הדרך למעלה הולכת ומתקצרת

אבירם שקד
2035-05-29 03:00:00
2035-05-29 03:00:00

נערים ב' של עוצמה ניצחה את הפועל ירושלים, עלתה לפיינל פור והיא כעת רשמית אחת מארבע הקבוצות הטובות בארץ • נותר רק להמתין שהאיכות הזו תבשיל ותשתלם לקבוצה הבוגרת

עוצמה מודיעין הבוגרת לא הצליחה לעלות ליגה, אבל היא צפויה להשלים את המשימה תוך שלוש עד חמש שנים. קרוב לוודאי, כשנערי ב' שלה יבשילו.

קבוצתו של איתי מידן רושמת עונה מסחררת ואת הפלומבה עליה היא שמה בשבוע שעבר – ניצחון על הפועל ירושלים במפגש הכפול, שסידר לה עלייה לפיינל פור ואת תואר אחת מארבע הקבוצות הטובות בארץ.

לא בטוח שמדובר בהפתעה מרעישה. את הליגה הסדירה, מחוז מרכז החזק, פתחה נערים ב' לאומית עם 17 ניצחונות רצופים. אפילו מנצח של מקהלה מפסיד קודם. בין השאר היה שם גם ניצחון גדול על היריבה לבכורה, הצהובה התל אביבית. אבל הסיבוב השני הלך לה קשה יותר ואחרי 0:17 הגיע 2:5 בישורת האחרונה שכלל הפסד לאותה מכבי בהפרש שהספיק לאחרונה לסיים ראשונה למרות מאזן 2:22 זהה.

לפלייאוף אליפות המדינה עולות שתי הראשונות בכל אחת מארבעת הליגות המחוזיות ובסך הכל שמונה הקבוצות הטובות בארץ, השמנה והסלתה של נערי ב' הקולעים מאום רשרש ועד מג'דל שמס. אם לא די בכך, אז תופעת נערי ב' הללו מקבלת משנה תוקף גם לאור העובדה שאותם השחקנים ממש לוקחים חלק גם בפרויקט ליגת התיכונים של עירוני א', ושבקרוב מאד הם עתידים לפגוש את הנבחרת המצוינת של תיכון הראל בגמר ליגת התיכונים.

ההגרלה זימנה לקבוצתו של איתי מידן את הפועל ירושלים שסיימה במקום הראשון במחוז דרום, כשהמשחק הראשון נקבע למודיעין. 300 אוהדים התייצבו לתמוך אבל שבע פור הכניס חלק לשאננות. הירושלמים ענו בטיסה שהעלתה דה ז'ה וו של האחים רייט ל-15 הפרש, אבל עד המחצית עוצמה הפגינו חוסן מנטלי שסייע להם לכרסם בפער ואף לכפות שוויון 33:33 עם הירידה לחדרי ההלבשה. בחלק השני של המשחק אף אחת לא נתנה לשנייה לברוח, כששחקן ירד לספסל, ליווה אותו שומר אישי, כשנער המים הלך למלא את הג'ריקן, עוזר המאמן ממול הכניס בפנים אצבע כדי לבדוק באיזו טמפרטורה הנוזל. ארבע הפרש לכאן ולכאן, יתרון שהחליף כיוון כאילו טאקי, כשאחת עשתה חמש זה נראה כמו איום בגארבג' טיים. אבל עוצמה ידעה לעלות לארבע פור כשהשעון הולך להיגמר, עם כדור ביד האוהדים התחילו לגלוש לחנות האפליקציות, אבל איבוד מיותר ועבירה על שלשן, סידרו ליריבה שלוש זריקות מהקו ולעוצמה מודיעין ניצחון נאה אך דחוק, 71:72, ששלח את הקבוצות למשחק גומלין בירושלים, פתוח כמו שמורת קרוגר בסוואנות של דרום אפריקה. 

באורח פלא, המשחק השני בין עוצמה מודיעין להפועל ירושלים היה אפילו מותח יותר. עוצמה מודיעין הוכיחה מהפתיחה שהעלייה לא עשתה עליה רושם ולרגעים ארוכים קל היה להתבלבל בבעלת הבית. הדומיננטיות של האורחת לא היתרגמה במדויק ללוח התוצאות ושחקניו של מידן הסתפקו בארבע הפרש, חמש במקרה הטוב. אחרי 40:36 במחצית, העוצמות העבירו הילוך ו-23:12 ברבע השלישי סידר להם יתרון דו ספרתי עם הכניסה למאני טיים.

