מילת המפתח: "דיסקרטי"

יהודה גולן
2035-01-29 04:17:00
2035-01-29 04:17:00

שלושה יוצאי יחידות בטחוניות, שקנו חברת חקירות ותיקה בירושלים, הפכו אותה בתוך שנתיים ל"אינסק" – רשת שבה שישה סניפים • האחרון נפתח בסלומון סנטר במודיעין • בתפריט: כל מה שצריך כדי לעקוב אחרי אחרים, במגבלות החוק כמובן • וכל מה שצריך כדי לדעת אם מישהו עוקב אחריך

חברת "אינסק מערכות אבטחה, ריגול וחקירות" היא חלק מקבוצת אלפורנזיק. את סניפה השישי במספר היא בחרה לפתוח בסולומון סנטר במודיעין, אחרי שהיא מפעילה כבר שני סניפים בירושלים, אחד ברעננה, אחד בבית שמש ואחד בניו יורק.

לאינסק מוניטין רב בתחום האבטחה, המודיעין והחקירות בדגש על חקירות פשעי מחשב. אינסק – Spy Shop הוא מותג שמאגד בתוכו למעשה את כל השירותים שעולם החקירות והאבטחה נותן, תחת קורת גג אחת. כך אינסק מציעה ציוד טכני בתחום החקירות, המעקבים, הבילוש והאבטחה.

בסניף שבסולומון סנטר ניתן למצוא תצוגה מרשימה של מוצרי ריגול, חקירות, מעקב ומערכות אבטחה.

החברה הוקמה ע"י שלושה יזמים שעולם המודיעין והאבטחה והחקירות אינו זר להם. שלושתם הגיעו משירות ממושך בזרועות הביטחון, בתפקידים מבצעיים כשהם מביאים עימם לעסק החדש את הניסיון רב השנים בתחום המבצעי שעכשיו מתורגם גם לטובת האזרחים הנזקקים. "וכמעט כל אחד נזקק לשירות שלנו בשלב כזה או אחר", אומר אשר דותן, איש משטרה לשעבר ששירת בלהב 433 ונמנה על שלושת השותפים.

מי היזמים?

"הראשון הוא אריק אמנו, איש עסקים ירושלמי. השני הוא אהרן ללום שכינויו לואיק, גם הוא ירושלמי והשלישי הוא אני – אשר דותן שהגעתי מלהב 433".

מה הייחודיות שלכם מול חברות חקירות אחרות בשוק?

"מדובר ביוצאי יחידות מיוחדות בשירות הממלכתי והמגזר האזרחי אשר חברנו יחד בהבנה של הצורך לרכז עבור מנהלי האבטחה ועבור חוקרים פרטיים שפועלים בשוק את כל השירותים המקצועיים האפשרים בתחום הזה, תחת קורת גג אחת".

מה זה אומר?

"המשמעות היא שלא רק חוקר פרטי מקצועי נעזר בנו. הנגשנו לציבור הרחב מיגוון של אמצעים ושירותים לאיסוף עצמי של מודיעין וראיות. כמובן שהכל בכפוף למגבלות החוק בישראל ואני מדגיש שאנחנו עובדים אך ורק בתחום החוקי. מעבר לכך – כל לקוח של אינסק יכול גם לקבל יעוץ חינם מחוקר פרטי ובדיסקרטיות מוחלטת וללא כל התחייבות".

מה יש בסניף במודיעין ובכלל בסניפי הרשת?

"יש לנו בסניף תצוגה רחבה ומגוונת של אמצעי ריגול מעקב ואיתור, כולל כמובן אמצעי צילום הקלטה ואיתור איכותים. בסניפים יש מעבדות, אנחנו מעניקים פתרונות להסלקות של אמצעי אודיו קוליים וידאו וכמובן מכשירי GPS".

ומה סוג השירותים שאתם מעניקים?

"כל מה שצריך כדי שהלקוח יקבל את המידע שהוא זקוק לו. כמו למשל בדיקות האזנה לטלפון הנייד, מעקב אחר הרכב, מעקבים והאזנות לבית ולעסק כולל אספקת חוות דעת מקצועית מטעם מומחה בתחום".

זה עדיין בתחום המעקב הקלאסי ואיסוף המידע המסורתי שאנחנו מכירים שנים רבות. מה בתחום היותר חדיש?

"כמובן שמאז נכנסנו לעידן הדיגיטלי של מיחשוב, אינטרנט ורשתות חברתיות נפתח גם תחום חדש של שירותי שחזור מידע ממדיה מגנטית, אם אלה כוננים קשיחים או טלפונים סלולרים. את אלה אנחנו מבצעים ברשיון  של חברת סלברייט האמריקנית ובעזרת ציוד שלה".

בשנים האחרונות נכנסנו לתחום מאד מסקרן של הסייבר ובכלל של עבירות ברשת. יש לכם פתרונות לכך?

"ודאי. יש לנו מומחי סייבר שמעניקים פתרונות בתחום ובכלל לגבי בטחון ברשת האינטרנט שרבים חוששים ממנה ובצדק. אם אלה אנשי עסקים, בעלי עסקים וגם אנשים פרטיים. הסכנה ברשת הולכת וגדלה ויש הרבה עקיצות כספיות וגם מעבר לכך".

ספר על מקרה כזה…

"היה לנו לקוח, איש עסקים בעל חברה נשוי ובעל משפחה שניהל קשר רומנטי עם מזכירתו במשך שנתיים. עם החלטתו לנתק את היחסים עמה היא ניסתה לסחוט ובמצוקתו, כשידע כי שלמות משפחתו על הפרק, הוא פנה אלינו. אנחנו חדרנו – באישורו כמובן – לטלפון שלו והצלחנו לדלות את ההוכחות הדרושות לכך שהיא ניסתה לסחוט אותו".

בשיטה הקלאסית הישנה זה לא היה עובד?

"אולי, אבל זה היה עולה לו הון תועפות. כי לשים בלש למעקב אחר המזכירה ולצותת לשיחות שלה אלה שעות עבודה רבות ואלפי דולרים בשבוע שזה היה עולה לו. כאן, בעלות יחסית נמוכה, מתוך הטלפון שלו השגנו את המידע בזמן קצר והוא ניצל. כמובן שהכל חוקי כי חדרנו באישורו למכשיר שלו וזה מותר".

אילו עוד שירותים אתם נותנים?

"אם דיברנו על הטמנת האזנות לטובת הלקוח, הרי שיש גם את הצד ההפוך שהלקוח רוצה לדעת אם לא עוקבים אחריו ולכן אנחנו מספקים בדיקות האזנה מקצועית".

זה מסובך כל כך שצריך חברה מקצועית כדי לגלות מצלמה ששמו עליך?

"תתפלא אבל כן. מכשירי האזנה הם ציוד שמאפשר ציתות בבית ובמשרד, במכונית, בטלפון או בנייד. מכשירים אלה זעירים ומתוחכמים ויכולים לשדר לטווח רחוק. אפשר להתקין אותם כך שלא מאפשר לזהותם אלא באמצעות בדיקות האזנה מחברה מקצועית".

מה המשמעות העסקית של מה שאתה אומר לי?

"שאם אתם חושדים שמצותתים לכם או עוקבים אחר שיחות הטלפון שלכם, ניתן לפנות אלינו להזמנת בדיקה מקצועית ואמינה של מומחה מנוסה, אמין ודיסקרטי. אנו מספקים בדיקות מקצועיות לאיתור מכשירי האזנה ברכב, בבית ובמשרד, בטלפונים ובניידים, במחשבים ואפילו במרכזיות טלפון".

מה לגבי איתור מצלמות מעקב?

"גם את זה אנחנו מבצעים כמובן. צריך לזכור כי באמצעות מצלמות מעקב נסתרות אפשר להקליט ולשדר אתכם בזמן אמיתי. טכניקות המעקב כוללות הקלטה ושליפה פיזית של מתקן הצילום או שימוש במכשור אלחוטי ארוך טווח שמאפשר צילום של הפעילות במקום. אלו מצלמות קטנות במיוחד שמותקנות בזווית צילום מתאימה תוך הסוואת עינית המצלמה".

מה זה אומר "לשחזר מידע"?
"אם מידע חשוב נמחק מהמכשיר הסלולרי שלכם או מהמחשב שלכם, נוכל לשחזר אותו, כי מידע שנמחק ממחשב או ממכשיר הסלולר נותר במערכת ההפעלה של המחשב ובמטמון המכשיר הנייד. לרוב אפשרי לשחזר מידע באמצעים דיגיטליים, אך חשוב לבצע את השחזור בהקדם ובאופן מקצועי. לא מומלץ לנסות לשחזר באופן עצמאי כדי לא לגרום למחיקה סופית של המידע. יש לנו כלים מתוחכמים שבאמצעותם מבוצע שחזור מידע למגוון מחשבים ומכשירים ניידים".

גם הודעות שנמחקו מווטסאפ?

"כן, וזו תופעה מאד נפוצה. כאשר מוחקים הודעות ווטסאפ הן נשמרות בחומרת המכשיר הנייד. המחיקה לא מסירה אותן אלא מונעת את הצגתן. באמצעות המיכשור המתאים ניתן ברוב המקרים לשחזר את המידע באופן מלא".

איך אתם מבצעים את החקירות הפרטיות?

"החקירות באינסק מבוצעות על ידי משרד ''כהן חקירות' בעל הרשיון ממשרד המשפטים. למשרד מוניטין רב בחקירות מורכבות כולל חקירות סיייבר ופשיעת מחשב והוא מנוהל על ידי יוצאי יחידת העיקוב ויחידת להב 433 של משטרת ישראל".

מה כולל השירות?

"מעקבים, מידע איתור, חקירות יכולת, בדיקות פוליגרף, שירות של לקוח סמוי, כמובן צילום מעקב והקלטה, תיעוד ישיבות והקלטת דיונים איסוף מידע בנושאי אישות, איתור נעדרים, מעקב אחר עובדים ועוד".

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »