(new)מחלקים באמצע עמוד הבית
את גדולה

את גדולה

בשנים האחרונות מאמצים בארץ את השיטה הרווחת מזה יותר משני עשורים בעולם, והיא יצירת רשת של קשרים עסקיים ובז'רגון המקצועי – נטוורקינג. ישנן קבוצות נטוורקינג מקוונות כמו לינקדאין למשל, וישנן קבוצות הפועלות בשני אופנים: מפגשים פיזיים ופעילות וירטואלית.

לנשים בלבד

קבוצות הנטוורקינג בעיקרון מיועדות לעצמאיים ומספקות כלי שיווקי ובסיס להעצמה, המסייע להתחרות בהצלחה רבה יותר בעצמאים אחרים המספקים שירותים דומים, וכל זאת בעלות כספית נמוכה מאד ביחס לפרסום במדיה המסורתית.

לרוב מפגש בקבוצה כזו מתחיל בכך שכל חבר מציג את השירותים שמציע העסק שלו ב-60 שניות בצורה תמציתית. לאחר מכן ניתן זמן לחברי הקבוצה להכיר אחד את השני וליצור קשרים. לעיתים יש גם סיעור מוחות, הרצאות או כל דבר נוסף המוסיף לקבוצה.   

אחת מקבוצות אלה פועלת במודיעין תחת השם: "גדולה - מעגל שיווק נשי". מדובר בקבוצה אחת מתוך שש קבוצת נטוורקינג עסקי לנשים בלבד, שהקימה רעות שלומי רסלר (שהיא גם מנחת הקבוצות), החוגגת בעוד כחודש שנתיים לפעילותה.

הקבוצה במודיעין היא השנייה בגודלה בפייסבוק, ויש בה יותר מ-400 חברות. בסך הכול ישנן מעל ל-2000 חברות בכל הקבוצות יחד. כל מה שעשתה בעבר רסלר (36) נשואה + 2,  (מלווה שיווקית, מטפלת בפסיכודרמה וכתבת שיווקית) מתאגד בסופו של דבר להגדרה של מישהי שמובילה להגשמה והצלחה.

למה 'גדולה'?

"קראתי לו כך עוד כשהעסק שלי היה מאד קטן, הפוך על הפוך, בגלל שלנשים קשה להעיד על עצמן שהן גדולות רציתי להגיד שכן אנחנו יכולות וצפיתי לעסק שלי גדולות".

במה שונה "גדולה" מקבוצות נטוורקינג אחרות?

"הייחודיות של 'גדולה' לעומת קבוצות נטוורקוינג אחרות כולל ניב (קבוצת רישות עסקי לנשים בלבד הנמצאת גם היא במודיעין) שהפורמטים שלהם מאד קבועים וגבריים, אין מקום ליציאה מחוץ לקופסה".

המטרה הראשונה לשמה גדולה הוקמה, כמו קבוצות אחרות, היא קידום עסקי, אבל המעגל הנשי כשמו כן הוא, יש בו רכות, קשב רב יותר לצרכי המשתתפת והוא מאפשר פתיחות גדולה יותר. "אם מישהי מגיעה בכדי לקדם עצמה, אבל היא בתקופה קשה, היא מובטלת, היא חסרת בטחון, יש מקום במעגל לבטא זאת ואין מבנה קבוע של הצגה ב-60 שניות" מסבירה רסלר.  

אחד הכלים העיקריים שהיא הכניסה לשיטת הרישות השיווקי שלה מגיע מהפסיכודרמה - תרגילים עם אינטראקציה רבה, המאפשרים לנשים היכרות מעמיקה ומדויקת של מי שעומדת מולן. כלי זה מאפשר למשתתפות לבטא עצמן בצורה משוחררת יותר, ספונטאנית ובאופן זורם. כך למשל החימום בתנועה בתחילת המפגש מאפשר למבוכה הראשונית לחלוף, לאחר שהלחץ כתוצאה ממעמד ההצגה העצמית בפני קבוצה יורד, הן עושות זאת טוב יותר וברוגע. יש גם תרגיל שבו כל משתתפת צריכה לשחק כאילו הייתה הלקוחה שלה. לאחר מכן שותפתה למשחק צריכה לספר עליה דרך מה ששמעה מחוויית הלקוח. התרגיל מאפשר הצגת זווית נוספת מעבר להצגה היבשה של "מה המקצוע שלי ואילו שירותים אני מציעה".

