מחלקים
קידום אתרים אורגני – הדרך הנכונה לחשוף את העסק שלכם בגוגל

קידום אתרים אורגני – הדרך הנכונה לחשוף את העסק שלכם בגוגל

עבור לא מעט עסקים קטנים מדובר במנגנון מבורך אשר במובן מסוים, בלעדיו אותם עסקים לא היו יכולים לקבל חשיפה ממוקדת

רבות דובר בשבועות ובחודשים רבים על מנגנון הפרסום של גוגל, לא מעט דובר עליו מאחר ומדובר היום במנגנון הפרסום החשוב והמשפיע ביותר, ולא מעט טענות נשמעו לגבי השאלה, האם לא מדובר במונופול פרסום שמשנה את כל התמונה של עולם הפרסום ולמעשה את כל עולם העסקים, הגדולים והקטנים.

אך האמת היא, שעבור לא מעט עסקים קטנים מדובר במנגנון מבורך אשר במובן מסוים, בלעדיו אותם עסקים לא היו יכולים לקבל חשיפה ממוקדת ונכונה כפי שהם זוכים לקבל היום. על כן אנחנו יכולים להבין את המשמעות והחשיבות של מנגנון זה, בהנחה כמובן ודואגים להשתמש בו באמצעות הכלים הנכונים.

קידום אתרים אורגני הוא הכלי המוביל לפרסום בגוגל. אומנם קיים מנגנון של פרסום ממומן, פרסום שנעשה בכסף ומאפשר לפרסם בכל רשת הפרסום של גוגל, אך עבור עסקים רבים המנגנון העיקרי והמשתלם ביותר לפרסום הוא דבר במסלול האורגני, קרי המסלול שאיננו בכסף, אך הוא מסלול ארוך וקשה יותר. התוצאות בו הן משמעותיות מאוד.

קידום אתרים אורגני מתבצע במנוע החיפוש של גוגל בדירוגים הרגילים, אלה שמרבית הגולשים נכנסים אליהם כשהם מחפשים ביטוי מסוים. מדובר על שוק מאוד תחרותי, בו מתחרים עסקים ובעלי מקצוע על מיקומים גבוהים בעמוד הראשון של גוגל בביטויים הכי פופולאריים. על מנת להגיע אל אותם מיקומים יש צורך לבצע עבודה מקיפה, בין אם זה בכל הקשור לתוכן, החלפת קישורים, בניית היררכיה באתר ועוד. העבודה מתבצעת באופן עצמאי או דרך מקדם אתרים מקצועי.

מדוע קידום אתרים תורם לעסקים קטנים?

אם אנחנו נתייחס לכל אפשרויות הפרסום שעומדות לרשות עסקים שונים בישראל, הרי שאנחנו נגלה את התמונה הבאה. כל עסק יכול לפרסם בטלוויזיה, רדיו, עיתונות כתובה, אתרי אינטרנט, שלטי חוצות, פליירים, דיוור אלקטרוני, מוצרי פרסום. אלה מקורות הפרסום העיקריים.

המקורות החשובים ביותר הם כמובן התקשורת ושלטי חוצות. אך יש במקורות אלו שתי בעיות עיקריות, הראשונה, זה עולה הרבה כסף, השנייה, מדובר על פרסום לא ממוקד ולא משתלם עבור עסקים קטנים ובעלי מקצוע שפועלים באזור ספציפי. מרבית העסקים בישראל (ובכלל בעולם), הם כאלה. לכן הם צריכים לחפש מקורות שיתאימו לצרכים שלהם.

במובן הזה גוגל, במיוחד בשנים האחרונות, זה המקור האידיאלי לפרסום. מנוע החיפוש מעניק אפשרות ליהנות מפרסום יחסית זול, פרסום ארוך טווח והכי חשוב, הוא ממוקד. בין אם זה על פי גולשים שמחפשים מוצר או שירות מסוים, ובין אם זה על פי אזורים מסוימים.

בשנים האחרונות גוגל ביצעה שינוי מקיף במנוע החיפוש שלה, בין היתר היא העניקה עדיפות לחיפושים לוקאליים, כלומר חיפושים פר ישוב או אזור, זה כמובן מקל עוד יותר על עסקים ובלעי מקצוע שעובדים באופן ממוקד על אזור ספציפי.

לסיכום, אנחנו יכולים לראות שקידום אתרים אורגני הוא פתרון אידיאלי לפרסום נכון וחכם.

יאיר דנון