים, מנגנים, שרים ורוקדים. את המוסיקה החיה והחריזה השנונה עוטף ראפ סוחף, שבמופע זה הראפ הוא לא רק הסגנון, אלא המהות כולה.

את ההצגה מביים עמית אולמן, שהצגות קודמות שלו זכו להצלחה מסחררת בקרב הקהל ובקרב המבקרים כאחד וממשיכות לעלות על הבמות. 'הטרגדיה של מקבת' שביים היא עיבוד עכשווי למחזה של שייקספיר לספוקן וורד מודרני משולב בהיפ הופ. 'העיר הזאת' הוותיקה ממנה אותה כתב יחד עם חבריו לשלישיית "ויקטור ג'קסון", היא מחזמר ראפ עם סיפור בלשי בסגנון פילם נואר שהפכה לקאלט וממשיכה למלא אולמות בכל רחבי הארץ. ההצגה ייצגה את ישראל בפסטיבל בינ"ל להצגות פרינג' באדינבורו ב-2014.

עמית אולמן הוא שחקן, במאי, משורר ומוזיקאי בוגר 'ניסן נתיב' ירושלים. עמית מוכר גם בשם הבמה שלו "פדרו גראס", איתו הוא מופיע בערבי שירה למיניהן ובהופעות מוזיקה יחד עם ההרכב שלו. הוא מחלוצי השירה המדוברת (ספוקן וורד) בישראל ומקים הארגון "פואטרי סלאם ישראל". בימים אלו מסיים אולמן להקליט את אלבום הבכורה שלו, שיהיה אלבום השירה המדוברת הראשון בעברית.

עומר הברון הוא ראפר המופיע תחת שם הבמה "ג'ימבו ג'יי". הברון הוא שחקן, יוצר וכותב בהצגות "העיר הזאת" ו-"הטרגדיה של מקבת", שמקליט בימים אלה אלבום סולו ראשון יחד עם להקתו – "ג'ימבו ג'יי ולהקת ספא".

היוצר השלישי הוא עומר מור, מוסיקאי, זמר, "ביטבוקסר" ומפיק מוסיקלי. מור מופיע בשם הבמה איציק פצצתי והיה מיוצרי מחזמר הראפ "העיר הזאת". כמפיק מוסיקלי הוא עובד עם נצ'י נצ', פדרו גראס, ג'ימבו ג'יי, מיכל לוטן ואחרים. בנוסף זכה מור בפרס הפרינג' על המוסיקה להצגה "העיר הזאת" ומלחין להצגות תיאטרון ומשמש מוסיקאי הבית באירועים שונים של "פואטרי סלאם ישראל".

כאמור, ההצגה החדשה מגיעה מבית תיאטרון האינקובטור, שהחל לפעול בשנת 2005 בתמיכת "קרן ברכה" כפרויקט שמטרתו העיקרית ליצור תשתית ליצירה ירושלמית מקורית ולאפשר התבססותם של היוצרים בירושלים. במהלך 11 השנים האחרונות קיים התיאטרון מעל 2,050 הופעות של 44 הצגות מקוריות, כולל סדרת טלוויזיה בערוץ 10. התיאטרון זכה להכרה של גורמים מוסדיים ציבוריים כגון עיריית ירושלים ומשרד התרבות וב-2013 הוכר כתיאטרון רפרטוארי. תיאטרון האינקובטור פועל בימים אלה בבית מזיא לתיאטרון במרכז העיר בירושלים.

כתבות נוספות

הקרב על היער הסתיים בהפסד

בית המשפט דחה את עתירת עמותת תושבים משפיעים במודיעין והחברה להגנת הטבע נגד המיקום שנבחר להקמת תחנת משנה של חברת החשמל, וחלק נרחב מהיער באזור ייכרת

הקרב על היער הסתיים בהפסד

בית המשפט דחה את עתירת עמותת תושבים משפיעים במודיעין והחברה להגנת הטבע נגד המיקום שנבחר להקמת תחנת משנה של חברת החשמל, וחלק נרחב מהיער באזור ייכרת

המשך קריאה »