"ככל שהאנטישמיות עולה, כך מודיעין ממתגת את עצמה כיעד ליהודים מחו"ל"

יהודה גולן
2035-05-07 04:46:00
2035-05-07 04:46:00

איש הנדל"ן מרצ'לו אינצ'יליני הביא לעיר בפסח שני אוטובוסים מלאים ביהודים מחו"ל, שמעוניינים בדירה בישראל • התוצאה – 18 עסקאות שנסגרו מיידית • ארצות המוצא: אנגליה, קנדה ובלגיה • השכונות המועדפות: מוריה, השבטים ואבני חן

"אנחנו מתחילים לראות יותר ויותר את ההשפעה של אירועים אנטישמיים באירופה וגם בארצות הברית על שוק הנדל"ן בישראל ומודיעין הולכת ותופסת נתח גדול יותר ויותר בשוק הזה". כך אמר השבוע המתווך מרצ'לו אינצ'יליני, שמתמקד במכירת נכסי נדל"ן בישראל בעיקר ליהודים תושבי חוץ.

אינצ'יליני, שמחזיק משרד נדל"ן במודיעין בנוסף לעוד סניפים בתל אביב וכמה ערים באירופה ובארצות הברית, אירגן בחול המועד פסח סיור היכרות של נכסי נדל"ן ליהודים מחו"ל שבאו לעשות את הסדר בישראל, וביקשו לנצל את ההגעה לכאן כדי לבחון רכישת דירה או בית.

זו לא הפעם הראשונה שאינצ'יליני נוקט בדרך שיווקית שכזו. גם בפסח שעבר הוא מילא אוטובוס והביא אותו לסיור במודיעין. מ"אוטובוס היהודים" שהגיע אז נולדו כמה עסקאות קנייה של דירות בעיר. השנה הציפיות התממשו "מעל ומעבר", ולדברי אינצ'יליני לא פחות מ-18 עסקאות נסגרו במהלך שני סיורים שבוצעו בחול המועד.

מה בדיוק נסגר?

"הכוונה היא שהקונים הסכימו לקנות, כל הפרטים סוכמו, הצדדים חתמו על מזכר או זכרון דברים, והניירת נמצאת עכשיו בהכנה לקראת החוזה הסופי אצל עורכי הדין. כלומר כל הפרטים סוכמו כמו מחיר, תאריך פינוי תנאי תשלום וכו' ועכשיו זה רק עניין של ניירת. בנוסף לעסקאות שכבר נסגרו יש עוד כעשרים עסקאות שנמצאות במו"מ וחלקן לפחות ייסגר בקרוב".

במי מדובר?

"בחול המועד פסח ערכתי במודיעין שני סיורים. בכל סיור היו עשרות יהודים שבאו באוטובוס שאליו התלוותי ועשינו סיור רכוב בשכונות העיר וראינו נכסים מסויימים שעומדים למכירה. מדובר בקונים פוטנציאלים שחלקם בא במיוחד לישראל לחג הפסח כדי לראות נכסי נדל"ן. חלקם הגיע לחג כדי לחגוג כאן עם משפחה את החג והם ניצלו את הגעתם כדי להצטרף לסיורים. רובם הגדול ראה את הנכסים עוד בחו"ל באמצעות סרטוני וידאו שאנחנו מעבירים להם, שהם חוייה אינטראקטיבית מדהימה בפני עצמה של צילום תלת מימד כך שהתחושה היא שכאילו אתה ממש נמצא בדירה".

כלומר רובם ידעו בעצם מה הנכס שהם רוצים כבר?

"חלקם הגדול באו כבר עם מחשבות מגובשות וידיעה מה מתאים להם, אבל אני רציתי כמובן גם להראות להם את הנכס פיסית. בסופו של דבר שני הסיורים האלה שהשתתפו בהם נציגים של כשמונים משפחות יהודיות, הניבו 18 עסקאות. זאת התוצאה הסופית שהוכיחה שוב את השיטה שלנו בשיווק נדל"ן לתושבי חו"ל ואת החוזק של העיר מודיעין בכל מה שקשור ליהודים מחו"ל".

מאלו מדינות מדובר הפעם?

"בעיקר אנגליה בלגיה, ארצות הברית וקנדה. אנגליה ובלגיה הן מדינות שאנחנו מרגישים בהחלט עליה גדולה בהתעניינות משם, בעיקר על רקע גילויים אנטישמיים נמשכים ומתגברים, קנדה משמשת אבן שואבת בעיקר ליהודים צעירים שאין להם מה לחפש שם ומגיעים על רקע ציוני לגמרי וארצות הברית, שם מתחילים לראות גילויי אנטישמיות מדאיגים יותר, כמו הרצח בבית הכנסת של חב"ד שהביא התעניינות גדולה מאד בקרב יהודים משם".

והיכן בוצעו הרכישות בסיורים האחרונים?

"ההתמקדות היתה בעיקר בשלוש שכונות מרכזיות: מוריה, השבטים ואבני חן, שם נרכשו מירב הנכסים. היו עוד כמה שקנו דירות במע"ר החדש, אלה בעיקר פנסיונרים שרצו לגור במרכז העיר קרוב למרכז ולקניון, אבל כל אלה שיש להם משפחות וילדים קנו בשכונות שציינתי".

הסיורים האלה הם חלק מתוכנית שיווק שלכם?

"ודאי. זו אסטרטגיה שאני בונה ונמשיך בזה ביחד עם סוכן שלנו במודיעין בשם דניאל שרטייאר שהוא ממוצא ברזילאי. אנחנו מתכננים כבר בחודש מאי הקרוב להביא עוד קבוצת יהודים לסיור במודיעין וקבוצה נוספת מתוכננת להגיע בחופשת הקיץ. בשורה התחתונה אני יכול לומר לך שככל שהאנטישמיות עולה וגואה, כך מודיעין ממתגת את עצמה כיעד ליהודים מחו"ל".

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »