(new)מחלקים באמצע עמוד הבית
הקרב על הפארם

הקרב על הפארם

השבוע יושק רשמית סניף הפארם החדש של BE בקניון – לאחר שעבר "הרצה שקטה" בחודשיים האחרונים • בביקור שקיימנו במקום מצאנו מבצעי פתיחה, עיצוב מרווח וקבלה סלקטיבית של מרשמי קופות חולים

הסניף החדש של רשת הפארם BE פתח לפני חודשיים את שעריו בקניון. השבוע ערכנו ביקור בסניף והשאלה הגדולה שעולה היא האם הוא יצליח מול הסופרפארם הוותיק.

נתחיל מהדברים הטובים: המחירים – יחסית לרשתות אחרות די טובים אבל השאלה האם זה יחזיק גם בהמשך לאחר ההייפ של הפתיחה. בכל מקרה כל קניה מעל 250 שקל מכלל מוצרי הסניף מזכה בהנחה של 50 שקל במקום, בלי כרטיסי מועדון, בלי נקודות בלי כוכבים. זו הנחה משמעותית, מה גם שהמחירים עצמם די נוחים.

דוגמאות: סכיני גילוח פיוז'ן 5 באריזה במחיר 82 שקל במקום 133 שקל. ג'ל גילוח של אדג' ב-12.90. תחליבי רחצה של דאב ופלמוליב ב-14.90 מרכך כביסה מרוכז של מקסימה באריזת ליטר במחיר 12.90 וכמובן גם מגוון מוצרים תחת המותג הפרטי של הרשת.

מה מצא חן בעיננו בסיור הקצר? הנוחות והמרווח הגדול בין המדפים. הסניף אמנם לא ענק, משהו כמו 250-300 מ"ר אבל הוא תוכנן טוב: לא עמוס מדי ולא דחוק, מוקפד מאד. גם שורות המדפים שבמרכז מוצבות באלכסון ומעניקות תחושת מרחב גדולה יותר.

רשת BE תקיים פתיחה רשמית בשבוע הקרוב אבל הסניף עובד כבר כחודשיים. משיחה אקראית עם עובדים הם די מרוצים מהעבודה ומהתנאים. חלקם הגיעו מרשתות פארם מתחרות, שם אולי כבר נשחקו או סתם כבר נמאס. "כאן יותר טוב", פסק אחד מהם.

בסניף נמצא כמובן גם דלפק בית מרקחת, שהיה שומם כשהגענו. בית המרקחת מקבל מרשמים מכל קופות החולים חוץ מהגדולה שבהן – קופ"ח כללית (יש לציין שגם בית המרקחת בסופרפארם בקניון אינו מקבל מרשמים של הכללית, אולי משום שהיא עצמה מפעילה בית מרקחת במרפאה שלה ב"בית יהונתן" שבקניון).

החנות תצטרך לתת פייט קשה לסופרפארם הוותיק שבקניון. הסופרפארם ממוקם בקומת הקרקע ההומה יותר בעוד BE התמקם בקומה העליונה. עדיין מוקדם לקבוע האם זה ישפיע על ההצלחה. בסניף BE מבטיחים מבצעי הוזלה קבועים לאורך כל השנה ולא רק לפתיחה, דבר אחד בטוח: מהסמיכות הזאת בין הסניפים ורצון רשת האם שופרסל לפתוח עוד סניפים רבים של BE המחירים יירדו וכנראה שדי בקרוב כך שאנחנו הצרכנים רק נרוויח.  

BE היא חברת בת של שופרסל, שרכשה לפני כשנתיים את רשת הפארם "ניו פארם" והסבה אותה למותג BE. השבוע דיווחה החברה האם שופרסל לבורסה את הדיווח השנתי שלה וממנו עולה כי השקת רשת BE הקטינה את רווחי שופרסל (באופן טבעי, לאחר רכישה של כל חברה מסחרית חדשה). היום תופסת BE כ-3% מנתח שוק הפארם בישראל.

מכללת די בי איי