השנה שהיתה, השנה שתהיה

ערן קמינסקי
2018-07-11 01:00:00
2018-07-11 01:00:00

כל הפרטים על מערכת החינוך במודיעין רוכזו למסמך אחד שהוצג למועצת העיר עם היציאה לחופש הגדול • עיקר התוכניות: תנופת בנייה בשכונות החדשות

ישיבת מועצת העירייה של חודש יולי, שהתקיימה ביום רביעי שעבר, הוקדשה כמדי שנה לסקירת שנת הלימודים האחרונה בידי ראש מנהל החינוך בעירייה, בתיה שוכן. שוכן סקרה בפני חברי המועצה את הישגי מערכת החינוך במודיעין בשנת הלימודים שהסתיימה לא מכבר וגם את התוכניות לשנת הלימודים שתיפתח בראשון לספטמבר.

את חלקה הראשון של מצגת החינוך השנתית הקדישה שוכן לסקירת השנה שחלפה ועמד בסימן 70 שנה להקמת מדינת ישראל. במהלך השנה התקיימו פעילויות רבות בנושא בבתי הספר היסודיים בעיר, במסגרת תכנית "דרך דעת למקום". בבתי הספר העל יסודיים התקיימו השנה חידון מורשת וידיעת הארץ על שם נתי גולן ושיחזור הכרזת המדינה בישיבה התיכונית. עוד חידוש שהתקיים בשנת הלימודים החולפת היה תחילת פעילותה של ספריה ציבורית משולבת בשכונת הכרמים, במקביל לפעילויות נוספות בשאר הספריות בעיר.

הישגי השנה החולפת

לא מעט הישגים, אישיים ובית ספריים, נרשמו בשנת הלימודים תשע"ח: עירד הרמן, תלמיד כיתת י"ב בתיכון יחד, זכה ביום העצמאות האחרון במקום הרביעי בחידון התנ"ך העולמי, אליו העפיל לאחר שניצח את התחרות המחוזית. גם השנה זכה אחד מבתי הספר בפרס החינוך הארצי, התואר היוקרתי של משרד החינוך המחולק למספר מצומצם ביותר של בתי ספר בארץ מדי שנה. את התואר קטפה השנה הישיבה התיכונית לפיד במודיעין, לאחר שבחמש השנים האחרונות זכו חמישה בתי ספר אחרים בעיר באותו הפרס.

גם בית הספר תיכון אורט עירוני ד' עוטר השנה בפרס, לאחר שזכה בפרס החינוך הארצי הפנימי של הרשת. פרס נוסף שקטפו אנשי עירוני ד' השנה הגיע מ"יד ושם", על פעילותם בנושא הוראת השואה. גם לוטם גל, מנהלת מחלקת הצעירים והנוער בעירייה, זכתה השנה בתעודת הצטיינות ארצית. בנוסף זכו השנה גם מספר גננות, מורות ותלמידים בפרסי הצטיינות מיוחדים לרגל שנת ה-70 למדינה מטעם הנשיא רובי ריבלין.

פן נוסף בהצטיינות בוגרי מערכת החינוך במודיעין הגיע גם השנה בדמות נתוני הגיוס לצה"ל. גם השנה, השמינית ברציפות, ניצבת מודיעין בראש הרשימה, כאשר היא ממוקמת במקום השני בגיוס בנים ובמקום החמישי בארץ בשיעור הבנות המתגייסות לצה"ל. עוד תחום בו מצטיינת מערכת החינוך בעירונית בשנים האחרונות הוא נבחרות הרובוטיקה הבית ספריות, כאשר שלוש מהן (הישיבה התיכונית, עירוני ד' ואמי"ת בנים) העפילו לתחרות הבינלאומית שהתקיימה השנה באסטוניה ושבו מהן עם מדליות.

במצגת אף ציינה שוכן את העלייה הנוספת השנה בשיעור תלמידי התיכונים שניגשו לבגרות בחמש יחידות לימוד במתמטיקה. 23 אחוז מתלמידי העיר ניגשו לבחינה הקשה, זאת לעומת 20.8 אחוז בשנה שעברה ו-15 אחוז לפני כחמש שנים.  

