בחודש אחד אפשר להספיק הרבה

יהודה גולן
2035-08-22 02:16:00
2035-08-22 02:16:00

מי יהיו ארבעים תושבי העיר שיזכו לפגישה אישית עם נתניהו? מתי ישוב לכאן ליברמן לסיבוב הופעות נוסף? ומה שלום הבכירה מרעות שרצה בבחירות הקודמות ועכשיו כבר לא?

שמעון גואטה ובעל הבית. הליכוד נאבק על ה"קול הרוסי" בעיר (צילום פרטי)

עם הקמת כחול לבן לפני מספר חודשים הפכה זו ליריבה המושבעת של הליכוד ושל נתניהו. שתי המפלגות הלכו ראש בראש בבחירות האחרונות והיה נדמה שבספטמבר זה יקרה שוב. אבל לפתע נעלמה כחול לבן מ"בנק המטרות" של ביבי והכוונת שלו הופנתה לליברמן.

איך זה נוגע למודיעין? בעיר הוקם לראשונה מטה נפרד בתוך מטה הליכוד המקומי שמפעיל שמעון גואטה יו"ר הסניף. המטה הנפרד פועל, מדבר, כותב ומדפיס בשפה הרוסית. גואטה כבר מבטיח: "בימים הקרובים ייפגשו ארבעים מתושבי העיר מהמגזר הרוסי לפגישות אישיות עם ראש הממשלה. כל קול חשוב".

גואטה יודע לצטט היטב את דף המסרים הרשמי של הליכוד במתכונתו החדשה. הנה כך: "היום יותר מתמיד כולם יודעים מדוע ליברמן גרר מדינה שלמה לבחירות נוספות. ההוכחה היא הסכם העודפים שנחתם בין כחול לבן לליברמן שמעביר קולות מהימין לממשלת שמאל. ליברמן כבר הודה כי ימליץ על גנץ לראשות הממשלה".

בסניף המודיעיני של ישראל ביתנו לא מתרגשים יותר מדי מהסכם העודפים הראשון שנחתם בבחירות 2019 ב'. היו"ר בוריס פרלמן גם מצנן את ההתלהבות לגבי אפשרות של שיתוף פעולה הדוק יותר בין ליברמן לכחול לבן: "אין כרגע שיתוף פעולה בשטח. אנחנו עובדים בנפרד. אלה שתי מפלגות שונות". על הקו של ראש מפלגתו הוא אומר: "ליברמן אמר כבר שהדבר הכי נכון כיום הוא לשאוף לממשלת אחדות לאומית שבה יהיו הליכוד כחול לבן וישראל ביתנו. היחסים כיום בין הליכוד וישראל ביתנו אינם טובים בלשון המעטה. היה ראוי שהקולות העודפים יישארו בקואליציה העתידית ולכן הלכנו להסכם עודפים עם כחול לבן".

ליברמן עצמו יודע שסומן כיעד בליכוד. לכן לפני שבועיים הטריח את עצמו ל"שבת תרבות" בעיר, בהופעה שמשכה התעניינות תקשורתית גדולה. הוא יגיע לכאן עוד פעם אחת לפחות כדי לשמור על הגחלת דוברת הרוסית פה בעיר. עם הרוח הגבית של הסקרים שרק מחזקים את ליברמן בכל שבוע, יהיה מעניין לראות איך תתפלג כאן בעיר ההצבעה הרוסית.

עדיין כאן

את מסע הבחירות האחרונות החלה – אך לא סיימה – מפלגת "הכי ישראלי" שהקימה עדינה בר שלום ושותפה בכירה בה היתה רות ירון מרעות, לשעבר דוברת צה"ל. "אני לא פעילה היום פוליטית בשום מסגרת", היא מספרת השבוע. "המפלגה קיימת אבל לא תרוץ בבחירות, כי לא הספקנו להתארגן ולהיערך לבחירות נוספות. אבל נבחן כמובן לגבי המשך הדרך. זאת בתקווה כמובן שהבחירות הבאות יתקיימו בעוד כמה שנים ולא בעוד כמה חודשים".

כתבות נוספות

"ריאל לעולם לא מתה"

הופעה היסטורית של שוערה השלישי של ריאל מדריד הקנה לה את הכרטיס לחצי גמר ליגת האלופות

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

"נועה איתנו כל הזמן"

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית שנחטפה ונרצחה, שוברים שתיקה ממושכת ומספרים על רכבת ההרים הרגשית שחוו מאז ה-7 באוקטובר, על השיחות עם נועה בבוקר השבת השחורה והאכזבה מצה"ל וההנהגה, וכיצד הזהירה אותם מהמצב בגבול הרצועה: "היא אמרה 'אחרי סוכות, תתכוננו'"

המשך קריאה »