ביבס22.10.18
די לקפיצות

די לקפיצות

מדוע הותקנו בקצה כביש 431 שלושה "באמפרים" בגובה מוגזם? • בעיריה הבינו את הטעות ומיהרו לתקן: פס אחד בוטל, שני האחרים הונמכו

בעיריה החליטו, בחוכמה, למתן את התנועה בחלק הסופי של כביש 431 לקראת המפגש עם שדרות החשמונאים. הביצוע – בלשון המעטה – היה גרוע. אגף התחבורה התקין לקראת הצומת שלושה פסי האטה ("באמפרים") אך אלו הותקנו בגובה מוגזם, שגרם למכוניות לקפוץ ו"לקבל מכה" לא צפויה. בין השאר משום שהפסים הותקנו לפני ששילוט האזהרה עליהם הוצב בכביש.

תלונות הנהגים הגיעו גם ללשכתו של ראש העיריה חיים ביבס, שיצא לסיור מהיר במקום. התלוו אליו המשנה למנכ"ל העיריה, מהנדס העיר ומנהל אגף התשתיות בעירייה. פסק הדין היה מיידי – ביטול פס ההאטה הראשון והנמכת שני האחרים. העבודות הועברו לביצוע באופן מיידי של אגף התשתיות, שביצע אותן בלילה שבין יום שני ליום שלישי.

מחזיק תיק התחבורה אילן בן סעדון הסביר מדוע בעצם שינתה העירייה את עמדתה: "צומת חשמונאים – יצחק רבין חווה מספר רב של תאונות, וכנבחרי ציבור מוטלת עלינו האחריות לעשות ככל שניתן על מנת למנוע את התאונה הבאה. פנינו בבקשה למשטרת התנועה על מנת להציב מצלמה. לצערי, נענינו בשלילה. לאחר בדיקה מקצועית ובתיאום עם ראש העיר, אני שמח על שינוי מבנה פסי ההאטה שהם נמוכים יותר ורחבים יותר ובעיקר ידידותיים יותר. אני שמח שמצאנו את האיזון שבין צמצום התאונות לנסיעה נוחה יותר".

יאיר דנון