5 מקצועות העתיד

תוכן פרסומי
2035-07-15 01:21:00
2035-07-15 01:21:00

העתיד משתנה שוב ואנו יכולים לראות את חמשת מקצועות העתיד להם יש דרישה כיום ובעשורים הבאים

לאורך השנים אנו רואים שינויים בדפוסי התעסוקה המתבססים על טכנולוגיות חדשות שמתפתחות. בעבר, מרבית האוכלוסיה ברחבי העולם עבדה בחקלאות, אך כאשר מכונות החליפו את הידיים העובדות בתקופת המהפכה התעשייתית – רבים עברו לייצור. כאשר המכונות הפכו לדיגיטליות בעשורים האחרונים ראינו את פריחת עידן הפיתוח וההייטק ועם כניסת האינטרנט לכל בית התחיל עידן הדוט קום. כעת, העתיד משתנה שוב ואנו יכולים לראות את חמשת מקצועות העתיד להם יש דרישה כיום ובעשורים הבאים.

עולם התקשורת משתנה ויוצר מקצועות חדשים

בזכות הפופולריות הגוברת והולכת של הרשתות החברתיות, אנו רואים שחלק ניכר מעולם הפרסום עובר לדיגיטל – בדגש על הרשתות החברתיות. מקצועות כמו: משווקים דיגיטליים, מקדמי אתרים ומומחי ניו מדיה מחליפים חלק ממומחי הפרסום שהתמקצעו במדיות הפרסום הקלאסיות: העיתונות הכתובה, הרדיו והטלוויזיה. כיום, יש ביקוש עצום למי שמסוגל "לשחות" בקלות בשיטות שונות לקבלת לידים על ידי פרסום מקוון וכן לבנות קמפיינים ויראליים מוצלחים.

בנייה ירוקה וברת קיימא

לאחר שהתחלנו לחוש את תוצאות ההתחממות הגלובלית ולהבין את הסיכונים, בעולם שצובר כמות גדולה של אשפה שלא ניתן למחזר תחום חדש זכה לפופולריות רבה – בנייה הירוקה וברת הקיימא. כיום, קיים צורך למצוא פתרונות טכנולוגים בריאים ונוחים שיסייעו לדורות הבאים לחיות בעולם בו פחות פסולת מזהמת את הסביבה. בין המקצועות שידרשו יהיו עובדי הבנייה עצמם לצד מומחים טכנולוגיים המפתחים מוצרים ופתרונות ברי קיימא.

מערכות מידע

היכולת לאחסן ולנתח כמות גדולה של מידע בתוך שטח זעום לצד יכולות מתקדמות של מעבדים חדשניים הפכה את תחום הביג דאטה לאחד מהתחומים המשגשגים כיום בארגונים רבים. אנו יכולים לראות את השימוש שנעשה בביג דאטה לניתוח מידע על ערים חכמות, רכבים אוטונומיים, מידע רפואי ואפילו שימוש במידע על מנת למנוע איומי סייבר עתידיים.

לכן, יש דרישה גוברת למומחים בעלי ידע במערכות מידע שמסוגלים לבנות מסדי נתונים, ולתכנן מערכות Big Data  בנישות שונות על מנת לקבל החלטות בצורה טובה יותר. לתחום הזה אפשר להיכנס כבר במהלך לימודי תואר במערכות מידע ולהשתלב ב: חברות הייטק, חברות ממשלתיות, ארגונים פיננסיים, חברות תקשורת ועוד מגוון רחב של עסקים המפתחים מערכות, בהם נעשה שימוש ברחבי הגלובוס.

הנדסת מכונות ורובוטיקה

בדומה לתהליך שהתרחש בתחילת המהפכה התעשייתית, בה היה צורך גובר במהנדסי מכונות על מנת לתכנן את האוטומציה העתידית; גם היום תחום הנדסת המכונות פורח. עם זאת, הוא השתנה מעט בזכות היכולות לפתח מכונות אוטומטיות שאינן צריכות כמעט מפעיל יומיומי ומסוגלות לפעול במשך חודשים ללא יד מכוונת. שינוי זה, חלק בעקבות בניית מכונות עם: אינטליגנציה מלאכותית, מכונות לומדות ופיתוח מוצרים המזכירים יותר מהכל, את הרובוטים שאנו מכירים מסרטי המדע הבדיוני.

תחום הנדסת המכונות והרובוטיקה המאפשר לשלב חשיבה יצירתית עם מחקר ופיתוח דידקטיים ויכולות מתקדמות בהנדסת מכונות, משווע לאנשים חדשים שיבנו את המכונות של המחר.

שירותי רפואה וסיעוד

תחום אחד שכנראה תמיד יזכה לביקוש גבוה לאור הזדקנות האוכלוסייה, אינו קשור דווקא לעולם הטכנולוגי, תחום: הסיעוד והגריאטריה. כיום, האוכלוסיה ברחבי העולם מזדקנת ותוחלת החיים גבוהה יותר. בישראל, למשל, תוחלת החיים הממוצעת עומדת על שמונים שנה לגברים ושמונים וארבע שנים לנשים. קשישים אלה זקוקים פעמים רבות לסיוע של אדם חיצוני ולכן יש דרישה שתגבר ותלך לשירותי רפואה וסיעוד גריאטרים, הן במרחב הביתי והן בבתי החולים ובבתי האבות.

לסיכום, כפי שבעבר הטכנולוגיה שינתה את תחומי העיסוק הפופולריים להם יש דרישה גוברת בעולם גם היום ניתן לזהות את מקצועות העתיד ולהתחיל ללמוד על מנת לקבל הסמכה מקצועית בהם. קיים סיכוי גבוה כי הקריירה העתידית שלכם מתחילה בתואר הבא שתבחרו ללמוד.

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »