ביבס 2.10.18
סאגת הרכבת: השבתה שלישית ושינויים בקו

סאגת הרכבת: השבתה שלישית ושינויים בקו

רגע לפני ההשבתה השלישית ברציפות של תנועת הרכבות במודיעין, הודיעה הנהלת הרכבת על שינויים נוספים בקו החל מראשון הבא עקב השבתת אחת מהמסילות בקו תל אביב-נתב"ג

סאגת רכבת ישראל והעבודות להקמת הקו המהיר לירושלים עדיין רחוקה מלהסתיים. כזכור, השבוע תחל ביום רביעי בשעות הערב ההשבתה השלישית ברציפות של תנועת הרכבות במודיעין, שתמשך עד לראשון לפנות בוקר. כמו בפעמים הקודמות, גם הפעם תעמיד הרכבת שאטלים ללא עלות ממודיעין לתחנת נתב"ג, ובמקביל אמורה חברת קווים לתגבר משמעותית את פעילות קו 111 לתל אביב. במהלך שתי ההשבתות בשבועיים האחרונים נראה כי היה כי אותו תגבור היה לא מספק בלשון המעטה, כאשר נוסעים רבים ממודיעין דיווחו ברשתות החברתיות על שלל תקלות, איחורים ועומס כבד ביותר.

אתמול (ראשון) הודיעה רכבת ישראל על שינויים נוספים שיחולו בקרוב. על פי ההודעה שהוציאה הרכבת תיסגר תנועת הרכבות על מסילה אחת מתוך השתיים המחברות את תל אביב לנתב"ג. סגירת המסילה תחל בלילה שבין שבת לראשון בחצות (11/8)ותסתיים ביום ראשון כשבוע מאוחר יותר.

כצפוי, סגירת המסילה הבודדת תשפיע על קווים נוספים בכל הארץ ותשנה את מסלולן ותדירות יציאתן של הרכבות. כך למשל בקו הרלוונטי לתושבי מודיעין: קו נהריה-תל אביב-נתב"ג-מודיעין, תשתנה תדירות הנסיעות והקו יפעל רק אחת לשעה ולא פעמיים בשעה כפי שנהוג עד היום. הרכבת הראשונה מדי שעה תפעל כסדרה ואילו הרכבת השנייה תסיים ותתחיל את נסיעתה בתחנת תל אביב סבידור-מרכז. רכבת ישראל תפעיל מערך שאטלים ללא עלות בין תחנות תל אביב סבידור-מרכז לבין תחנת נתב"ג.

רגע לפני ההשבתה השלישית ניתן כאמור לומר כי התגבור המיוחל לא יצא לפועל בשטח. כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו כאן כי הובטח לתושבי מודיעין בידי משרד התחבורה כי קו 111 יפעל בתדירות מוגברת כפי שהיה בשבוע השלישי להשבתה הארוכה לפני חודש. לאחר שפנינו אל משרד התחבורה קיבלנו מהם את לוח הזמנים בו אמור לפעול הקו, כאשר בשעות השיא בבקרים היה אמור לצאת אוטובוס בכל מספר דקות. למרות זאת נראה כי אי אפשר לומר שהלקחים הופקו. החל מרביעי שעבר דיווחו תושבי מודיעין בעמוד הפייסבוק "הקו האדום – שמים סוף למצב התחבורה הציבורית במודיעין", על שלל תקלות, איחורים ועומסים כבדים.

הנה כמה דוגמאות: "קו 111 של 22:30 יצא ב22:20 כי הודיעו לו לצאת דחוף בתור תגבור כי אין רכבות. אז לא רק שהוא החליט שבגלל שהוא על תקן תגבור פתאום הוא לא צריך לנסוע את עמק החולה ואני הולכת להתקע במרכזית בלי דרך לחזור הביתה, הוא גם צועק עכשיו על אנשים שרוצים לעלות במרכזית... האוטובוס מפוצץץץץ, יותר מעשרה אנשים בעמידה כבר. לפי נוסעים שחיכו יותר ממני לקו הזה הקו הקודם דילג על כמה תחנות כי כנראה היה מלא גם. כיף".

"איפה התגבור של האוטובוסים בדיוק? מחכה ל111 מהתחנה המרכזית בתל אביב כבר מעל 40 דק', סוף סוף 111 עובר והוא אפילו לא עוצר כי הוא מלא עד אפס מקום".

"אכן נסעתי אל מסוף 2000 ורק כך הצלחתי לתפוס מקום על האוטובוס, יצאנו מהתחנה הראשונה שלו כשהאוטובוס ללא מקומות ישיבה(בתמונה התחנה ממסוף 2000 רגע לפני שהאוטובוס נכנס לרציף) והמשכנו אל תחנת עזריאלי ואספנו רבע או שליש מכמות האנשים שהמתינו בתחנה".

כבר בחמישי שעבר ביקשנו את תגובותיהם של מחזיק תיק התחבורה בעיריית מודיעין אילן בן סעדון ושל חברת קווים, שלא טרחו להגיב לפנייתנו.

יאיר דנון