(new)דיור מוגן 1/7/18
עוד השבתה של הרכבת באופק; ביבס נזף בראשי חברת "קווים"

עוד השבתה של הרכבת באופק; ביבס נזף בראשי חברת "קווים"

רכבת ישראל לא הצליחה לסיים את חישמול הקו שבין מודיעין לנתב"ג וככל הנראה שוב תסגור כאן את התחנות למספר שבועות • המנכ"ל החדש של "קווים" הגיע לפגישת היכרות עם ראש העירייה וקיבל שטיפה בגלל כישלון גיבוי האוטובוסים לקווי הרכבת שהושבתו

טרם חלף שבוע מאז חזרו קווי הרכבת ממודיעין לפעילות וההשבתה הבאה כבר נראית באופק. ל"מודיעין News" נודע כי הנהלת הרכבת הגישה למשרד התחבורה בקשה להשבתה נוספת, אם כי לא נמסרו פרטים מדוייקים על התאריך. הסיבה: הרכבת לא הצליחה לסיים את מלאכת חישמול המסילה בקטע שבין מודיעין לנתב"ג, למרות שהיו לרשותה למעלה משבועיים שלמים לעשות זאת. גורם המקורב למשרד התחבורה טען השבוע כי בישיבה האחרונה של ועדת התחבורה האחרונה בכנסת רמז השר ישראל כץ כי אכן תיתכן השבתה נוספת של תנועת הרכבות לעיר בקרוב.

כזכור, בשל עבודות חישמול מקטע מודיעין-נתב"ג-תל אביב, במסגרת הקמת הקו לירושלים, הופסקה החל מה-18 ליוני תנועת הרכבות בין שתי התחנות במודיעין לנתב"ג ובחזרה. לאלפי תושבי העיר וסביבתה שנהגו לנסוע מדי יום ברכבת לתל אביב ואזור המרכז הוצעו מספר חלופות. רכבת ישראל פירסמה עוד לפני תחילת ההשבתה כי תפעיל מערך שאטלים ממודיעין לנתב"ג ומשם יוכלו הנוסעים לעלות על רכבות לאזור המרכז. חברת קווים הייתה אמורה (על פי פרסומי משרד התחבורה והעירייה) לתגבר את פעילות קו 111 לתל-אביב וחזרה.

אבל כבר החל מהיום הראשון של ההשבתה הציף את הקבוצות המודיעיניות ברשתות החברתיות גל של תלונות מצד הנוסעים שמחו על איחורים בהגעת האוטובוסים, עומסים בלתי הגיוניים, אוטובוסים שכלל אינם מגיעים או אינם עוצרים בכל התחנות מחמת העומס ועוד. למרות טענות כל הגורמים הנוגעים בדבר, נראה היה כי תגבור מסיבי של קווי האוטובוסים בוצע בסופו של דבר רק בשבוע השלישי להשבתה.

פנינו השבוע לדובר רכבת ישראל בשאלה האם מתוכננת השבתה נוספת, מתי ולכמה זמן. שם טענו כי עדיין לא הוחלט דבר נוסף בעניין. כאשר הקשינו עליהם וביקשנו לדעת האם הגישה הרכבת את הבקשה להשבתה למשרד התחבורה קיבלנו תשובה מעט יותר ברורה: "פרסמנו בעבר שייתכן שנזדקק לעבודות נוספות לחישמול הקו המהיר. לא נסגר ונקבע שום דבר. אם וכאשר, תצא הודעה מסודרת".

אילן בן סעדון, מחזיק תיק התחבורה במועצת העיר, אמר בתגובה: "כל שיבוש במערך התחבורה נושא עמו השלכות על שגרת יומם של התושבים. שיבוש נוסף, המושפע מפתיחת קו הרכבת המהיר בין ת"א לירושלים, צפוי להתרחש בקרוב וזאת בהנחיית משרד התחבורה ובהתאם לצורכי העבודה של רכבת ישראל, במטרה לחנוך את הקו האמור כבר במהלך ספטמבר-אוקטובר. משרד התחבורה הבין את מצוקת התושבים במהלך שלושת שבועות ההשבתה האחרונה שחווינו ובעקבות פניותינו החוזרות ונשנות דאג להוספת קווים אשר צמצמה את הפגיעה בניידות התושבים ו/או בחוויית הנסיעה. "מתוך ההבנה כי השבתה נוספת היא ככל הנראה בלתי נמנעת ואורכה, על-פי הערכות, ינוע בין שבוע לשלושה שבועות, אנו עומדים בקשר רציף עם משרד התחבורה ועם חברת קווים לטובת היערכות מחייבת. אנו נדרוש ממשרד התחבורה לתגבר את הקווים הבינעירוניים בתדירות המקסימלית".

ביום שני השבוע, בשעות אחר הצהריים, זומנו בכירי חברת "קווים" ללשכתו של ראש העיריה חיים ביבס ולראשונה בחודש האחרון קיבלו ממנו "שטיפה". הסיבה: השיבושים הקשים בתחבורה הציבורית ברחבי העיר, עם דגש על איחורים ואי הופעות של אוטובוסים שחולפים או לא מגיעים כלל לתחנות כדי לאסוף נוסעים.

בישיבה השתתפו גם מחזיק תיק התחבורה בן סעדון ומנהל אגף השירות בעירייה יעקב כהן, שהוא הממונה בפועל על התחבורה הציבורית בעיר.

הישיבה הוגדרה באופן רשמי כ"ישיבת היכרות" לאחר חילופי המנכ"לים בחברת "קווים", אך היא היתה למעשה זימון לצורך טילטול המערכת, מאחר ובשבועות האחרונים התגבר שוב גל התלונות מצד תושבי העיר לגבי התחבורה הציבורית במודיעין, ותלונות רבות על אי הגעת אוטובוסים ועל איחורים רבים הציפו את לשכות ראש העירייה וסגניו.

ביבס אמר לאחר הישיבה: "כינסתי את הישיבה כדי לעמוד ולבדוק שכל הדרישות שלנו לגבי שינויים אכן יתבצעו. הבהרתי לאנשי 'קווים' שלא נוכל להמשיך כך. גם משרד התחבורה שותף למצב ולכן אני מתכוון גם לפנות אליהם בנושא השיבושים בתחבורה הציבורית בעיר ואדרוש מהם לתקן את הנדרש". 

ביבס הבהיר לראשי החברה, בהם המנכ"ל החדש אריק סיני (שהחליף את ציון פת) כי העירייה מוכנה לסייע לחברה מול משרד התחבורה: "תציפו אותנו בבעיות ואנחנו נטפל בהן מול משרד התחבורה".

יאיר דנון