מעט מדי, מאוחר מדי

ערן קמינסקי
2018-03-14 00:00:00
2018-03-14 00:00:00

רק בתשעה בתי ספר בעיר יוכלו תלמידים שלא נמצאים בצהרונים להשתתף בפסח ב"בית הספר של החגים", בגלל חוסר הצלחת העיריה לגייס את המורים הנדרשים לכך, למרות תמריץ כספי נאה • מורה מקומית: "הם פשוט נזכרו באיחור ורוב המורים כבר עשו תוכניות אחרות"

לפני מספר שבועות הכריזו אנשי משרד החינוך על פתיחת מסגרת חינוכית חדשה לחופשת הפסח – "בית הספר של החגים", שאמורה לפעול במתכונת דומה ל"בית הספר של החופש הגדול", הפועלת בשנים האחרונות ומציעה להורים מסגרת לילדים במחירים מסובסדים.

"בית הספר של החגים" תתקיים בחופשת הפסח הקרובה, וחמשת ימי הפעילות לתלמידי גני הילדים וכיתות א'-ג' (בין השעות 08:00-13:00) יעלו להורים רק 100 שקלים. מספר שבועות עברו וכעת מתברר כי השמחה הייתה מעט מוקדמת מדי: במודיעין (כמו בערים אחרות בארץ) יפעל הפרויקט רק באופן חלקי, זאת כתוצאה מקשיי הרשויות המקומיות לגייס את כוח האדם הנדרש.

מי שוודאי ישתתפו בתכנית הם ילדי הצהרונים בגנים והתלמידים המשתתפים בתכנית "ניצנים" של העירייה, להם תתקיים המסגרת בכל בתי הספר היסודיים בעיר. אולם נכון לכתיבת שורות אלו נראה כי רצונה של עיריית מודיעין להרחיב את ההרשמה גם למשתתפים נוספים אינו מתממש. נכון לעכשיו, התכנית "בית הספר של החגים" תיפתח לנרשמים נוספים רק בתשעה בתי ספר יסודיים בעיר מתוך 26.

במשרד החינוך התגאו לאחרונה במספר הרב של הרשויות המקומיות שהודיעו כי ייקחו חלק בתוכנית  247 -רשויות המהוות  96%מקרב הרשויות בישראל. ב"קול קורא" שפרסם מפרט משרד החינוך את הסכומים שיעביר עבור כל אחד מאנשי הצוות שיעבדו במסגרת בחופשת הפסח, כאשר מורים בבתי הספר וגננות בגני הילדים יקבלו 60 שקל לשעה. למרות זאת מסתבר כעת כי הקושי בגיוס כוח האדם הדרוש מתרחש ברשויות רבות בארץ, כולל החזקות שבהן שיכולות להציע למורים שכר גבוה אף יותר. במודיעין למשל, לאור הסיטואציה שנוצרה, נודע ל"מודיעין News" כי העירייה מציעה כעת שכר שעתי של 75 שקל למורים שיסכימו לעבוד בחופשה. כדי לפתוח את התוכנית לנרשמים נוספים יש צורך בארבעה מורים בכל בית ספר.

מורים עימם שוחחנו השבוע מספרים כי יש שתי בעיות עיקריות המביאות למצב בו צוותי בתי הספר מסרבים להצעה לעבוד בחופשת הפסח. ג', מורה בבית הספר היסודי עידנים, מסבירה: "עם כל הכבוד לתכנית הזו, שהיא מבורכת בסך הכל גם להורים ולילדים וגם למורים, משרד החינוך הגיע פשוט מאוחר מדי. הם הודיעו על התוכנית בהתרעה של כמה שבועות בלבד וזה מאוחר מדי. יש הרבה מורים שכבר תכננו חופשות בפסח ולא יכולים להצטרף לתכנית. במקרה שלי לא מדובר על חופשה שתכננתי אלא שפשוט אין לי מי שיהיה עם הילדים אם אני אלך לעבוד. אם בעלי ייקח חופש זה יעלה לנו יותר ממה שארוויח, כך שאני נאלצת לוותר על האפשרות הזו".

מורה נוספת עימה שוחחנו סיפרה כי ישנם גם רבדים נוספים לעניין: "אני יודעת שהטרנד הוא לרדת על המורים ועל כמות ימי החופש שיש לנו בשנה, אבל האמת היא שאני פשוט צריכה את החופש הזה. יש מי שנוטים לזלזל בעבודה שלנו ואומרים שאנחנו עובדות מעט שעות ביום, אבל אני מרגישה שאני חייבת את המנוחה הזאת בפסח לפני שאשחק סופית".

מהצד השני יש ההורים ששמחתם כנראה הייתה מוקדמת. יעל הורביץ, אם לתלמיד באחד מבתי הספר בעיר, אמרה: "זה מאוד מאכזב אותי לשמוע שהתכנית לא תפעל בכל בתי הספר בעיר והילדים שלי לא יוכלו להשתתף בה. היוזמה הזאת של משרד החינוך, כמו הקייטנה שהם עושים בקיץ, היא צעד חשוב בהליכה לקראת ציבור ההורים במדינה. אנחנו חיים בעידן בו ההורים עובדים יותר שעות מאי פעם ומצד שני החופשות של הילדים לחלוטין לא מסתנכרנות עם העובדה הזאת. תוסיף לזה את יוקר המחייה, מבייביסיטר ועד לקייטנות, ותבין לבד שההורים נמצאים כאן במלכוד לא נעים בכלל שרק הולך ומתגבר. מאוד שמחתי לשמוע על התכנית החדשה וחבל שלא נערכו לזה כמו שצריך ועכשיו שוב אנחנו אלו שסובלים".

מהעיריה נמסר בתגובה: "מודיעין מכבים רעות נכנסה לתכנית ולפחות 4,200 ילדים ייהנו מפעילות זו כבר בפסח הקרוב. במטרה לתת מענה עירוני מקצועי ואחראי לכמה שיותר ילדים פועלים בעירייה יחד עם עמותת סחלבים  באופן שוטף לגיוס כ"א שיאפשר הרחבה לטובת נרשמים נוספים שאינם בצהרונים כל השנה. כידוע יצאה קריאה למנהלי בתי הספר ולמורים ולגננות להצטרף למשימה זו. במספר בתי ספר בעיר נרתמו מורים לעניין. בשיתוף עם הנהגת ההורים העירונית נקבע כי בכל בית הספר שימצאו מורים תוכל להתקיים ההרחבה כאמור לעיל. לפיכך, לאור ההחלטה והירתמות מורים תורחב התכנית בשמונה בתי ספר. חשוב להזכיר כי מתוך החשיבות הרבה שרואות העירייה ועמותת סחלבים, בגיוס כוח אדם איכותי ומקצועי, אף הוצע שכר שעתי אטרקטיבי הגבוה משמעותית מהשכר המוצע בתכנית. יחד עם זאת ועל אף פניית העירייה, העניין נתון להחלטתם ובחירתם של המורים והגננות".

כתבות נוספות

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

המשך קריאה »