קריאה אחרונה לליגה הארצית

אבירם שקד
2018-04-08 01:00:00
2018-04-08 01:00:00

שתי קבוצות הכדורסל המצליחות של העיר, שהתפצלו למחוזות שונים בליגה א', קרובות מאוד להיפגש שוב בליגה הארצית שהן מועמדות רציניות לעלות אליה • בסיבוב האחרון מכבי מכבים רעות לא התקשתה מול אליצור רמת גן במשחק ביתי • עוצמה מודיעין כמעט שמטה ניצחון בטוח מול אס"א באר שבע

מכבי מכבים ועוצמה מודיעין התבוססו יחדיו עד לא מזמן בליגה האחרונה, ליגה ב' הנחבאת אל הכלים. אבל להוציא משחקי דרבי לוהטים, שכבודם במקומם מונח, הן בעיקר תקעו מקלות זו בגלגלי זו ובמקום שמחה של ממש ידעו השתיים בעיקר שמחה לאיד. ואז הגיעה ההחלטה שהפכה את הקערה על פיה ואולי אף שינתה לימים, את גורלן. להלן – הפרידה.

שתי הקבוצות, בהחלטה משותפת של קברניטי המועדונים, הפרידו כוחות. אחת נשארה במחוזה, השנייה ערקה למחוז מקביל, כצו המטבע שהוטל באותה פגישה מכרעת, ממש כך. לא ידוע אם יצא שם עץ או פלי, ובגרסאות מסוימות נטען שהניצים, למעשה, שיחקו אבן נייר ומספריים. לאחר שנמרוד כהן עשה נייר ושמעון סלל רוה רודריגז ביצע מספריים, הראשון צעק "עד שלוש" והפך את התוצאה. השורה התחתונה זהה: מכבי מכבים ועוצמה מודיעין זכו באליפויות המחוז שלהן והעפילו שתיהן, לראשונה מאז הקמתה של עוצמה, ולראשונה מאז הקמתה מחדש של מכבי, לליגה א'.

הסיפור היה נחמד ובעל מוסר השכל יעיל לפעוטות גם אם היה מסתיים בזאת. אבל יש לו המשך, שכן השתיים המשיכו למחוזות מקבילים והן מוסיפות לעשות חיל.  שני מחזורים לתום העונה, המכבים מוליכים את ליגה א' מרכז והם זקוקים לניצחון אחד בלבד כדי לקטוף אליפות נוספת ולרשום עלייה שנייה תוך שנתיים. עוצמה העקשנית שנייה לשדרות בלבד, שלושה מחזורים לסיום, והיא אמנם כבר לא תניף צלחת, אבל אם תשמור על מיקומה בטבלה בתום העונה הסדירה היא משאירה לעצמה הזדמנות לא רעה לטפס כבר השנה אל הליגה הארצית.

כך, שנתיים מאז הפרידה, העיר מודיעין עשויה למצוא את עצמה חוגגת פעמיים, ומשלוש נציגות בליגה האחרונה אפשר ויהיו לה שתיים בליגה השלישית באיכותה.

מכבי מכבים רעות – אליצור רמת גן

המחזור השלושה עשר זימן למכבים הקולעים קבוצת אמצע טבלה משועממת ונטולת שאיפות. משחק מאסט ווין מבחינתם של נמרוד כהן ושחקניו, שידעו שאסור להם למעוד, שכן טפירו ושות' נושאים אליהם עיניים ומחכים להזדמנות לעקוף.

הפתיחה הייתה מסחררת. המכבים הרהוטים אייתו סלים, אבל רמת גן המשוחררת וחסרת הדאגות הגיעה ליהנות והתכוונה לנצל את ההזדמנות. האורחת נעצה חי נקודות, בעוד אביב קושמקוב, עם 14 בחמש דקות, ידע להוביל את קבוצתו ל-31 עד תום הרבע. ברבע השני לא נשמעה בשורה מרעישה. את קושמקוב המתקרר קלות החליף כידית יואב דביר שקבר 12 באחוזים נפלאים, בדרך ל-40:57 במחצית. תוצאה אופיינית, לרוב, למשחק האולסטאר של ה-NBA.

ההפרש כבר היה גבוה, 17 נקודות הפרידו בין היריבות, ובמילא ברמת גן לא חשו דחיפות של ממש לבצע קאמבק. כך נמשכה המגמה ההתקפית גם לאחר החזרה מחדרי ההלבשה, ובעוד האורחת קולעת 17 מרשימים, המארחת עונה בקלות עם 29 מרשימים קצת יותר. קפטן הקבוצה נרי עובדיה קלע שלוש רצופות מדאון טאון בדרך לחמש שלשות במשחק כולו, והוביל את המכבים ליתרון שיא 57:88 לפני פתיחת הרבע האחרון. ברבע זה הורידו המכבים את רגלם מן הדוושה, אך היה זה טבעי לאור פערי הנקודות, אבל שחקניו של כהן נהנו מאחוזי דיוק גבוהים במיוחד בדרך לניצחון מוחץ, 88:109.

"נשארו לנו שני משחקים לסיום העונה", סיכם כהן. "ניצחון במשחק הבית הבא, מול באר יעקב, בעשירי לאפריל, יבטיח לנו את האליפות ומקום בליגה הארצית בשנה הבאה".

