מחלקים
לא רק חדר כושר: 5 דרכים להתחזק בקלות

לא רק חדר כושר: 5 דרכים להתחזק בקלות

חיזוק הגוף מתחיל באימוץ תחביב ספורטיבי אפקטיבי וממשיך עם כמה שיותר הליכות ברגל, עלייה במדרגות במקום במעלית, שכיבות סמיכה בכל רגע פנוי וכמובן החלפה של התפריט התזונתי. הנה כל הפרטים

גברים ונשים בטווח רחב של גילאים צריכים לדאוג לחזק את הגוף שלהם. מלבד הערך המוסף של חיטוב הגוף, יש משמעות בריאותית לפעילויות שאותן נבצע ביום יום. השאלה המתבקשת היא כיצד עושים זאת בלי לקנות מנוי לחדר כושר ואיך אפשר להתחזק בקלות.

הנה למשל כמה דרכים שיחזקו את הגוף שלכם באופן אפקטיבי:

1. אימוץ תחביב ספורטיבי

הדרך הכי טובה לחזק את הגוף היא לאמץ תחביב ספורטיבי שכרוך במאמץ ופעילות. לא משנה איזה תחביב תאמצו, כל עוד תתמידו בו לאורך זמן ותשתמשו בו על מנת לחזק את השרירים וכדי לחלץ עצמות. עם זאת, יש כמובן תחביבים ספורטיביים עדיפים על אחרים ובהם חוג שבו ניתן לתרגל שחיית חתירה, אימון טניס לשיפור הסיבולת ומשחקי כדורגל או כדורסל עם חברים.

2. הליכה ברגל

הליכה ברגל במקום נסיעה ברכב צריכה להיות חלק מהשגרה של אנשים שרוצים לחזק את הגוף. הליכה היא בין הפעילויות המומלצות ביותר ולא צריך לשלם אפילו שקל כדי לעשות אותה. בעזרת הליכה ברגל ניתן לבצע אימון אירובי, לחזק את שרירי הגב והצוואר ולמנוע כאבי ברכיים. קצב ההליכה נקבע כמובן לפי היכולת של המתאמן, אך ניתן להחליט על סרגל מאמצים מסוים ולהתמיד בו עד שרואים תוצאות.

3. עלייה במדרגות

מי שגר בקומות גבוהות של בנייני מגורים משותפים לא חייב להשתמש רק במעלית. עלייה במדרגות תחזק את הגוף בלי שנשים לב לזה ותאפשר לנו להתרגל לפעילות ספורטיבית בעצימות נמוכה. גם כאן הקצב של עלייה במדרגות נקבע אך ורק לפי היכולת שלנו ואין טעם להגזים, מה גם שאפשר לשלב אותה עם שימוש מופחת במעלית. בסופו של דבר, המטרה היא לחזק את הגוף ולא להעמיס עליו ולכן רק אתם יודעים איזה קצב פעילות מתאים לכם.

4. שכיבות סמיכה

הרבה מאוד תרגילים שמזוהים עם חדרי כושר אפשר בפועל לבצע בלי לצאת מהבית. אחד מהם הוא שכיבות סמיכה: תרגיל התעמלות שבו מפעילים את כוח הכובד של הגוף כולו על המרפקים ועל הרגליים. הסוד הוא לשלב שכיבות סמיכה בשגרה כל בוקר או לפני המקלחת בערב ולחזק את השרירים והגוף.

5. החלפת תפריט תזונתי

הגוף שלכם יכול להתחזק רק אם תזינו אותו בתפריט מגוון שכולל פירות וירקות. גוונו את התפריט על מנת למנוע בעיות בריאותיות והשתמשו בו כדי להחזיר לגוף את האנרגיות אחרי אימון. בחרו תפריט תזונתי שעולה בקנה אחד עם הטעם האישי שלכם, התייעצו עם אנשי מקצוע ואל תשכחו לשתות הרבה מים.

יאיר דנון