מחלקים
איך לבנות תכנית למיתוג עסקי בעולם הדיגיטל של 2018?

איך לבנות תכנית למיתוג עסקי בעולם הדיגיטל של 2018?

עם אלפי עסקים אשר מנהלים אסטרטגיית שיווק דיגיטלי מתקדמת, כבר לא מספיק רק לגלות נוכחות או להעלות פוסט פעם בחודש

עד לפני כמה שנים יכולתם פשוט לגלות נוכחות קלה ברשת וכבר הייתם עושה הרבה יותר בהשוואה למתחרים. ובכן, בשנת 2018 כללי המשחק מעט השתנו. עם אלפי עסקים אשר מנהלים אסטרטגיית שיווק דיגיטלי מתקדמת, כבר לא מספיק רק לגלות נוכחות או להעלות פוסט פעם בחודש, עליכם לגלות מעורבות ולהשקיע בבניית תכנית מיתוג מקיפה ויצירתית ולהתייחס באופן מעמיק גם למדיה החברתית.

מיתוג עסקי? כך תעשו זאת

כדי שהמותג שלכם לא יישאר מאחור עליכם להשקיע בבניית תכנית מיתוג עסקי המתאימה למגמות ולאסטרטגיות של שנת 2018. כדי לעשות זאת נכון, ריכזנו עבורכם כמה טיפים מועילים:

מטרות – השלב הראשון בבניית אסטרטגיה שיווקית כלשהי, קל וחומר כאשר מדובר בתכנית מיתוג עסקי, היא להבין מה המטרות שלכם. קחו בחשבון שעד כמה שזה טוב להגדיר מטרות, עליכם לוודא כי מדובר במטרות ברות השגה.

סבלנות – יש להבין שהמאמצים לא יניבו פירות תוך יום. על מנת שהמיתוג יהיה מוצלח וקולע יש להשקיע זמן בתהליך. ההצלחה תגיע אם תהיו כמה שיותר עקביים. כמו כן, לא פעם מומלץ להיעזר בחברה מקצועית.

בחירה – ישנם עסקים שמתחילים לשווק במדיה החברתית ופונים לכל הערוצים הקיימים. זו טעות, מכיוון שלא כל מדיה מתאימה לכל עסק, מה גם שלעיתים מרוב עצים לא רואים את היער. בחרו ערוץ או שניים להתמקד בהם ועשו זאת בהתאם למטרות המותג.

פשטות – אובר יצירתיות, שאיפות גדולות מדי, אסטרטגיה מסובכת, מטרות ויעדים רבים מדי, כל אלו ועוד יכולים לעשות יותר נזק מאשר תועלת. כאשר תכנית מיתוג עסקי יותר מדי מסובכת, היא עלולה שלא לעבוד. המלצה שלנו – היו נאמנים לעצמכם ושמרו על פשטות. פשטות יכולה לקחת אתכם רחוק.

מעקב – בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים ישנם כלי מעקב ובקרה מתקדמים המאפשרים לכם לעקוב אחר תוצאות תכנית המיתוג שאתם בונים. בפועל, אין נוסחת קסמים למיתוג עסקי שעובד. עליכם להישאר כל הזמן עם היד על הדופק, לבדוק את הסטטיסטיקות ולשפר את הסיכוי להשיג את המטרות שלכם.

משמעות – כדי להפוך את המותג שלכם למוצלח, עליכם להמעיט בהודעות פרסום ולספק לגולשים תוכן בעל משמעות וערך. כאשר התוכן יותר איכותי, כך הוא ימשוך יותר קהלים וגם מנועי החיפוש לא יוכלו להתעלם.

מיקוד – אם בעבר הפרסום היה מיועד לכולם, העולם הדיגיטלי בו אנו חיים מאפשר לכם להתמקד ולכוון את המסרים שלכם לפלח אוכלוסייה רלוונטי וספציפי. כמו כן, באפשרותכם ללמוד יותר על קהל היעד שלכם, כמו גם על המתחרים וכך להפוך את השיווק ליותר חד וקולע ואיכותי.

יאיר דנון