בהתחשב בעובדה שהיריבה המיועדת, באר יעקב, ממוקמת שמינית בליגה, אחרי שאספה שישה ניצחונות בלבד בשמונה עשר מחזורים, אפשר להיות אופטימיים. למען הסר מנחוס, מומלץ להחזיק את השמפניות במקרר עד לשריקת הסיום.

הרבו לקלוע למכבי מכבים רעות: גרי עובדיה 22, אביב קושמקוב 21, יואב דביר 21, יונתן אברמסון 15, אלעד אליהו ומיכאל בדלוב 13 כל אחד.

עוצמה מודיעין – הפועל אסא באר שבע

בסיבוב הראשון נחלה עוצמה מודיעין שלושה הפסדים, שנראו כמו יותר מדי עבור מי שמתכננת להיאבק על המקום השני שעשוי להוביל אל הליגה הארצית. ואמנם, הפגרה עשתה רק טוב לקבוצה של אשר חגי, שיצאה ממנה קטלנית מתמיד.

את הסיבוב השני פתחה הקבוצה עם שלושה ניצחונות רצופים, ובסך הכל היא במאזן של 1:8 מאז ההפסד בעשרים הפרש בגוש עציון, כאשר ההפסד הבודד שנתקע כעצם בגרונם של שני רצפים בני ארבעה ניצחונות כל אחד, היה דחוק במיוחד, בפער של שתי נקודות בלבד, מול שדרות – המוליכה המטיילת אל התואר.

עוצמה מודיעין לוהטת והפועל אסא באר שבע לא אמורה הייתה להוות לה מכשול בכושרה הנוכחי. אשר חגי ושחקניו נמנעו מלהקל ראש, אבל לכולם היה ברור, שהפסד במשחק הזה עלול להטיל כתם על העונה כולה. מחלקת הנוער של המועדון, גברים, נשים, נערים, ילדות וטף, התפקדו ליציע כאילו נענו לצו שמונה, כשהם מעניקים לקבוצה הביתית רוח גבית במהירות של כ-28 קשר.

במהלך המחצית ערכו במועדון תחרויות בין השחקנים הצעירים ובין המשתתפים אף הוגרל רחפן יקר ערך. שחקני עוצמה מודיעין הסתייעו באוהדים הרבים, אפילו בחשקני הרחפן שבהם, כדי לטוס ל-9:21 בתום הרבע הראשון, ובעצם, להכריע את המשחק כבר עם תחילתו. לא טוב למתח, אבל טוב שהשאירו את המתח להגרלה של הרחפן.

עוצמה, שפתחו את הרבע השני בחמישייה השנייה, המשיכו לאחוז ברסן המשחק, תוך ששחקני הספסל יודעים לשמור על ההפרש, גם אם התקזז למעשה במעט, בדרך ל-30:40 בתום המחצית.

אם ברבעים הראשון והשני הניחו המקומיים לאורחיהם להפגין אורחותיהם, הרי שהרבע השלישי היה כולו של עוצמה מודיעין, שברחה להפרש של עשרים נקודות בסופו, כאשר לוח התוצאות מראה 43:63.

ברבע הרביעי התהפכו היוצרות במפתיע, כאשר שאננותה של עוצמה כמעט ועולה לה במשחק. באסא אמרו תודה וביצעו קאמבק חלומי מבחינתם כשהם נוגסים בפער עד כדי חמש נקודות בלבד. אשר חגי העצבני קפץ רועם והקפיץ את החולמים, ושחקניו ידעו לשמור על קור רוח שמנע מהפך בדרך ל- 66:75 שכולו שיעור במומנטומים בכדורסל.

ארטיום קפול הצטיין עם 16 נקודות, שבעה אסיסטים, שמונה ריבאונדים, שתי חטיפות, אבל גם שלושה איבודים. יוסי סביה היה יד ימינו עם דאבל דאבל של 14 נקודות ו-12 ריבאונדים, כמו גם לא פחות מחמש חסימות וארבעה איבודים. אוהד מזרחי נעץ 13 וסיפק שני בונבונים. דני בלנקי תרם 8. רע סלטר סימן 7 בום בטור הנקודות והריבאונדים, עודד יולזרי קלע 5, גיא הרשקו 4, איתי גנצמן 3, אופק נוב תרם פאול למאמץ הקבוצתי ועידו לופו נעדר מהמשחק.

שמעון סלל רוה רודריגז, מנהל המועדון, אמר לאחר המשחק: "נשארו עוד שני משחקים לסיום העונה. משחק נגד גוש עציון בבית ומשחק נגד אילת בחוץ. לאחר הניצחון מול אסא באר שבע, אם ננצח את שני המשחקים הבאים נוכל לעלות למבחנים. יש לנו קבוצה מצוינת עם מאמן משכמו ומעלה, ויש לנו אופק לשחקנים הצעירים, שיודעים שיש להם לאן להתקדם. העובדה שקבוצת הבוגרים שלנו מורכבת מלא פחות משבעה שחקנים שגדלו במועדון, וחלקם עדיין משחקים במקביל בקבוצת הנוער הלאומית, נובעת מכך שאנחנו שואפים שלשחקנים שצומחים אצלנו תהיה קבוצת בוגרים בליגה הבכירה. יהיה להם אופק ויעד לשאוף אליו".

כתבות נוספות