המוטו שרסלר פועלת לפיו כעצמאית ואותו היא מעבירה הלאה במעגלים הוא הקשבה פנימית וקידום קשר עמוק למען הפצה מפה לאוזן ולעשות זאת בהנאה. "למה להיות רציניים בעסקים" היא אומרת, "אני בעד לצחוק ולחייך גם בעסקים וזה עובד".

הרגשה של בית

מי שעזרה לרסלר להקים את הסניף במודיעין, והייתה מנהלת הקבוצה הראשונה בפייסבוק, היא שרון דוידוביץ', 33, גרושה+2 (מנחת קבוצות להרזיה ללא דיאטה). דוידוביץ' התוודעה אל רסלר לפני שנתיים וחצי דרך הפייסבוק כלקוחה, ומשם הכל התחיל. לפני שהגיעה ל"גדולה" הספיקה דוידוביץ' להתנסות במעגלי עסקים רבים אחרים, אליהם פחות התחברה בגלל שהיו מאד פורמאליים.

המפגשים הפיזיים מתקיימים בבתיהן של חברות הקבוצה על מנת ליצור תחושה נעימה, ביתית ואינטימית וללמוד כמה שיותר. למפגשים מגיעות בין 10-15 נשים. "'גדולה' זה סוג של בית" אומרת דוידוביץ' " וזה הופך את העבודה עבורי לקלה יותר, יש מקום אחד שמאגד את הנשים בעלות עסק, לפני כן היה הרבה יותר קשה לאתר נשים ולפנות אליהן. בעסק זה אין הפרדה בין העזרה שלנו לעסק, לבין החברות שלנו".

המפגשים מתקיימים פעם בחודש למשך שעתיים וחצי. בנוסף למפגשים אלו ישנם מפגשים קצרים יותר של שעה וחצי, כל שלושה חודשים, מפגשי סיעור מוחות בהן בנות הקבוצה מביאות איתן דילמה ונפתח דיון בנושא. רסלר מסבירה שהעזרה ההדדית אינה ממקום של לתת עצות, היות ולעיתים זה יכול להיות מאד מבלבל, היא מבקשת מהבנות לתת מענה לשואלת על ידי מתן תשובה על שאלות כגון: מה זה מזכיר לי? מה אני עשיתי במקרה דומה?

גדולים בפייסבוק

את הקבוצה בפייסבוק של מודיעין מנהלת נורית נחום הורוביץ  (37) נשואה+2, מאמנת לעצמיות בקריירה באמצעות אומנות.

נחום הורוביץ, מלווה בעיקר נשים עצמאיות ושמה דגש לכל אחת על הדרך והייחוד שלה.

מה תפקידך כמנהלת הקבוצה?

"בעיקר אני מעלה נושאים לדיון, מנהלת את הדיונים, במידת הצורך מעוררת אותם ומוודאת שלא מפרסמים בה, ישנו מקום מוגדר לשרשור פרסומים".

לדבריה, הקבוצה מאד מיוחדת גם בנוף הווירטואלי "יש בקבוצה תחושת נוחות וחום" היא אומרת "כולן רוצות לעזור ולכן חברותיה מרגישות חופשיות להתייעץ בה, יש משהו מאד קהילתי ומחובר שעובד גם בפן הווירטואלי".

כמנהלת הקבוצה בפייסבוק, מחמיאים לה על היצירתיות שלה וכל בוקר היא ממציאה עצמה מחדש עם נושא לדיון. היום זה נראה לה טבעי, אבל בהתחלה לפני כשנה היא מאד התביישה להיות בפרונט מול נשים שאינה מכירה בפורמט המקוון. תחילה סירבה להצעתה של רעות לנהל את הקבוצה, אך לאחר מחשבה נוספת החליטה ללכת על זה למרות הספקות.

"זו הקפיצה הגדולה ביותר עבורי" היא אומרת "וזו המשמעות של להיות בעלת עסק מצליח, להביא את עצמי כמו שאני שוב ושוב.

בעקבות ההעזה בקבוצה זה השפיע על דברים אחרים בעסק, העזתי להביע עצמי בצורה נכונה יותר בעמוד העסק שלי וזה סלל את הדרך שלי להרגיש נוח ובטוחה לשים עצמי בפרונט באינטרנט שזה מאד חשוב בשיווק.

נחום-הורוביץ  גם לא שוכחת לפרגן לרסלר, שהקימה את הקבוצה, ואומרת "הקבוצה מתחילה מרעות. הדרך של 'גדולה', היא של פרגון ותמיכה וזו גם הגישה שלה – לעודד ולהעצים אחרות לצמוח, יש בה משהו מכיל ומאפשר וכך במנהלות שהיא בוחרת לקבוצות, הן שומרות על האווירה הזו.

היא מביאה את עצמה במפגשים תוך כדי שיתוף על כל מה עובר עליה, דרך ההצלחות, אבל גם דרך הקשיים. כך עצמאיות עם עסקים אף קטנים, שעדיין בדרכן להצלחה, מבינות שזה קורה לכולן גם למי שהקים קבוצה ברחבי הארץ וזה מחזק".

העצמה וחיבוק גדול

אני שואלת את הבנות מה התרומה הגדולה ביותר שקיבלו מקבוצת"גדולה" ודוידוביץ אומרת:"העצמה וחיבוק גדול מחברות המעגל. אין תחושה של תחרויות בניגוד לקבוצות אחרות, מה גם שלא חייבים לעשות כלום. ההפניות נעשות בשמחה ולא מתוך מחויבות. קיבלתי חברות ברמה האישית ושותפות לדרך העסקית שלי. כל רעיון שיש לי, יש לי את מי לשתף. רבות מאיתנו לבד בעסק, וכך יש לנו הרבה תמיכה ופרגון. ישנה פתיחות גדולה מאד גם בפייסבוק וכאשר אנחנו נפגשות, אפילו אם זו פעם ראשונה ההרגשה כאילו אנו מכירות שנים".

נחום הורוביץ מוסיפה: "'גדולה' הוציאה אותי מהבדידות, כבר לא הייתי חלק מארגון ופגשתי חברות לכל דבר, אנחנו מבלות יחד ואני מרגישה חלק ממשהו גדול יותר וזו זכות גדולה".

השינוי הגדול ביותר שקרה לדוידוביץ' מאז היכרותה עם רסלר הוא שהיא התחילה ליהנות משיווק וכיום היא גאה יותר בעצמה ובעסק שלה.

חברות חדשות

מילים מפרגנות לקבוצה ניתן לשמוע גם מאיה חצב, 47, אלמנת טרור, המגדלת שני ילדים 15 ו-13, המקימה בימים אלו עסק לאימון אישי (לאחר שנים רבות בהן עסקה בתחום התיווך). לפני שהתוודעה ל'גדולה' מפה לאוזן, השתתפה בקבוצות נטוורקינג כמחליפה, וסיפרה כי התחברה למעגל השיווק ב'גדולה' יותר מאשר לקבוצות אחרות מהסיבה שהפעילות שם קושרת את הבנות לפי נושא, שאלה ופעילות מתאימה, מה שמאפשר היקשרות ואינטראקציה שאינה יבשה.

עוד הוסיפה כי "הלימוד ב'גדולה' חווייתי ויש שם חופש ביטוי גדול יותר, תחושת הביתיות עוטפת אותך וזה יותר מתאים לי. כבעלת עסק מתחילה זה תרם לי למקד את עצמי בדרך ההצגה שלי וכיצד למתג ולבדל עצמי בצורה מדויקת יותר. בנוסף לכך פגשתי בגדולה חברות אמיתיות".

בקבוצה מספרת חצב הפניות נעשות בהנאה ואף אחד לא צריך להציג רווחים. בקבוצות אחרות הכימות היה בעל חשיבות רבה ולי זה הפריע לראות את חברי הקבוצה ואת עצמי כסימן דולר, יש דברים שהם מעבר לכך, אם הפניתי חברה למאמנת טובה זה מה שחשוב.

'גדולה' רק הולכת וגדלה, ב-17.11 יתקיים כנס כלכלי לבעלות עסקים, המיועד לנשות גדולה וניב בלבד. הכנס הבא שיתקיים גם הוא בקרוב יהיה פתוח לשאר בעלי העסקים.

צילום פרטי

עיריית מודיעין קיץ מודיעינ