(newsדיור מוגן 10.7.19
יהיה צפוף

יהיה צפוף

מהנדס העיר מציע להפחית את דרישות הקמת מקומות חנייה בפארק הטכנולוגי, כדי להפוך אותו לאטרקטיבי יותר ליזמים

מהנדס העיר צחי כץ הניח בפני העירייה הצעה שנועדה לסייע לעירייה ולמינהלת אופק לשווק את המגרשים בפארק הטכנולוגי ולמשוך לכאן יזמים וחברות עסקיות: הקטנת תקני החנייה המחייבים את היזמים.

התחרות על לבם וכיסם של יזמים וחברות בערי השפלה ובאזורים הסמוכים למודיעין, כמו איירפורט סיטי ועוד, הביאו לכך שבשנים האחרונות עלו מהשטח קולות המצביעים על קשיי שיווק בפארק הטכנולוגי. בעירייה סבורים שתקן החנייה הקבוע בתב"ע הוא "משקולת פיננסית" על כתפי היזמים, שניתן להפחית את משקלה ובכך להפוך את המעבר למודיעין לכדאי יותר.

התוכנית של כץ מתייחסת רק לפארק הטכנולוגי אך ניתן להניח שאם היא תצא לפועל – היא תיושם גם במגרשים שנותרו לשיווק במרכז מודיעין ובמתחם עינב.

מדובר בתקני חנייה לעסקים ומשרדים בלבד ולא לבנייני מגורים. כיום מחוייבים יזמים בבניית מספר מקומות לפי מפתח של גודל השטח שאליו הם נכנסים. במודיעין, עד לשטח בנוי של 5,000 מ"ר מחוייב היזם או הקבלן לבנות מקום חנייה אחד לכל 20 מ"ר בנוי. משטח שבין 5,000 מ"ר עד ל-15,000 מ"ר היזם מחוייב לבנות מקום חניה אחד על כל 20-35 מ"ר. בבניין ששטחו מעל 15,000 מ"ר היזם מחוייב במקום חניה אחד לכל 35 מ"ר.

כץ מציג למועצת העיר טבלה השוואתית של ערים בסביבת מודיעין, ממנה עולה כי העיר נמצאת במקום מחמיר יחסית לערים כמו אשדוד, נתניה, בת ים, נס ציונה, חולון ופתח תקוה. שם יזמים נדרשים בשטחי מסחר ומשרדים לספק מקום חניה אחד לכל 60 מ"ר שטח בנוי - כמחצית הדרישה מול מודיעין. יש מקרים שבהם עיריות מחייבות בניית מקום חנייה אחד לכל 240 מ"ר (חולון) או מקום אחד לכל 120 מ"ר (בת ים).

סגן ראש העירייה מויש לוי תומך בהצעה: "אין ספק שמבחינה שיווקית הצעד נדרש. קיבלנו פידבקים מהשטח שיש בעיות בשיווק בגלל שיזמים נרתעים לעבור לכאן. נצטרך לשפר את נושא מקומות החנייה אבל גם למצוא את האיזונים והבלמים כדי שלא ניצור מצוקת חנייה לציבור, ומצד שני שנוכל לעזור ליזמים לבוא לכאן ולפתוח עסקים חדשים לטובת העיר".

מכללת די בי איי