מספרי השנה הבאה

בסך הכל יפתחו את שנת הלימודים הבאה במודיעין 27,753 תלמידים (מספר לא סופי), 1,445 מתוכם ילמדו בחינוך המיוחד בעיר. בגני הילדים ילמדו השנה 4,195 תלמידים, בבתי הספר היסודיים 11,697 ובעל יסודיים ילמדו 11,861.

את שנת הלימודים בחינוך הממלכתי יפתחו בקדם יסודי 3,842 תלמידים, 11,206 ביסודי, 5,789 בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות ילמדו 5,789. בחינוך המיוחד בעיר ילמדו 353 תלמידים בגני הילדים, 491 בבתי הספר היסודיים, 277 בחטיבות הביניים ו-324 בבתי הספר התיכוניים. כזכור, במודיעין פועלים כיום שני בתי ספר לחינוך מיוחד – פסיפס שנפתח לפני כשנתיים וגוונים הוותיק.

בחינוך הממלכתי-דתי הרגיל ילמדו בשנה הבאה במודיעין בסך הכל 7,031 תלמידים. 1,140 מתוכם יחלו את שנת הלימודים בגני הילדים, 3,221 בבתי הספר היסודיים, 1,440 בחטיבות הביניים ו-1,230 בחטיבות העליונות.

תלמידי מודיעין יפתחו את השנה הבאה ב-210 מסגרות חינוכיות בעיר. 168 מתוכן הם גני ילדים בגילאים השונים, 29 בתי ספר יסודיים ו-13 מסגרות על יסודיות.

תוכניות הגידול והבינוי

לפי שוכן אלה התוכניות הקונקרטיות לביצוע בשנת הלימודים הבאה:

· הרחבת תכנית הקמת מרחבי למידה חדשניים בבתי ספר נוספים בעיר.

· תכנון בית ספר על יסודי חדש בשכונת נופים.

· תחילת פעילות פיילוט "תכנית בצו-תא" במסגרתה יגיעו המיועדים לשירות ביטחוני במסגרת כיתתית לצו הראשון בלשכות הגיוס, בנוסף להכנות מקדימות.

· תחילת פעילות תכנית "סייבר גירלז" המיועדת לבוגרות כיתות ט'-י' ומתקיימת בשיתוף עם המרכז לחינוך סייבר ויחידת המודיעין היוקרתית 8200.

· הרחבת בית הספר היסודי ענבלים שבשכונת הציפורים החדשה, והגדלת מספר הגנים בשכונה מ-4 ל-7.

· הרחבה בשש כיתות לימוד חדשות תתבצע השנה בבתי הספר: אמי"ת בנות ואמי"ת בנים, משואת נריה, בית חינוך כרמים ובית הספר היסודי אריאל.

· בניית 12 כיתות לימוד חדשות בבתי הספר שיבולים ובישיבה התיכונית.

· חנוכת מתחם מוזיקה חדש בתיכון עירוני א' וספרייה בבית הספר היסודי קשת.

· תחילת הבינוי במרכז ההעשרה למורים פסג"ה.

· תיקצוב תכנית הרחבת תיכון מו"ר.

· תחילת הבינוי של מוסדות החינוך בשכונת נופים. בשכונה אמורים להיבנות בשנה הבאה 16 כיתות גני ילדים ברחבי השכונה, בית ספר יסודי ממלכתי ובו 18 כיתות לימוד, בית ספר יסודי ממלכתי-דתי ובו 24 כיתות ובית ספר על יסודי שיאכלס 42 כיתות לימוד.

· אכלוס אולמות הספורט שנבנו בבתי הספר יזמ"ה, ענבלים ושיבולים. הקמת אולם בתיכון עירוני ה'.

כתבות נוספות

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

"עמית סוסנה היא השראה"

לאחר שהתראיינה לעיתון ניו יורק טיימס וסיפרה כיצד נפגעה מינית בידי מחבלי חמאס בשבי בעזה, הגיבו הבוקר משפחות החטופים

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

המשך קריאה »

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

המשך קריאה »