הייטק, יצירתיות ועיצוב גרפי – אלה מקצועות ההייטק המבוקשים והמשתלמים

תוכן פרסומי
2035-08-11 01:43:00
2035-08-11 01:43:00

לפני שמתכננים את העתיד המקצועי בתחום, כדאי להכיר את המקצועות המבוקשים והמשתלמים וכן את מקצועות העתיד

(צילום: pixabay)

תפקידים רבים יש בהייטק ולא יהיה נכון לומר שיש מקום בענף הזה רק למהנדסים. למעשה, עם התקדמות הטכנולוגיה ועם הצורך באנשי מקצוע בעלי התמחויות שונות, עולה גם הגיוון של התפקידים הנדרשים. לפני שמתכננים את העתיד המקצועי בתחום, כדאי להכיר את המקצועות המבוקשים והמשתלמים וכן את מקצועות העתיד.

מידענים ואנשי ביג דאטה

תוכניתנים ואנשי קוד מבוקשים מזה שנים וגם בעתיד הנראה לעין, זה לא הולך להשתנות. מפתחי ג'אווה למשל מבוקשים מאוד וכן מפתח אפליקציות וסלולר ויישומים נוספים. אבל מגמה מאוד בולטת היא הביקוש הגובר למידענים. חברות הייטק לפי הכתבה במעריב מדווחות על הצורך הגדל במומחים לאיתור תוכן בנושאים שונים. איתור מידע חשוב הן לצורך קבלת החלטות השקעה, הן לצרכי זיהוי פטנטים שנרשמו בתחומים השונים והן למטרות מחקר ופיתוח.

בנוסף, מקצוע הביג דאטה גם הוא עובר מהפך. מאגרי המידע העצומים והנתונים הרבים שנאספים צריכים ניהול איכותי. צריך אנשים טובים שיבצעו לא רק איתור של מידע אלא גם ניתוח של נתונים. צריך מומחים לפיתוח מאגרים יעילים יותר שמשמשים אנשי מדע, חברות הייטק, אפליקציות חכמות ועוד ועוד. אם פיתוח תוכנה, ניהול מאגרי מידע או מידענות מדברים אליכם (או אליכן), גם לכם יש מקום בהייטק.

סייבר ואבטחת מידע

חברות הייטק שמתמחות באבטחת מידע משגשגות כיום וזה עוד צפוי להמשיך בשנים הנראות לעין. יועצי אבטחת מידע מועסקים כשכירים או פרילנסרים, כאשר ישנן חברות שמחזיקות מחלקות שלמות של מומחי סייבר. עם התחממות תחום הפינטק (שירותים פיננסיים טכנולוגיים) ועם שיעורי החדירה של הסמרטפונים שנמצאים בכל מקום, תחום זה מגלגל סכומי כסף אדירים. ספקי שירותי ענן גם הם מגלים דרישה הולכת וגוברת למומחי אבטח מידע ובכל ארגון גדול מקדישים מאמץ רב ושוטף להגנה על נכסים דיגטליים ומאגרי מידע. אם סייבר וקידום אבטחת מידע ברשתות מדבר אליכם (או אליכן), יש לכם מקום בהייטק.

רובוטיקה ובינה מלאכותית

תחום נוסף שהוא חם עד לוהט בהייטק כיום הינו פיתוחי רובוטיקה ובינה מלאכותית. גם האינטרנט של הדברים וטכנולוגיות של בית חכם בהחלט מותירים את רישומם על שוק התעסוקה בהייטק. פתרונות רובוטיים שנכנסו בשנים האחרונות לסביבה הביתית או העסקית, החל בצעצועים, דרך מכשירים חכמים וחיישנים וכלה ברובוטים לניקוי מבוססים במידה מסוימת על יישומי בינה מלאכותית ורובוטיקה. לשם כך נדרשים אנשים בעלי ידע באלגוריתמים ותוכנה מצד אחד ביחד עם יצירתיות ומעוף מצד שני. בינה מלאכותית מרתקת אתכם/ן? יש לכם מקום בהייטק.

עיצוב גרפי עולה לדיגיטל

גם לאנשים בעלי נפש יצירתית וגישה לאומנות יש מקום חשוב בעולם ההייטק כיום. מלבד יצירתיות הנדרשת בתהליכים הנדסיים, מחקר ופיתוח ועיצובי ממשק משתמש, נדרשת יצירתיות בעיצוב גרפי ליישומים שונים. מעצבים גרפיים, שבעבר עסקו בעיקר בפרינט (גרפיקה לדפוס) מתקדמים לעיצוב מבוסס מחשב שממוקד מאוד בדיגיטל. בעיצוב אפליקציות סלולר, יש צורך בעיצובים גרפיים מושכי עין. בפיתוח אתרים נעשה שימוש בעיבוד תמונות, גרפיקה, יצירת סמלילים. גם מעצבי אנימציות בתלת ממד בהחלט משתלבים יפה בתעשייה. אם עיצוב יצרתי ושימוש בתוכנות גרפיות או אנימציה מדברים אליכם, גם לכם (ולכן) יש מקום בהייטק.

ניו מדיה ושיווק דיגיטלי

מומחי ניו מדיה ושיווק דיגיטלי, גם הם ברשימת מקצועות ההייטק החמים. תקציבי פרסום עצומים מופנים כיום לאינטרנט ונדרשת מומחיות רבה בתחום. נדרשים אנשים בעלי ידע בתפעול רשתות חברתיות, הזנת תכנים, קידום אורגני, ניהול מוניטין. ניהול דפים עסקיים, בניית אסטרטגיות פרסום, ניהול קמפיינים מקוונים – אם הדברים הללו מדברים אליכם, גם לכם (ולכן) יש מקום בהייטק.

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »