מחלקים
שיפור המכירות בעסק באמצעות קידום אורגני

שיפור המכירות בעסק באמצעות קידום אורגני

קידום אורגני הוא לא סיפור של כמה ימים ומדובר בתהליך שיש לבצע בצורה יסודית, אך ההשקעה בסופו של דבר משתלמת

קידום אתרים אורגני היה ונשאר אחד מערוצי השיווק הכי אפקטיביים שיש לאינטרנט להציע. בניגוד לשיווק חברתי באמצעות רשתות כמו פייסבוק, בו הגולש מרפרף בפיד שלו ורואה פרסומות או מודעות, הקידום האורגני עוזר ללקוחות פוטנציאלים למצוא את העסק שלכם כאשר הם מחפשים מוצר או שירות מסוים באופן אקטיבי.

באופן הזה, הפער בין הרגע שבו הלקוח הפוטנציאלי נתקל לראשונה בעסק ובין הרגע בו הוא יוצר אתו קשר הרבה יותר קצר, והסיכוי למכירה הוא גדול יותר.

לפני שנתחיל, חשוב להדגיש שקידום אורגני הוא ערוץ שבדרך כלל לא נותן תוצאות מיידיות, וזאת לעומת פרסום ממומן שבו המודעה שלכם מופיעה ברגע שאתם מריצים את הקמפיין (אם כי לא תמיד במקום מאוד גבוה). יחד עם זאת, הוא מפצה על כך בתוצאה לטווח הארוך.

אז איך עושים את זה בצורה הכי טובה ומהו הערך המוסף שאתם מקבלים?

להבין מה הגולשים מחפשים : בחירת מילות המפתח הנכונות

קידום אורגני מתחיל במחקר מילות מפתח, כאן אנחנו בעצם בודקים מהם החיפושים הכי רלוונטיים שהגולשים מבצעים ובהם נרצה להתמקד. מצד אחד,אנחנו מחפשים מילות מפתח שיש להן מספיק נפח חיפוש, מצד שני נרצה שהן לא יהיו כלליות מדי. מילים כלליות מדי עשויות להביא לנו גולשים שאינם מתאימים לנו, ולעיתים קידום של מילה מאוד פופולארית פשוט לא שווה את המאמץ מבחינת עלות – תועלת כשהתחרות היא גבוהה מאוד.

אופטימיזציה ברמת האתר

אופטימיזציה  ברמת האתר היא אולי החלק החשוב ביותר של קידום אתרים אורגני והוא מהווה את היסודות של כל מה שיבוא אחר כך. בשלב הזה עוברים על כל עמוד באתר (ולעיתים מוסיפים גם עמודים חדשים) ועורכים את התוכן שבו כך שהוא יהיה כמה שיותר ממוקד במילות המפתח שבחרנו בשלב הקודם. האופטימיזציה הזו תאפשר לנו לתפוס את התנועה הכי  רלוונטית ולהגדיל את שיעורי ההמרה אליהם נגיע בהמשך.

בשלב הזה גם מתחברים אל כלים שונים שנותנים לנו אינדיקציות ונתונים לגבי האתר כמו מספר הגולשים שנכנסים אליו, היכן הם מבקרים וגם מהם החיפושים הפופולאריים ביותר. המידע הזה עוזר לנו למקד טוב יותר את העבודה שלנו בהמשך ולהפריד בין עיקר לטפל.

הגדלת הנראות בגוגל

לפני שאנחנו מדברים בכלל על הגדלת התנועה לאתר, אנחנו צריכים להביא לכך שהאתר יופיע בצורה כמה שיותר בולטת בתוצאות החיפוש. כיום לא מדובר רק בשיפור הדירוגים תחת חיפושים מסוימים, אלא בהרבה יותר מזה, לדוגמה:

חיפושים מקומיים – באמצעות הממשק של גוגל לחיפושים מקומיים ניתן לגרום לכך שהעסק והאתר שלו יופיעו כאשר הגולש נמצא קרוב אל העסק, או כאשר הוא מבצע חיפוש ספציפי כמו לדוגמה "חנות פרחים במודיעין". עסקים מקומיים בולטים מאוד והגולשים גם יכולים לדרג אותם, מה שמשפר את האמינות שלהם ומביא להם אפילו יותר לקוחות.

בניית מותג – כיום גוגל מכיר בחשיבות הגבוהה של בניית מותג ולכן יש למתג את האתר, כלומר, לקשר בינו לבין מותג מסוים. אחת הדרכים לעשות זאת היא לבנות בעבורו פרופילים נוספים ברשת. אלו יכולים להיות דפים ברשתות חברתיות או כתבות באתרים אחרים, מה שלרוב תורם גם לחיזוק הדירוגים.

אם הגולש מחפש אתכם כמותג, גוגל עשוי להציג מספר גדול יותר של קישורים מאשר בדרך כלל או להציג קישורים בנים הקשורים לעמודים הנוכחי שמופיע (בדרך כלל יהיה מדובר בעמוד הבית).

הוספת מידע מובנה – מידע מובנה מאותת לגוגל שיש באתר נתונים שאפשר לעבד אותם. לדוגמה, אם אתם מוכרים טלוויזיות והגולשים יכולים לדרג את המוצר, גוגל עשוי להציג את הדירוג שהגולשים נתנו לו ליד הקישור לעמוד, וכך לגולש תהיה אינדיקציה לגבי מה בדיוק נמצא בעמוד עוד לפני שהוא נכנס אליו.

ניתן להשתמש במידע מובנה גם על מנת לשפר את המיתוג של האתר וכך להציג פרופיל כללי של העסק שלכם בצד התוצאות של גוגל (או בחלק העליון אם גולשים מהסמארטפון).

להפוך תנועה ללקוחות

קידום נכון יגדיל את התנועה לאתר שלכם במידה ניכרת, אבל עדיין מדובר רק בתנועה של גולשים שבסופו של דבר נרצה שיהפכו ללקוחות שיקנו או יתקשרו אלינו. כאן נכנס עניין ההמרה (Conversion). כלומר, כמה מבין הגולשים שנכנסו לאתר פנו אלינו.

על מנת לשפר את אחוז ההמרה, צריך להבין מהו המסלול שהגולש עובר מהרגע שהוא מגיע לאתר ועד שהוא מבצע תהליך של רכישה או יצירת קשר.

שיפור יחס המרה היא תורה שלמה, אך הנה רק מספר דוגמאות לאופן בו ניתן לשפר אותה:

לדאוג לכך שיהיה אפשר להגיע בקלות לעמוד יצירת קשר או שיהיו דרכים חלופיות לכך (צ'אט).

לבדוק היטב שכל הטפסים באתר קלים לשימוש

להבין מהם העמודים מהם גולשים רבים יוצאים מן האתר ולפעול על מנת להפחית את המספר הזה

למקסם את המהירות שבה האתר נטען ולבדוק שאין עמודים שנראים מעוותים בגלישה מהנייד (אחוז הנטישה גדל משמעותית עם כל שניה או אפילו חלק ממנה שעובר).

 

לרוב מדובר בעבודה שיש לבצע בזהירות ולהפריד בין המשתנים השונים על מנת שלא לגרום לירידות חדות מדי בתנועה, במיוחד כשהאתר כבר נמצא במגמה חיובית.

לסיכומו של דבר, קידום אורגני הוא לא סיפור של כמה ימים ומדובר בתהליך שיש לבצע בצורה יסודית, אך כפי שציינו בהתחלה, ההשקעה בסופו של דבר משתלמת.

יאיר דנון