67:56 עדיין לא הספיק, שתיים וחצי דקות של רפיון היו כל מה שהמארחת חיפשה כדי להפוך את התוצאה ל-67:71. נוימן לקח אחריות וקלע שתיים של אקדוחן, מנצ'ל עמד על הקו בקור רוח של ביגפוט כדי להוריד ל-74:75 ששלח את הקבוצות להארכה. עמית כהן, אלעד קורלי ועידו יהודאי כבר חבשו מגבת על הספסל עם חמש עבירות. שחר ארז חשב שנחמד שם, אז הוא הצטרף בתוך דקה. אבל פלד, מלץ, מנצ'ל, סנקר ונוימן לא פזלו לצדדים, אלא במקרים נדירים של מסירת עין עקומה. החמישייה הזאת לקחה אחריות והובילה את עוצמה מודיעין לניצחון גדול 86:83 שסידר לה מקום בין ארבע הגדולות בארץ.

איתי מידן: "בהארכה די שלטנו, עם משחק מצוין של כל הקבוצה, ובמיוחד של מנצ'ל, יהודאי ונוימן. הפועל ירושלים לא הפסידה בבית כל העונה, עד שאנחנו הגענו. בסופו של דבר השחקנים עשו שני נצחונות מדהימים על קבוצה מצוינת. שני ניצחונות שהראו את התהליך שעברנו השנה ואת האופי המדהים שלנו. שמחנו שניצחנו, ולא הרתיע אותנו שניצחנו רק בנקודה. אני שמח מאד שעמדנו במשימה, ומגיע כל הכבוד לכל השחקנים בקבוצה. זו גדולה של קבוצה לחפות על שחקנים פצועים או כאלה שיצאו בגלל עברות, והניצחון הזה מעיד על המון המון אופי. אני רוצה לציין לטובה את שמעון סלל רוה רודריגז, מנהל המועדון, שליווה את המשחק מהמזכירות, את אשר חגי, המנהל המקצועי, שהיה לצדי על הספסל, ליווה וראה את כל המשחק, ואת ברוריה הדר, המדהימה, שמלווה את השחקנים ונותנת להם המון".

אשר חגי, המנהל המקצועי של עוצמה מודיעין: "שישה שחקנים מובילים בקבוצה משתתפים בפרויקט הדגל של המועדון, 'השחקן השלם', וזה ניכר במשחק שלהם ולא פחות מזה – גם בגישה שלהם לכדורסל ולחיים. במשחק נגד ירושלים, למרות הרבה פאולים ומשחק צמוד, השחקנים הראו אופי ונחישות. גם כשהובלנו 8 ורצו ריצה של 13. למרות שירושלים עלו ליתרון, לא נשברנו. גם כשהגענו להארכה והשחקנים היו גמורים, הם הוכיחו נחישות יוצאת דופן, כמו שהם מראים כל השנה. אני זוקף את ההישגים של הקבוצה לזכות השחקנים, ולא פחות מכך לזכות המאמן".

כתבות נוספות

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

"עמית סוסנה היא השראה"

לאחר שהתראיינה לעיתון ניו יורק טיימס וסיפרה כיצד נפגעה מינית בידי מחבלי חמאס בשבי בעזה, הגיבו הבוקר משפחות החטופים

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

לעיר העתיד דרוש חזון סביבתי

גדעון בכר מעמותת "תושבים משפיעים במודיעין" מסביר מה צריך לעשות כדי להציל את הטבע המדהים העוטף את מודיעין מתוכניות פיתוח עתידיות: ממעבר עילי לבעלי חיים, דרך הקמת אגמון קבוע באזור שבין העיר למכבים, ועד להגנה על השטחים הפתוחים שבמערב

המשך קריאה »

להשאיר את טומי

מאז פרוץ המלחמה מביא עימו לעבודה המאבטח בנתיב זבולון, תושב העוטף, את כלבו שחרד מהדי הפיצוצים בעזה. מאז הפך הכלב לאטרקציה, עד שהגיעה ההוראה שאוסרת על כניסתו למתחם. העירייה: "הנושא בבדיקה"

המשך קריאה »