"עזבתי את הפוליטיקה לטובת דברים הרבה יותר מספקים"

אבירם שקד
2018-11-07 00:00:00
2018-11-07 00:00:00

ההרפתקה של שרון מעוז במועצת העיר הסתיימה ובדרך הוא גם מצא את ייעודו בחיים – אימון לטריאתלונים במשרה מלאה

שרון מעוז, עד לפני שבוע חבר מועצה, חזר להיות אזרח פרטי ומאמן טריאתלון במשרה מלאה. "מצאתי את הנישה שלי", הוא מסכם בשמחה. "בתור ילד ונער הייתי משתתף בתחרויות משקולות ופיתוח גוף בארצות הברית, ואחרי זה בארץ, אחרי הצבא, הייתי רץ הרבה. התחלתי בריצות קצרות וחצי מרתונים והמשכתי למרתון תל אביב, וירושלים, וטבריה וברלין. בסוף 2014 עשיתי את המעבר מהעולם של הריצה לעולם של הטריאתלון, שחייה, רכיבה וריצה. ברגע שנחשפתי לזה, נשאבתי פנימה. זה עולם מרתק, עולם ומלואו. התחלתי עם טריאתלון אולימפי, ואחרי זה איש ברזל באוסטריה, ואחרי זה עוד חצי איש ברזל בישראמן, ואיש ברזל בקופנהגן, הרבה תחרויות, מכל הסוגים".

אפשר להגיד שמדובר במגיפה?

"הענף הזה כל כך מתאים לארץ, כל כך מתאים לאופי הישראלי. מאד הישגי, מאד רב גוני, מאד מסתדר עם דברים שישראלים אוהבים. אני בכוונה אומר ישראלים, כי לא רק שהענף הזה צובר פופולריות בעולם, בארץ, נראה שהוא צבר אפילו יותר פופולריות. כאן אנשים רצים, אנשים רוכבים, אנשים שוחים, התחילו לגלות את השחייה, גם שחיית מים פתוחים, וזה מחלחל גם לילדים".

למה מועדון טריאתלון?

"הייתי חבר מועצה עד סוף הקדנציה הזאת, אז יצא לי לעבוד עם אנשים, אני בפעילות ציבורית בעיר מאז 2006. החיבור של ספורט ופעילות ציבורית הוביל להקמה של המועדון אני חושב. בסופו של דבר, עזבתי את הפוליטיקה לטובת דברים הרבה יותר מספקים. זיהיתי את הפוטנציאל של הענף הזה לילדים, שיש בו גם גיוון, והוא משלב רכיבה, שחייה וריצה, מצריך קואורדינציה, זריזות, הוא הרבה יותר מורכב מענף אחד, ובגלל זה הוא מקנה המון אורח חיים של משמעת וסדר, זה להתמודד עם שלושה ענפים, זה עומס לא פשוט בכלל. זה לא להגיע תשע פעמים בשבוע לאימון שחייה, צריך להתאמן גם בשחייה, גם ברכיבה וגם בריצה. התחלנו את המועדון עם חמישה ילדים, ואחרי זה שבעה ילדים, ועשרים ושבעה ילדים ולאט לאט צמחנו, ואז המבוגרים הגיעו. היום פועלים במועדון מעל ל-130 ספורטאים".

ספר על המועדון.

"מעוז טריאתלון זה מועדון שקיים בעיר כבר כמעט שלוש שנים. יש לנו עשרה מאמנים, מאמני שחייה, ריצה, רכיבה, טריאתלון, אני המנהל המקצועי, אחראי על תוכניות האימון. יש לנו שתי קבוצות בוגרים, קבוצה יותר הישגית שמתאמנת עכשיו לישראמן ולאיירון מן, ויש קבוצת ריצה למתחילים שאני רוצה להכניס אותם לטריאתלון, אבל כרגע הם עוסקים רק בריצה ובתרגילי חיזוק וכוח. מעבר לקבוצות הבוגרים יש עוד שש קבוצות ילדים, מגילאי 7 ועד בוגרים".

עוד מעט נגמרת השנה, איך אתה מסכם אותה מבחינת המועדון?

"כל המועדון כולל אני, הקבוצות המבוגרות, מתאמנים לישראמן מן באילת. ויש לנו איירון מן באוסטריה ביולי 2019. רק בשבוע שעבר חזרנו מאליפות ישראל באילת עם שלושה פודיומים. החל מדצמבר אנחנו מתחילים להרים את טריאתלון מודיעין. זה פרויקט ברמה הארצית. השנה שעברה הייתה הפעם הראשונה שבה נערך בעיר טריאתלון רשמי של האיגוד, והוא כבר נחשב לאחת התחרויות הטובות והמושקעות בליגה. הצלחנו לייצר סטנדרטים מאד גבוהים. בשיתוף פעולה של מנהלת אופק, סחלבים, העירייה והמועדון. העמדנו לרשות האירוע למעלה משמונים מתנדבים שעזרו להרים את הדבר הזה. והשנה זה הולך לקרות שוב".

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »