"כשנכנסתי למקום הבוקר עמדו דמעות בעיני"

יהודה גולן
2018-10-10 01:00:00
2018-10-10 01:00:00

דנה עזריאלי, יו"ר "קבוצת עזריאלי", חנכה השבוע את קומפלקס הדיור המוגן המפואר שהקימה החברה בכניסה לעיר • הדיירים הראשונים ייכנסו בעוד כשבועיים • גובה הפיקדון –  בין 1.4 מיליון שקל ל-2.7 מיליון, תלוי בגודל הדירה • דמי האחזקה – בין 5,000 ל-10,000 שקל לחודש

(צילום: גלעד רדט)

את דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי, פגשנו בשירותים. זה קרה השבוע במסגרת חנוכת בניין הדיור המוגן החדש של עזריאלי "מודיעין פאלאס" ודנה עזריאלי פשוט הקדימה את העיתונאים. למרות שהיא שולטת בחברת ענק ששווה 22 מיליארד שקל, היא נכנסה לשירותים של לובי הבניין וסידרה בעצמה את המגבות האישיות לנטילת ידיים, כשהיא מסבירה למנקה ש"המגבות צריכות להיות מסודרות כמו בבית". המנקה, כמו שאר עובדי המקום, קרא לה פשוט "דנה" בלי גינוני טקס ובלי דיסטאנס. דנה עזריאלי, שקיבלה את האחריות על הקונצרן הענקי שהותיר אביה דוד עזריאלי שנפטר לפני מספר שנים, כבר רגילה.

בלובי המתחם ניגן פסנתרן מוזיקה חרישית, בעוד העיתונאים לוגמים קפה וטועמים מהקייטרינג העשיר. עזריאלי הסתובבה בין כולם, חייכה והסבירה בליווי מצגת החברה על מבנה הדיור המוגן שייפתח רשמית בעוד שבועיים. לדבריה, "הדיירים הראשונים ייכנסו ב-21 באוקטובר".

כך נכנסה השבוע מודיעין למפת הדיור המוגן בישראל. המתחם הוא יוקרתי בכל קנה מידה וכפי שעזריאלי אומרת: "אנחנו לא בית אבות אלא דיור ברמת מלונאית עם הרבה לוקסוס".

ואכן, מהסיבוב המודרך במחלקות הבניין (שלמעשה מהווה ארבעה בניינים נפרדים), התחושה הראשונית היא של בית מלון חמישה כוכבים ולא דיור מוגן. מסעדות, בית קפה, בריכה, לובי מפואר, חדר כושר חדר ברידג', חדר קרמיקה חדרי חוגים  אולם הופעות בן 700 מקומות. מישהו זרק הערה שזה "כמו ספינת קרוזים" ובאמת כך זה נראה.

"זהו בית הדיור המוגן הראשון אשר תוכנן והוקם מן היסוד על ידי קבוצת עזריאלי", הסבירה היו"ר. זאת משום שאת הקומפלקסים האחרים קבוצה רכשה כמבנים מוכנים. והמשיכה: "פאלאס מודיעין כולל 239 יחידות דיור ו-136 מיטות סיעודיות, בסטנדרט בינלאומי וברמה שטרם נראתה בישראל".

לדבריה, הקומפלקס תוכנן על ידי האדריכלים הרי ואלה ברנד אדריכלים ונבנה "כאייקון מגורים חדשני וייחודי לבני הגיל השלישי והוא מהווה יצירה ארכיטקטונית". כל מי שמגיע למודיעין יכול לראות למרחוק את שני המבנים הגבוהים בפרויקט, מעוגלים וחסרי זווית, בני 7 ו-8 קומות, אשר נבנו על שטח של כ-11 דונם על פני כ-35,000 מ״ר בנוי ובהשקעה של כ-390 מיליון שקל.

לשאלה "מדוע דיור מוגן?" השיבה עזריאלי: "הצמיחה הצפויה בשיעור אוכלוסיית הגיל השלישי בישראל, אל מול המחסור בדיור מוגן ראוי, מייצרת פוטנציאל עסקי אדיר עבורנו". היא גם פירטה את הדגשים במתחם: "קהילתיות וסגנון חיים ברמה הגבוהה ביותר, באופן שמשפיע משמעותית לטובה, לא רק על איכות החיים, אלא גם על תוחלת החיים של הדיירים. יש סטטיסטיקה שאומרת שדיירים בדיור מוגן חיים יותר ממי שלא חי בדיור מוגן".

יחידות הדיור בפרויקט הן בנות 2, ,2.5 או 3 חדרים בגודל של 48 מ״ר עד 72 מ״ר. הן כוללות מרפסת בשטח של עד 70 מ"ר, ובהן גם דירות גג ודירות גן. כל דירה כוללת חדרי רחצה מרווחים ובטיחותיים, חדר שינה עם ארונות קיר, מטבח מאובזר הכולל ציוד חשמלי (מקרר, כיריים חשמליות, ותנור אפייה), מיזוג אוויר דירתי, לחצני מצוקה וריצוף וחיפוי לבחירת הדייר.

רמת הגימור של הפרויקט הינה מהגבוהות בענף, כאשר בין היתר ייהנו דיירי המתחם מבריכת שחייה, ספא, חדר כושר ייעודי המותאם לגיל השלישי (ויהיה פתוח גם למנויים חיצוניים), חדרי הסבה (לאונג'), מסעדה, אולם אירועים, בית כנסת, מרפאה, ספרייה, חדרי קלפים וחוגים ועוד.

בנוסף כולל הפרויקט חניון תת קרקעי רחב ידיים ושטחי מסחר בהיקף של כ-600 מ"ר, שיושכרו לגורמים חיצוניים. בהם בתי קפה, פארם, סופרמרקט ועוד, אשר יתנו שירות לדיירי המתחם, למבקרים ולתושבי העיר. המתחם כולל גם "אגף מדיקל" אשר בדומה לבתים אחרים של הקבוצה ינוהל בצורה מלאה ע"י קבוצת עזריאלי והוא כולל מיטות סיעודיות, טיפול רפואי צמוד ומקיף 24/7 ומחלקת החלמה. במתחם יפעל גם מכון דיאליזה אשר ישרת את כלל תושבי האזור. בהתאם לסיכום עם עיריית מודיעין הוקם בסמוך למתחם "בית יום לקשיש" בהפעלת העירייה, שיעמוד לרשות תושבי העיר.

יורם פורת, מנהל תחום הדיור המוגן בקבוצת עזריאלי, אמר: "האטרקטיביות של הפרויקט מתבטאת גם ברמת המכירות הגבוהה בו. הבית במודיעין נפתח ברמת מכירות חסרת תקדים, כאשר כ-70% מהיחידות שווקו, והן תאוכלסנה בימים הקרובים. אנו מעריכים כי בתוך זמן קצר למדי תימכרנה כלל יחידות הדיור ונעבור למצב של אכלוס לפי רשימת המתנה״. הוא ציין גם כי הדייר המבוגר ביותר הוא בן 93.

ולמחירים: הפיקדון שכל ישלם עבור יחידת דיור נע בין 1.4 מיליון שקל ל-2.7 מיליון, תלוי בגודל היחידה. לאורך 12 שנים צפויה שחיקה של כ-3.5% אחוז לשנה של הפיקדון. הדיירים ישלמו הוצאות אחזקה שנעות בין 5,000 שקל בחודש ל-10,000 שקל – בהתאם לגודל הדירה.

כתבות נוספות