מחלקים
מאכלים שמומלץ לחשוף את הילדים שלכם בשביל שיתרגלו לאכול אוכל בריא

מאכלים שמומלץ לחשוף את הילדים שלכם בשביל שיתרגלו לאכול אוכל בריא

כהורים, מוטלת עלינו החובה לחשוף את הילדים לתזונה נכונה. כדי שהם יתרגלו לאכול אוכל בריא, כדאי לחשוף אותם למאכלים שונים

ילדים הם עם בררן מאין כמוהו. תנו להם שניצל – והם יהיו בעננים. תנו להם צ'יפס – והם יגידו לכם רוצים עוד! תנו להם שוקולד וסוכריות והם אף פעם לא יתנגדו. אבל קשה לומר שעם הרגלים כאלה אפשר יהיה לצפות שהם יגדלו בריאים ושיפתחו מודעות תזונתית מוצלחת. כהורים, מוטלת עלינו החובה לחשוף את הילדים לתזונה נכונה. כדי שהם יתרגלו לאכול אוכל בריא, כדאי לחשוף אותם למאכלים שונים, מגוון, טעם וצבע וכל אבות המזון שחשובים לגוף.

כריכים בריאים בבית או לבית הספר

יש נטייה רווחת ונפסדת לזלזל בכריכים שמכינים לילדים לבית הספר. אין שום סיבה שלא להציע לילדים ממרחים טעימים, גם בריאים ומזינים. לא צריך למהר ולהציע כריך עם שוקולד או עם ריבה. כדאי להשקיע בכריכים עם גבינה צהובה, מומלץ להכין גם סלט טונה. בכריכים כדאי לשלב ירקות טריים, כגון פרוסות של מלפפון, מעט חסה, פרוסות עגבנייה. אם התמזל מזלכם והילדים שלכם למדו לחבב ירקות, תנו להם לבית הספר כריך וגם כמה ירקות חתוכים בקופסא או בשקית. זה נשנוש בריא וגם צבעוני.

שעשועי ירקות ומשחקי פירות

ירקות חתוכים וצבעוניים הולכים טוב עם כל דבר. ליד הקציצות שבצלחת או לצד כריך ובו סלט טונה. כדי שהילדים שלכם יתרגלו לצרוך פירות וירקות באופן קבוע, אל תחששו – תנו להם לשחק באוכל. למעשה, שחקו איתו גם אתם. למה הכוונה? חתכו ביחד עם הילדים ירקות ופירות לכדי צורות יפות ומעניינות. אם חברות המזון המעובד יכולות להציע שניצל דינוזאורים למשל או בייגלה בצורת מספרים, אין שום סיבה שגם הירקות לא יקבלו צורות יפות. על גבי צלחת גדולה צרו עם הילדים עיגולים מרצועות של גזר או משולשים מפיסות של מלפפון ועגבנייה. צרו פרצופים מחייכים מפירות או ירקות חתוכים ואפילו תנו להם שמות או המציאו סיפורים. על הרקע הזה, גם הילד הסרבן ביותר יתחיל לגלות עניין בחסה או במלפפון.

קטניות – יופי של חלבון

כבר הרגלתם את הילדים לאכול ירקות ופירות, הם אוכלים סלט טונה וחביתה? זה מצוין וכעת עברו לחשוף אותם לסוג נוסף של מזון בריאות – קטניות. נסו מגון רחב של קטניות ובדקו למה הילדים יותר מתחברים. בשלב הראשון, לא כל כך משנה אם הם מעדיפים חומוס, שעועית או אולי עדשים אדומות, בכל הקטניות יש שפע של דברים טובים. הם מלאים בחלבון ויש בהם גם מינרלים וסיבים. אפשר להוסיף אותם לאורז ולמגוון מיני תבשילים, מאפים או מרקים. הצעה אחרת – בשלו את הקטניות, הוסיפו מעט מלח והרגילו את הילדים לאכול אותם כחטיף, מתוך קערית קטנה או אפילו מתוך כוס הגשת לפופקורן. בשבילכם זה חטיף, אך אתם יודעים שזה נטו בריאות.

יש גם ממתקים בריאים

יש עוד מגוון מאכלים שאנו ממליצים לחשוף אליהם את הילדים. למשל, קינואה. זוהי תוספת נפלאה ליד כל מנה עיקרית. זהו מאכל בריא במיוחד, עשיר בוויטמינים וברזל. אפשר לערבב ביחד עם סלטים, כך שיתאים לא רק לצהרים אלא גם לארוחת ערב. הילדים אוהבים צ'יפס? הציעו להם לנסות תפוחי אדמה אפויים בתנור. הם רוצים שניצל? הציעו להם לגוון עם חזה עוף ללא ציפוי. אפילו עם ממתקים אפשר לשאוף ליותר. הציעו להם שוקולד מריר הנחשב לבעל סגולות טובות ועדיף של שוקולד חלב. קנו להם חטיפי חלבה המכילים שפע של סידן (רק אל תגזימו, כי בכל זאת, בחלבה יש גם לא מעט סוכר).

יאיר דנון