(new)מחלקים באמצע עמוד הבית
כך תסייעו לילדכם להוריד במשקל

כך תסייעו לילדכם להוריד במשקל

שמירה על משקל גוף תקין קריטית עבור הבריאות, הרווחה ואיכות החיים של ילדים ובני נוער. במאמר הבא נסביר כיצד לעשות זאת ונביא כמה טיפים שמערבים גם אתכם כהורים

אחד התפקידים החשובים ביותר של הורים לילדים הוא לשמור על בריאותם. למרות שנראה שמדובר על משימה מובנת מאליה, חיי היום יום לא תמיד מאפשרים להורים לעמוד בה בהצלחה. מעבר לכך, יש כאלה שמזלזלים בנושא של שמירה על משקל גוף ורואים בו עניין אסתטי בלבד. בפועל, שמירה על משקל תקין לפי המלצות ארגוני הרפואה היא תנאי לרווחת הילד והבריאות שלו.

אז איך משפרים את איכות החיים של הילד ועוזרים לו להוריד במשקל? הנה כמה טיפים שכדאי לכם לקחת בחשבון:

1. בנו תפריט תזונתי מתאים

תפריט תזונתי קובע כמה הילד ישקול ומה תהיה התחושה שלו. אם אתם רוצים לסייע לילדכם להוריד במשקל ולאחר מכן לשמור על התוצאה, עליכם לדאוג לבנות עבורו תפריט תזונתי מתאים. בשלב הראשון, מה שכדאי לעשות זה להוציא מהתפריט משקאות ממותקים ומוגזים ולהחליף אותם במים. בהמשך, ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע.

תזונאית שתבנה תפריט מותאם לגיל הילד ולמבנה הגוף שלו תהפוך את תהליך ההרזיה לאפקטיבי יותר. בעוד אתם תהיו אחראיים על החלק של רכישת המוצרים והכנסתם לתפריט היומי, התזונאית תעקוב אחר התהליך ותנחה אתכם בכל צומת מחדש.

2. עודדו פעילות גופנית

תזונה נכונה מייצגת רק צד אחד של המטבע בניסיון להוריד במשקל. כידוע, הצד השני הוא פעילות גופנית שמטרתה לשרוף קלוריות. בפועל, אין שום דבר להוריד במשקל אם לא שורפים יותר קלוריות ממה שמכניסים לגוף. לכן ההמלצה היא לעודד פעילות גופנית אצל ילדים כבר מגיל צעיר ולתרום עבורם להתפתחות המוטורית והפיזיולוגית.

יש המון סוגים של פעילויות שמותאמות לילדים ועונות על הצרכים שלהם. על קצה המזלג אפשר להזכיר אפשרויות כגון לימוד שחיה לילדים בגילאים שונים, חוגי ריקוד לעיצוב הגוף וחוגים שקשורים למשחקים קבוצתיים כמו כדורגל וכדורסל. ככל שהילד ירגיש מחובר יותר לחוג, כך יעלה הסיכוי שהוא יסכים להשתתף בו ויירד במשקל.

3. תנו דוגמא אישית

בסופו של דבר, הילדים לומדים מתוך חיקוי. אם רוצים שהילד יאכל בריא יותר ויעשה פעילות גופנית, צריך להראות לו דוגמא אישית. בעזרת דוגמא אישית ניתן להפוך את החיים של הילד ושל כל המשפחה לבריאים יותר, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

יש המון דרכים לתת דוגמא אישית לילדים. זה מתחיל באכילת תפריט בריא, ממשיך בביצוע פעילות גופנית יחד איתם וכולל גם מעקב אחר המשקל. בנוסף, כדאי כל הזמן לשוחח עם הילדים ולהסביר להם על המשמעות של מה שהם עושים ולא רק על התוצאות. זו הדרך לשנות את הגישה אצל הילדים ולתרום לבריאותם.

(new)מאוחדת באנר 2