חודש קריטי ליזמים ולקבלנים במודיעין

יהודה גולן
2035-01-16 02:51:00
2035-01-16 02:51:00

שלושה מגרשים אטרקטיבים במיוחד מגיעים בימים אלה לשלב המכרזים ומושכים את עיני המשקיעים, היזמים וקבוצות הרכישה • על אחד יוקם מרכז מסחרי (בשכונת נופים) • על אחד פרוייקט לדיור מוגן (בשכונת מורשת) • ועל אחד בניין משרדים, חנויות ומרפאות (במע"ר) • היקף המכרזים מתחיל במחירי מינימום של כ-30 מיליון שקל, אבל הציפיות הן להצעות כפולות ויותר

שלושה פרויקטים מסחריים משמעותיים מאד לפיתוחה העיר עומדים בפני שלב סגירה ובחירת זוכים. מדובר בפרויקטים בתחום הנדל"ן העסקי בשלושה מכרזים שהוציאה עיריית מודיעין בשיתוף רשות מקרקעי ישראל, לשיווק שלושה מתחמים בשלוש שכונות שונות בעיר.

המגרש הראשון משווק במע"ר וייעודו הקמת בניין משרדים, מסחר ותעסוקה כולל מרפאות. השני בשכונת נופים ומיועד להקמת מרכז מסחרי שכונתי רחב היקף. השלישי בשכונת מורשת העתידית, בו ייבנה מתחם דיור מוגן בהיקף של 300 יחידות דיור.

שלושת המכרזים שפירסמה רשות מקרקעי ישראל אמורים להיסגר בקרוב. שניים מהם ב-21 בינואר והשלישי ב-18 בפברואר. החודש הקרוב יהיה חודש מתוח וקריטי לגבי עשרות יזמים וחברות קבלניות וגם קבוצות רכישה, שהחלו כבר להתארגן לקראת פירסום הזוכים בקרקע בשלושת המגרשים.

ולפרטים: מכרז מר/2/2019 בשכונת נופים מתייחס למתחם שמחולק לשלושה מגרשים: 701, 702 ו-703 עליהם יוקם מרכז מסחרי גדול, שכונתי אבל כזה שיכלול עשרות חנויות בשתי קומות ומגרש חנייה גדול שיכלול כמאה מקומות חנייה. מחיר המינימום שדורשת העירייה ורשות מקרקעי ישראל עומד על שמונה מיליוני שקלים עבור שלושת המגרשים ששטחם הכולל מגיע ל-9,400 מ"ר.

הוצאות הפיתוח שהיזם הזוכה ישלם לעירייה עבור הקמת מוסדות ציבור ועבור תשתיות מים חשמל וכבישים יסתכמו בכ-14 מיליוני שקלים. גובה הערבות הנדרשת מהיזם להפקדה – 1.7 מיליון שקלים. למכרז הזה התארגנה כבר קבוצת רכישה ראשונה ביוזמת משרד התיווך המקומי "נחלת בנימין" שבבעלות אשר נדיבי ועו"ד נועם מאור וכן עו"ד אילן שם טוב.

נדיבי סיפר כי "כבר לפני שישה חודשים התחלנו לארגן את קבוצת הרכישה וכשנזכה במגרש נבנה במקום את המרכז שיכיל חנויות בגדלים של החל מ-50 מ"ר. בסך הכל יהיו במרכז כ-4,000 מ"ר שטחי מסחר ועד היום כבר נמכרו 1,800 מ"ר. הצפי שלנו לשכירויות עומד על כ-160 עד 200 שקלים למ"ר לחודש תלוי בגודל השטח ובמיקומו בתוך המרכז".

למכרז תגיע קבוצת הרכישה עם תוכנית אדריכלית מוכנה שתיכנן האדריכל פבלו אלטמן. מחירי הרכישה של החנויות בשטח של 50 מ"ר מתחילים בכמיליון שקלים לכל חנות.

המגרש שיוצא לשיווק במע"ר הוא מגרש 112, בשטח של כשישה דונם והוא המגרש שעליו היה מרכז הקבלנים שנהרס. מנתוני המכרז עולה כי במגרש נתגלו שרידים ארכיאולוגים ולכן רשות מקרקעי ישראל חייבה בתנאי המכרז את היזם הזוכה לממן חפירת הצלה וביצוע סקר ארכיאולוגי לבחינת הממצאים, לכשיתגלו.

מחיר המינימום שדורשת רשות מקרקעי ישראל על המגרש במע"ר הוא 15.5 מיליון שקלים והוצאות הפיתוח מסתכמות ב-13.3 מיליון שקלים. גם כאן המועד האחרון להגשת הצעות לרכישת הקרקע הוא 21 בינואר 2019 כלומר בעוד כשבוע ימים.

מבחינת ייעוד הקרקע על המגרש מאפשרת העירייה לבנות בניין מסחרי שייעודי על פי חוברת המכרז הוא: מסחר, תעסוקה, משרדים, שירותי אשנב ומרפאות, מה שמרמז על כניסה עתידית של סניפי בנק וסניפי קופות חולים לצד חנויות ומשרדים.

המגרש השלישי הוא המעניין ביותר מכיוון שהוא אחד משלושה מגרשים הנכללים באותו מכרז ממשלתי: אחד בראשון לציון, אחד ברמלה והשלישי במודיעין. שלושת המגרשים מיועדים להקמת מתחמי דיור מוגן. המגרש במודיעין שממוקם בטבורה של שכונת מורשת החדשה, יכלול על פי ההיתרים 300 יחידות דיור מוגן.

מדובר במגרש 402 שבשכונה בשטח של 8.7 דונם. ופרטי הסכומים הנדרשים יפורסמו רק כאשר תתפרסם חוברת המכרז בתוך מספר ימים או שבועות. זהו המכרז השלישי והחרון והוא ייסגר להגשת הצעות ב-18 בפברואר.

כתבות נוספות