יותר גדול, יותר מהיר, יותר מכניס

יהודה גולן
2018-04-15 01:00:00
2018-04-15 01:00:00

שנים של פיתוח והשקעה בפארק הטכנולוגי החלו להראות תוצאות • קצב החברות שמאכלסות את המבנים שהקימו הולך וגדל, כולל רבות שמתפרסמות כאן לראשונה • העיריה מתכוונת להעביר לשטח הפארק שיוסב לבנייה שטחים נוספים, שכרגע נמצאים מצפון לשדרות הרכס

לא רק מרכז הסייבר שמוקם והולך בפארק הטכנולוגי (ראה עמוד 22) מושך תשומת לב אלא הפארק הטכנולוגי בכללותו הולך והופך לאחד המרכזים התוססים והפעילים ביותר באזור, בעיקר לאחר שכמה חברות גדולות נכנסו בחודשים האחרונים למתחם ועוד כמה חברות גדולות נמצאות בשלבים מתקדמים של עבודות לקראת כניסה לשטחים ששכרו כאן.

מי שנכנסו לאיזור בחודשים האחרונים הם כמה חברות ועסקים גדולים בהם חברת התרופות "גמידה" (הממוקמת בחלקו המערבי של הפארק על מגרש 32), חברת מוצרי החשמל "ארכה" שנמצאת במגרש הסמוך 31, חברת "רימוני פלאסט" שהתמקמה במגרש 34, חברת "יעד פירזול" שהחלה לפעול ממבנה שעל מגרש 39, חברת ההלבשה הגדולה "פוקס" שמיקמה את המרכז הלוגיסטי שלה על מגרש 38. כל אלה ברחובות צלע ההר והמעיין שבחלקו המערבי של הפארק.

בנוסף להן חברת "אולטרא פלאסט" נכנסה למבנה שהוקם עבורה במגרש 12 א' ששייך לחברת מגה אור. רשת המזון הקמעונאית "יוחננוף" נכנסה למרכז לוגיסטי וניהולי שבמתחם "נייר חדרה" שבקצה שדרות עמק האלה. לשם נכנסה גם חברת "קונקט" שמשכירה מתחמי עבודה לעסקים. מי שעדיין נמצא בשלבי בנייה הוא רמי לוי, העומד לסיים את המרכז הלוגיסטי שלו על מגרש 33.

חברת הנדל"ן והתשתיות CPM, שבעצמה נמצאת בבניין "אטריום", נמצאת כבר בעיצומה של בניית בניין המשרדים החדש שלה "אטריום 2" שבפינת השדרה המרכזית ורחוב המעיין. היא תערוך בשבוע הבא כנס משקיעים גדול כששלב השיווק של שטחי המשרדים בבניין יחל. בנוסף – על שדרות הרכס אמורים להיבנות בקרוב שני מרכזים מסחריים: אחד מהם בבעלות היזם בני לוי על מגרש 502 שעליו כרגע נמצא מגרש חניה זמני לבאי הפארק. בני לוי מחזיק גם במרגש 13 שבו חופרים אנשי רשות העתיקות מזה זמן רב ולא ברור מתי שם תתחיל הבנייה. פרוייקט נוסף שבקרוב ייצא לדרך ונמצא בקצה הפארק הטכנולוגי סמוך לתחנת הרכבת פאתי מודיעיען הוא מגרש 73 השייך לחברת הנדל"ן המניב הגדולה "אמות השקעות" שאמורה לבנות במקום נכס מניב משמעותי.

עוד פרוייקט שנמצא בעיצומו של שלב הבנייה הוא פרוייקט מסחרי גדול של חברת מגה אור הממוקם בסמוך למגרש 5 בשדרות הרכס שם נמצא המרכז המקוון החדש של דואר ישראל. הבניין החדש שיכלול ארבעה מגדלים של מגה אור נקרא "בניין מגה לעסקים" ובו אמורים להתאכלס מספר רב של עסקים קטנים ובינוניים ומאות עובדים. עוד מגרש שעבודות הבנייה בו מתחילות בימים אלה הוא מגרש 22 שחברת מגה אור תהנה עליו מבנה עבור חברת הצעצועים "קודקוד".

מה שחשוב לא פחות היא הצהרת הכוונות של ראש העיר חיים ביבס, שמצהיר כי בכוונת העירייה להמשיך ולפתח את הפארק הטכנולוגי כאשר השלב הראשון יהיה "העתקתם של מספר מגרשים וירטואליים שנמצאים מהצד הצפוני של שדרות הרכס, סמוך לבקעת הנזירים, והם יועתקו פנימה לתוך הפארק כך שנוכל לשווק אותם כמגרשים למבנים מסחריים".

ביבס גם גילה כי בכוונת העירייה להרחיב את תחומי הפארק הטכנולוגי ולצרף רצועות קרקע נוספות לשטחו: "רצועת קרקע דרומית לכביש 20 (עמק האלה – י.ג) ורצועת קרקע קטנה יותר צפונית לכביש 20 סמוך לאזור פאתי מודיעין". לדברי ביבס אלה רצועות קרקע לשיווק עתידי לאחר שהפארק יאוכלס במלואו.

כתבות נוספות

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

מייצרים תשתית לתעסוקה

מודיעין דורגה במקום ה-10 בארץ בשנה שעברה בהיקף התחלות הבנייה של שטחי משרדים, עם עלייה של 12% לעומת 2022, בעיקר הודות לתחילת הבנייה במגרש 10 במע"ר ובפרויקט הענק בפארק הטכנולוגי

המשך קריאה »